Aankondiging Vertoning reclame op MBF

Discussie in 'MBF Nieuws' gestart door NVM, 15 aug 2017.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    waar zijn dan al mijn foto's gebleven, toen werd het gepresenteerd as een eenmalig iets.......


    Als ik mijn kennis en ervaring hier deel, doe ik dat gratis en voor niks, of mag ik daar dan ook iets voor vragen....
    dan kom ik al heel snel op een heel hoog bedrag als ik daar iets voor mag/moet vragen, daar zit ruim 40 jaar modelvlieg, enkele jaren modelauto's en speedbootjes ervaring aan kennis in dat kopie van mij, of jullie daar dan alstublieft 17,50 per persoon voor willen overmaken op mijn rekening.................
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Is goed wat is je rekeningnummer. Of zullen we ruilen jouw kennis tegen mijn kennis....:rolleyes:
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het gaat er niet om of kennis geld waard is.
    Als je kennis zo waardevol is dan zijn er vast wel uitgevers die dat uit willen brengen.
    Het gaat erom of die 17,50 om "vriend" te worden nodig is.
    Er is hier een tijd gedaan alsof het forum alleen maar geld kostte en een soort charitatieve instelling was.
    Ik heb al vanaf het begin geroepen dat er geld verdiend werd, dat werd toen keihard ontkend.
    Maar ik heb een ruime achtergrond in alle gebieden (commercieel, ICT, Techniek) en ik ben niet helemaal van gisteren, er wordt vrij veel geld verdiend aan dit forum.
    Daarom is het onzin om nog meer geld te doneren als gebruiker van dit forum.
    En zoals ik schreef is er niks mis met geld verdienen op een eerlijke open manier.
    Ik gun Robert dan ook een mooi huis met alle dingen die hij leuk vind.
    Wij maken gebruik van het forum, dat niks kost.
    Soms erger ik me aan bepaalde personen of vragen en antwoorden maar dat is ook zo in het dagelijks leven.
    Zolang ik kan zal ik mensen proberen te helpen en hopen dat ze mij ook helpen.
    En dan neem ik de reclamebanners en trackers die me volgen op de koop toe.

    GJ
     
    Marc w en onno10 vinden dit leuk.
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Valt me nu pas op dat er geen reclame meer is.
    Wel lekker meer ruimte op mijn scherm.
     
  5. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    972
    Locatie:
    Hengelo
    Lijkt me heel eenvoudig. Iedereen die er moeite mee heeft om wat reclame te zien zoekt een ander forum of maakt er zelf eentje... Is het zo'n probleem als je iets in de lucht houdt dat je er wat centen aan overhoudt? Mij maakt het niks uit, voor niks gaat de zo'n op. Succes en ga gewoon zo door Robert ik kijk elke dag met veel plezier op dit forum en maak er graag gebruik van! Willen alle azijnzeikers die nu nog steeds zitten te zeuren over eventuele ontbrekende foto's, over (overigens relevante) advertenties alsjeblieft hun energie in wat anders steken?
     
    Roel van Essen, Thedo en ron van sommeren vinden dit leuk.
  6. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Drenthe
    potverdori betaal ik €17,50 om reclame te zien ( hoef ik zelf niet te zoeken ) is het ineens weg. :(
    Moet ik eerst weer uitloggen om mijn favoriete reclames te zien .
    Tis allemaal wat .
    Gelukkig hebben we keus, :yes:

    1. Gasten / Niet ingelogd op forum: Vertoning van reclame van adverteerders + google banners.
    2. Ingelogde accounts: alleen reclame van directe adverteerders van het modelbouwforum.
    3. Vrienden van het forum: Helemaal geen reclame
    oftewel , waar hebben we het over .....:)
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  7. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Ik heb al jaren een adblocker browser plugin en die houdt alles tegen. Kost niets en je bent voor altijd van het gezeur af.

    Martin
     
  8. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Als alle 22.708 leden €17.50 betalen is het toch maar mooi €397.390 .
    Voor dat bedrag hebt je geen adverteerders nodig om het forum draaiend te houden lijkt mij .
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Houd je net zo'n fijne berichtgeving over als bij sommige bedrijven met klantenbeoordelingen.
    Wat moet iemand die stoomvaartmodelbouw doet met van die vliegdingen advertenties.
    "relevant" is volgens mij iets anders.
    Correct.
    Totdat de beheerder "er wat van vindt" en het forum zo programmeert dat als je geen spam toelaat , je alleen maar een melding krijgt van "we hebben geconstateerd dat u een addblocker gebruikt en bla bla bla, arm en zielig en zonder inkomsten van die advertenties en bla bla en zielig en veel kosten en je dus helemaal niets meer mag zien.
    Binnenvaart of kustvaartforum heeft dat en bijna elke Duitse nieuwssite.
     
