@Stoomstrijkijzer: Ik heb een paar keer exact hetzelfde voorgehad met de Belgische post. Excuses maar géén vergoeding.
Met wat ik de laatste grofweg twee jaar allemaal meegemaakt heb met de Belgische post kan ik kwasi een boek schrijven...
- Pakjes die zichtbaar geopend geweest waren met gedeeltelijk missende inhoud.
- Aangetekende zendingen die volgens de post nooit opgehaald werden en dus na 14 dagen terug naar de afzender gestuurd worden (Hoe kan ik weten dat er een aangetekende zending op mij wacht als ik zelfs geen melding in de brievenbus krijg???).
- Met een melding van een aangetekende zending 's anderendaags naar het postkantoor gaan, en dan vinden ze mijn zending niet terug... (ETTELIJKE maal gebeurd!

)
- Om deze niet terug te vinden zending dan in een ander postkantoor terug te vinden (Zogezegd op mijn aanvraag. Ik zie niet in waarom IK zou vragen om mijn pakje in het postkantoor van een andere gemeente te laten bezorgen!).
- Of meerdere maal te moeten terugkeren naar het postkantoor na mijn werkuren (+ lange wachtrij in het postkantoor) om te checken of ze mijn zending ondertussen al teruggevonden hebben.
- Meldingen van aangetekende zendingen midden op straat in de regen terugvinden (1x door mezelf bij het thuiskomen van mijn werk, 1x door een gebuur. Telkens waren het zendingen bestemd voor mij).
- Pakketten ter waarde van 10-tallen tot 100-en Euro gewoon op de stoep nabij de brievenbus neergekwakt terugvinden! (mijn brievenbus staat aan de straatkant op 4 meter van de huisdeur)
- Voor mij bestemde pakketten aan buren (die ik niet eens ken) verder in de straat afleveren zonder een melding na te laten.
- Ik krijg regelmatig briefwisseling die niet voor mij bestemd is, èn waarvan dikwijls ENKEL het huisnummer klopt (dus noch de familienaam, noch de straatnaam, noch de postcode!).
Zo had ik een tweetal jaar geleden nieuwe uitlaten voor mijn Harley motorfiets besteld in Duitsland (ca. 300€ + verzendkosten).
De verkoper had voorgesteld, vermits hij niet ver van de Belgische grens woonde, het 20kg zware pakket af te leveren in een Belgisch postkantoor om verzendkosten te besparen (aangetekende verzending).
Na 3 weken niets ontvangen te hebben de verkoper gecontacteerd die mij prompt een scan van het afleverbewijs in het postkantoor doormailde.
Nog een weekje later mailt de verkoper mij om mee te delen dat hij de uitlaten teruggestuurd kreeg wegens niet ophalen door de bestemmeling!
Verdorie, ik heb nooit een melding gekregen dat er een zending op mij wachtte in het postkantoor!!!
Ik heb de uitlaten dan eindelijk toch nog mogen ontvangen mits een tweede keer betalen voor de kosten van een 20kg-aangetekende zending...
Sinds anderhalve maand constateer ik dat meerdere paketten èn zelfs gewone briefwisseling nooit aangekomen is. Hoezo?
- Ik kreeg drie herinneringen in een week voor niet betalen van een faktuur (gas/elektriciteit, jaarlijkse autoverzekering en internet/telefoon). Dus is er voorgaande briefwisseling gestuurd die ik nooit ontvangen heb.
Ik betaal altijd binnen de week (via PC Banking), maar natuurlijk enkel wanneer ik een faktuur krijg!
- Twee pakketjes uit de UK: Eerste is verzonden op 17/03, na een maand nog niets ontvangen. Verkoper gecontacteerd, heeft een tweede keer het pakketje (gratis) verzonden op 27/04. We zijn nu 04/05, nog niets gezien...
Pakketjes uit de UK worden altijd geleverd binnen de week, meestal zelfs 3-4 dagen. Ik begin al serieus te wanhopen dat ook het tweede pakketje ooit aankomt...
- Een Nederlands forumlid van het Circuitsonline forum ging mij een paar meter afgeschermde 3-aderige soepele silikonenkabel opsturen.
Vermits hij op zaterdag 24 april in Antwerpen moest zijn heeft hij het daar in een postbus afgezet.
Ik wacht ook nog steeds...
Taxipost, een filiaal en courrierdienst van de Belgische post voor de grotere/zwaardere zendingen, is nog vele malen erger.
Wat ik daar tijdens de vele uren die ik, wachtend op mijn beurt, allemaal gehoord èn meegemaakt heb (van andere klanten)!
Mijn zoon is zo bij Taxipost een mobiele telefoon ter waarde van 500€, op naam van mijn eigen firma, gaan ophalen zònder dat ze een identiteitsbewijs of uittreksel van het Belgisch staatsblad (met de statuten èn namen van de zaakvoerders) vroegen.
Idem bij het postkantoor zelf.
99% van de op naam van mijn firma geadresseerde zendingen kreeg ik gewoon door simpel voorleggen van mijn identiteitskaart, in 1% van de gevallen mocht ik onverrichterzake naar huis terugkeren omdat ik geen kopie van het uittreksel in het Belgisch Staatsblad bij me had!
AUB een beetje consequent blijven!
Mijn zoon, die schuin rechtover in dezelfde straat woont, heeft ook al meerdere herinneringen voor niet betaalde fakturen gekregen.
Ik ben ondertussen een enquete gestart in de straat (aanbellen bij alle buren) om een idee te krijgen van alle niet-ontvangen postwisseling.
Mede met de uitkomst van deze enquete ga ik klacht indienen bij de Post (èn de Belgische Ombudsdienst èn Testaankoop) want deze situatie kan ik NIET langer meer ondergaan!
De Belgische Post is, zoals nog vele andere Belgische staatsorganismes, gewoon een voorbijgestreefde middeleeuwse institutie van 10-duizenden functionarissen die maar één ding verdienen: Op staande voet ontslagen worden!
Ze kennen hun eigen reglementen en regels niet (als ze die sowieso al hebben), de organisatie binnen de Belgische post is simpelweg één groot bordeel.
Let op, mijn gepensionneerde vader is 35 jaar postbode geweest en is het 100% met mij eens.
Wanneer EINDELIJK de beloofde privatisatie van de Belgische postdiensten? (hoe sneller hoe beter!) waarbij we hopelijk de diensten krijgen waar we voor betalen!
Offtopic: Ik weet nu al met 100% zekerheid dat ik NIET zal gaan stemmen op al die Belgische clowns bij de Belgische verkiezingen in juni eerstvolgend...
België is één groot bordeel en ik ben zéér zeker niet fier om Belg te zijn.