verstelbare schroeven

Jaren geleden heb ik eens een paar verstelbare schroeven gekocht ,zou ze nu weer willen kopen ,maar weet niet of ze nog te koop zijn en waar ?

mvg motormuis

Jaren geleden heb ik eens een paar verstelbare schroeven gekocht ,zou ze nu weer willen kopen ,maar weet niet of ze nog te koop zijn en waar ?

mvg motormuis

Ik denk als dat je daarvoor in duitsland terecht komt.
Daar heb ik wel eens wat over gelezen hoor.,
Ze bestaan nog wel.
Maar waar he .:mrgreen: :mrgreen:
Mvg
Frederik:D :D

In het verleden voerde Rivabo of Raboesch (of zijn dit dezelfde?) een verstelbare schroef in z'n assortiment, maar die hebben ze niet meer.
Ook had Harhaus een naaf in z'n catalogus staan, waar je dan verschillende bladen op kon kopen om tot de juiste diamater te komen.
Of zij deze nog verkopen weet ik niet.
En dan is er nog dat "plastic ding" van Marx, maar dat zou ik niemand adviseren.

Hallo van Gent en Adam
Heb inlichtingen ingewonnen bij kennissen in Duitsland ,maar niemand weet waar verstel
bare schroeven te koop zijn
Dus ik heb besloten gewone schroeven te gebruiken

Adam ik ben er ook achter gekomen dat de Schepelsturm de latere Englisman geworden is .
Heb inmiddels de romp en de tekening van de Schnoorturm besteld en ontvangen ,
daar ga ik dan de Englisman van maken ,maar dat moet nog even wachten daar ik nu
bezig ben met de Typhoon Tempest

Mag ik jullie bedanken voor jullie reactie

mvg motormuis

verstelbare schroef

@motermuis

hoe groot moet deze schroef zijn?
ik heb deze nog liggen,nooit in een schip gestaan enkel tentoon gesteld samen met moter en koppeling.

gr geert

verstelbare schroeven.

Hallo jaren geleden heb ik verstelbare schroeven gekocht bij Rivabo models in Loosdrecht.Aangezien dit in 1983 is geweest weet ik niet of deze firma
nog bestaat.Men noemde het de Raboesch schroef.De opdrachtgever was Raboesch
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
adam

heb je dan slechte ervaring met deze marx schroef?heb je hem zelf ooit ingebouwd? en waar zit dan hier het mankement?

gr geert

Nee Geert ik heb ze zelf niet gemonteerd.
Het geheel is van plastic en ontstijgt nauwelijks het niveau van speelgoed.
Daarnaast is het geen gezicht onder een "schaal werkschip", en is er maar één diameter beschikbaar.

Ik heb een marx schottel drive in mijn hevig gemoderniseerde bankerd zitten. De schaal komt toevallig mooi uit :). Het apparaat is ook erg van plastic, laat akoestisch goed weten dat hij aanwezig is, maar houd het verder wel prima uit. Eigenlijk helemaal geen problemen mee.

Groeten Halmar

Ik heb een marx schottel drive in mijn hevig gemoderniseerde bankerd zitten. De schaal komt toevallig mooi uit :). Het apparaat is ook erg van plastic, laat akoestisch goed weten dat hij aanwezig is, maar houd het verder wel prima uit. Eigenlijk helemaal geen problemen mee.
Alleen hebben we het hier niet over de Marx schottels drives, maar over een Marx verstelbare schroef, iets wezenlijk anders....

Hele discussie ontstaan over verstelbare schroeven
Wat ik zoek is een verstelbare 4 bladige metalen schroef (messing ) welke ik jaren geleden eens heb gekocht , worden nu schijnbaar niet meer gemaakt ,en dit is het enigste wat
onder de typhoon past
Het is precies zoals Adam zegt ,Je kan geen plastic schroefje onder een sleper hangen ,
er zitten nu in middels gewone schroeven onder

mvg motormuis

toegegeven,onder een werkschip zou ik hem ook niet steken,maar ik heb hem in duitsland onder een groot passagierschip gezien en het zag er goed uit en werkte prima.

gr geert

Beste M/MUIS

Modellwerft 06-1984.
Hierstaat een beschrijving met tekening.
Als je me Bp't zal ik ze je digital toe laten komen.

Groet Peter.

Back