  10. Boris100

    Boris100

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Nederland
    De vraag is - hoe is dit forum tot stand gekomen - door hobby of was het een verplichting om het forum op te zetten ?
    Als ik ~25 jaar geleden opdracht had gekregen om een forum oid op te zetten en in de lucht te houden, dan is het werk en dat moet betaalt worden.
    Echter zijn al mijn internet services tot stand gekomen uit MIJN hobby en dus draai IK ook op voor de kosten.
    Een hobby kost geld, dat weet je van te voren en als je het niet (meer) kan betalen moet je een andere hobby zoeken.
    Er hangt trouwens wel een leuk prijskaartje aan het modelbouwforum http://checkwebsiteprice.com/nl/cost/modelbouwforum.nl
    Dus #Robert# als je in geldnood zit kan je altijd nog overwegen om het forum te verkopen.

    Daarnaast moet een beheerder ook in acht nemen dat een heleboel mensen afhaken als het laden van een website langer duurt dan 5 seconden.
    Persoonlijk haak ik al na 3 seconden af omdat de beheerder zo nodig eerst alle advertenties wil laten zien voordat je kan doorbladeren.
    https://www.vaneldijk.nl/artikelen/hoe-snel-moet-mijn-website-zijn
    Ook reclames waaraan totaal geen behoefte is zijn ergernis nummer één en helaas dat addblockers sommige sites blokkeren.
    Dat werken de beheerders zelf in de handen met al die troep en dus is er "verlies" van bezoekers (en inkomsten|) te constateren.
    Mensen willen ook geen stapels reclame in de brievenbus, maar een website vol gepropt met reclame is net zo ergerlijk.
     
  11. ejb61

    ejb61

    Lid geworden:
    13 jan 2009
    Berichten:
    713
    Locatie:
    Maassluis
    Nou maak alvast een begin om te betalen, voor mensen weer gaan betalen, zullen er wat meer voordelen aan vast moeten zitten.
    Het verschil tussen een betalend lid en een niet betalend lid is miniem.
    Dat is een reden waarom ik daar ook mee gestopt ben, om mij aan te melden als vriend van het forum.
     
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    ik meen dat het hobby was om "iets" (software) uit te proberen net voor de vakantie.
    Toen er na de vakantie ineens vele "leden" waren gekomen is het niet meer uit de lucht gehaald.

    vandaar mijn nee-ja sticker, die ik eerder hier plaatste.
    Mijn "blocker" werkt overigens fantastisch.
    De andere fora waar ik de blocker eerst moet uitzetten kom ik al niet meer sinds dat door dat beheer was ingevoerd.
     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Nou, dan ben je in heel goed gezelschap, Theo. De meesten hier delen hun kennis namelijk ook gratis en voor niks. Daar is het een open forum voor.
    En waar je foto's zijn? Begin je daar nu weer over te zeiken?
    Ja, zeiken, een ander woord heb ik er niet voor. Je weet donders goed waar die gebleven zijn: in het digitale hiernamaals. a) door een hacker en b) door een crash.

    Oh? Robert woont nog steeds in een simpele twee-onder-eenkapper in zijn woonplaats hoor.
    Nog geen aankondiging van een dikke villa op de Franse Riviera gezien.
    En de moderators rijden ook nog steeds niet in een dikke Ferrari.

    @ALL:
    Als je instelling is om hier alleen maar gratis en voor niks info af te halen: prima, dat kan.
    Je wordt geen "Vriend van het forum", betaalt geen 17,50 en je kunt toch alles zien.
    Hollandser kan het niet.
    Als je jezelf dusdanig stoort aan de reclame dat het je gaat irriteren, leg je gewoon 17,50 op tafel en je bent er van af.
    Een andere optie is: moderator worden. Krijg je ook geen reclame.
    En wil je niet betalen of geen mod worden, ook prima. Maar kap met dat suggestieve gemiep en gemauw.
    Je bent vrijwillig gekomen, je kunt ook vrijwillig het forum verlaten. Heel simpel. En zet dan vooral je eigen forum op.
     
