Verstoorders

• Topicstarter Topicstarter gwieringen
  • Startdatum Startdatum
G

gwieringen

Guest
Hallo hier gaat ie dan ,voor het eerst op het forum.

Bij de bouw van mijn Nemere (Scheider Oostenrijk),wil ik verstoorders inbouwen.

Een idee heb ik al wel, maar mijn vraag is of hier ook tekeningen van zijn.

Groetjes Gerard.

Hee Gerard,

Dat is toevallig! Jij bent juist de man waarnaar ik op zoek ben!

Zie dit draadje: bouw-van-een-nemere-1-5-a

Ik 'construeer' op dit moment een Nemere schaal 1:5 in Rhino met het doel deze daarna te bouwen. Via-via ben ik op de Nemere van Schneider gestuit en de interessante constructies die hierbij worden toegepast. Met name de ligger en de vleugelbevestiging vind ik interessant.

Heb jij je kit al? Of heb je hem zelfs al gebouwd? Dan heb ik een paar vragen voor je...

Nu voor je verstoorders: bedoel je van die 'geperforeerde' die zowel boven als onder uit de vleugel draaien?

Groeten
Arthur

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom

Hallo hier gaat ie dan ,voor het eerst op het forum.

Bij de bouw van mijn Nemere (Scheider Oostenrijk),wil ik verstoorders inbouwen.

Een idee heb ik al wel, maar mijn vraag is of hier ook tekeningen van zijn.

Groetjes Gerard.

Gerard welkom op het modelbouwforum:music:

Hoi Arthur,

Tuurlijk volg ik jouw project van de Nemere met belangstelling.
Mijn Nemere is qua romp al in een vergevorderd stadium.
De vleugels volgen hierna ,vandaar de vraag m.b.t de verstoorders.
Ook heb ik verderop in dit forum, bij de bouw van een Grunau Baby, al wat informatie gevonden wat betreft de verstoorders. Het zijn inderdaad de dubbelwerkende verstoorders die ik wil toepassen.
Groeten Gerard

Hoi Gerard,

Kijk hier eens:

Le Harbinger 2

afpeint.jpg

en hier:

Musger MG 19 b

af5.jpg

nog een systeem:

M 13-d2

af2.jpg

Ik vindt de eerste wel mooi compact.

Nemere:
Leuk - jij hebt dus de romp in twee helften gebouwd? Ik ga voor een constructie met spantvoetjes.

Zou jij me de constructie van de "Schneider Nemere" ligger willen toelichten?

- Hoe verjongt zich de ligger?
- Hoever reikt het aluminium?
- Hoe zit de vleugelverbinder in elkaar?
- Bestaat de ligger uit boven en onder 2 maal een 5*10 latje?

Mvg
Arthur

Laatst bewerkt:
Arthur bedankt voor je reaktie.
Met de verstoorders gaat het goed komen.
Onze projecten zijn niet te vergelijken met elkaar, jij die de nemere geheel zelf construeert, en in mijn geval de CNC kit,welke trouwens wel goed doordacht is.
Wat betreft je vragen m.b.t de constructie van de ligger moet je me wat tijd gunnen.Wil me erwel al in verdiepen .Kom hier zeker deze week op terug. De vleugel verbinder is een rechthoekige Koker die in de constructie van de romp (Spanten) is meegebouwd
Kan mischien proberen wat foto's te mailen.
Groeten Gerard.

Hoi Berrie.
De Grunau baby waar ik op doelde word op de site van Schneider (ditmaal goed geschreven) beschreven door eine kunde.

Heb ook zoveel berichten doorgelezen vandaag, vandaar de vergissing.
Groeten Gerard.

Hoi Arthur.

Heb even wat huiswerk gedaan,

De Hoofdligger verjongt zich aan de onderzijde ( krijg je een kleine V stelling.)
Het aluminium heeft per vleugel een lengte van 33 cm, waarvan ongeveer 10,7 cm als vleugelpen dient .
Afmeting van het aluminium is 20x6mm.
Bovenzijde ligger bestaat uit 1x / 5x10mm grenen (Dit geld voor het gedeelte van de vleugelpen) zijkanten zijn van 3mm triplex. Na de vleugelpen komt een gedeelte met onder en boven 2x/ 5x10mm grenen.

Hoop dat je vragen hiermee zijn beanwoord.

Groeten Gerard

Arthur.

Nog even een kleine aanvulling op mijn laatste bericht.

De vleugelpen (aluminium) wordt onder en boven met 1x/ 5x10mm grenen lat verlijmt.
De staande kanten van de vleugelpen worden eerst met een vullat van 3mm, en daarna
met de liggers aan weerskanten (3mm) verlijmt.

Verder lees ik op jouw draadje dat je de kist aan een lier wilt hangen?
Word er bij jullie niet gesleept.
Zelf sleep ik met de Frisch wilga 3.20 .

Groeten Gerard.

Arthur.

Was mijn informatie nog bruikbaar voor jou?

Groetjes Gerard

Hoi Gerard,

Jazeker! Ik ben alleen de laatste tijd niet toegekomen aan hobbies, erg druk op het werk en op het thuisfront.

Ik zie dat je in Lelystad woont; ik kom graag eens kijken.

Op ons veld is het alleen zweef (en elektro) dus mijn ligger moet een lierstart aankunnen. Die 5 * 10 grenen ligger is interessant want die ligt ook in de bouwmarkt (als 2.5 meter lengte).

Arthur

Hoi Richard.

Heb de informatie in Modell gelezen , kom hier en met het voorbeeld van Gerard Verbree zijn Nemere wel mee weg .
Groeten Gerard.

Arthur.

In werken gaat ook veel te veel tijd zitten.
Stuur een pb voor een afspraak, als het mee zit kan ik dan ook een afspraak regelen met een mede clublid die de nemere al Vliegklaar heeft.Is werkelijk een mooie kist.
Gr. Gerard

Back