verstopte injectors

een goede dag mijn wren mw 54 heeft last van verstopte injectors
de oude eigenaar heeft zonder filter gedraait en dit als gevolg
opstarten gaat goed maar kom niet boven de 60.000 rpm met veel naverbranding achter turbine bij vol gas
bij los halen heb ik dat er ongeveer 5 dicht zitten
dit door gas er door te laten en aan te steken
wat is beter nieuwe set er in of alles los maken en hopen dat alles er uit komt
zijn er mensen die een nieuwe voor mij hebben of moet ik toch even uit engeland een over laten komen

groet niels

Niels,

Sommigen onder ons maken zelf die inspuitertjes. (zilver solderen van buisjes in ring)
Meestal is daar wel een inspuitertje die minder geeft tov de rest. Dus nabehandelen is noodzaak..

Overigens na een jaartje gevlogen te hebben, ( en filters gebruikend) kontroleren we altijd even deze inspuiters. Soms gaan ze ook dicht doordat ze teveel tegen de vergassers gedrukt zijn en daardoor het uitgangetje iets dicht (ovaal) gedrukt wordt). Het zijn krappe afmetingen....

Een nachtje in de soda om te weken, maar ook een naaldje gemaakt van een dun (uitgerekt) spiraal veertje door de inspuiter, haalt bijna altijd de vervuiling eruit.(Of maakt gaatje weer rond)
Zo'n uitgerekt spiraal veertje is zeer buigzaam en volgt de eventuele bochtjes in de inspuiter. ( dus breekt ook niet af...)

Zo' veertje is meestal wel in de hobby bak te vinden ( veertje van oude stuurknuppel/zender? oid)

Ik zou dit eerst even proberen, voor een nieuwe inspuiterring te gaan bestellen/vervangen.

Groet,
Jacques

nu heb ik ze al eens opgemaakt dit heeft even geholpen maar na 3 starts was het zelfde probleem weer
voor ik nu weer alles los haal eerst wat info

Hallo Niels,

Waarom zou dan een nieuwe inspuiter-ring wel de oplossing zijn? Heb je na de eerdere reiniging geen filter geplaatst? De vervuiling moet toch ergens vandaan komen?

Als er geen filter is/wordt toegepast, mag je ook wel de lagersmering/reduceer checken... Heeft ook zo'n klein friemel-piemel gaatje die snel verstopt kan zijn...

Even de bron van de vervuiling aanpakken, filters plaatsen en de handel goed schoonmaken/doorblazen met perslucht.
Kan er niets meer gebeuren.

Jacques.

een goede dag mijn wren mw 54 heeft last van verstopte injectors
de oude eigenaar heeft zonder filter gedraait en dit als gevolg
opstarten gaat goed maar kom niet boven de 60.000 rpm met veel naverbranding achter turbine bij vol gas
bij los halen heb ik dat er ongeveer 5 dicht zitten
dit door gas er door te laten en aan te steken
wat is beter nieuwe set er in of alles los maken en hopen dat alles er uit komt
zijn er mensen die een nieuwe voor mij hebben of moet ik toch even uit engeland een over laten komen

groet niels

Ik heb het ook wel eens gehad even voor zichtig warm stoken de naalden. Meestal helpt het.

Hoi Niels, zoals hierboven vermeld kun je idd klein vuil reinigen maar als de vorige eigenaar inderdaad een poos zónder filter gedraaid heefd ben ik bang dat er ook grotere verontreinigde deeltjes in je ring zitten. Je moet je voorstellen dat stukjes ter grote van kleine zandkorrels nooit meer uit de 3mm ring kunnen komen, die pijpjes zijn daar veel te klein voor. Het verklaard dat na schoonmaken de motor weer effe draaid maar uiteindelijk gaan die grotere delen toch weer voor de gaatjes zitten. Ook ze op goed geluk weer uit de brandstof ingang te krijgen is eigenlijk ondoenlijk dus je hebt eigenlijk de volgende opties:
- Als je handig bent zelf een nieuwe ring maken.
- De ring tussen twee verstuivers open zagen, daarna met perslucht en vloeistof veelvuldig doorspuiten/spoelen en daarna weer dicht solderen met zilversoldeer.
- een nieuwe kopen......

Groetjes,
Gerald

Back