    Ronald Vis, Danny Mulders, strutter en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Juist! Niemand van de commentaargevers gebruikt Google (want oprichters te rijk) of kijkt RTL (want John de Mol te rijk) met al die reclameblokken.
     
    Caretaker en ron van sommeren vinden dit leuk.
  15. Boris100

    Boris100

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Nederland
    @Roel, dat noemen ze nu preken voor eigen parochie.

    In "mijn tijd" moest je een open lijn huren a 275 gulden per maand en je eigen apparatuur (servers) kopen, installeren en hosten.
    Een domeinnaam koste 175 gulden per jaar en dan kwamen de stroom kosten er nog bij die ook niet gering waren (gezien het stroomverbruik van de apparatuur in die jaren).
    Tegenwoordig staat alle apparatuur bij een hostingprovider en gaat er wat stuk dan draait die voor de kosten op en zorgt dat alles weer up komt.
    De meeste programma's worden gratis bij de domeinnaam geleverd en je mag gebruik maken van weet ik hoeveel databases.
    Als ik één van de duurste pakketten neem, dan ben ik 12,5 euro per maand kwijt, maar dan heb ik ook werkelijk alles.
    Domeinnaam, onbeperkt dataverkeer, onbeperkt aantal databases, onbeperkt aantal websites, PHP, SQL, onbeperkt email, enz enz....zelfs 24 uur service.
    Uptime van 99,9%, iedere dag automatische backup door hoster, 2 CPU cores, 2.048 MB geheugen, gratis SSL, SSH, DNS en ga zo maar door.
    Ruim 75 APP's die ik gratis mag gebruiken en technisch ondersteunt worden bij problemen, zelfs de updates gaan automatisch.
    Dus laat ik het zo zeggen, met 12 "vriend van het forum" kan ik een zeer uitgebreid service opzetten en dan houd ik nog geld over.

    Als reclame of vriendjes zijn mij een fortuin zouden kosten dan had ik het forum allang dicht gegooid, dus zeg niet dat eea niets oplevert.
    Dat hij in een "gewoon" 2 onder één kap woning woont, dat willen er hier wel meer die op 4 hoog op een flatje zitten en dat er geen Ferrari op de oprit staat zegt ook niet, het kunnen ook 3 Tesla's zijn of 5x per jaar op vakantie gaan welke andere zich ook niet kunnen veroorloven.

    Dus niet zeiken, net zoals anderen mag jij ook vertrekken.....velen zullen er geen traan om laten.
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Hoezo "preken voor eigen parochie"?
    Ik ben al jaren "gewoon forumlid" hoor...
    Enne "in mijn tijd..." Ben je dood dan? Anders is ook dit "jouw" tijd.

    Ja, en die hostingprovider is natuurlijk gratis.

    Je hoeft mij niet te overtuigen hoor... Nogmaals: vertrek als het je niet zint, breidt een van je vele websites een beetje uit en start voor jezelf.
    Om je eigen woorden even tegen je te gebruiken: velen zullen er geen traan om laten.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    LEZEN Roel.... !!!


    GJ
     
    Roel van Essen vindt dit leuk.
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Zullen we stoppen over het gezeur van de kosten? Zoals eerder opgemerkt hoef je het niet te betalen en als je normaal ingelogd bent is de reclame ook niet iritant dus zullen velen zich ook niet verplicht voelen om vriend te worden.


    Dus nu weer ontopic!
     
    J.B en ron van sommeren vinden dit leuk.
  19. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Je hebt gelijk , ik hebt geen last van die paar reclames aan de rechterkant .
    Laten we weer lekker overgaan naar de orde van de dag .

    Gr Wim
     
    J.B, Roel van Essen en ron van sommeren vinden dit leuk.
  20. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Dan is het bye-bye en ga ik ergens anders heen. Maar voor MBF maak ik dan waarschijnlijk een uitzondering m.b.v. CSS, aka "mijn eigen adblocker" :) Desnoods zet ik er een proxy-server voor dan lijkt het vanuit MBF net standaard-IE of andere browser naar keuze.

    Reclame is zo achterhaald. In de Volkskrant stond vandaag toevallig een artikel dat alle tv reclame op den duur zal verdwijnen. Bij mij is dat al jaren zo want ik kijk eigenlijk alleen nog "uitgesteld", dus niet live. Internet gaat denk ik ook reclameloos worden. Ik zie iig al jaren praktisch niets meer, dus het boeit me eigenlijk niet welke kant het opgaat.

    Martin
     

Deel Deze Pagina