Vertrouwen bij verkopen

Hallo mensen,

Ik heb nu al vaak wat verkocht en gekocht op deze site(Zie verkoop onderdeel)
Nu heb ik 2 keer meegemaakt dat ik iets had verkocht en pakje kwam niet aan volgens de koper.
Ik stort dan de helft van bedrag weer terug.
Alleen kan je ook geflest worden,want ik hoorde via een bekende van een koper dat ie wel met op het veld met verkochte item kwam.

Hebben meer van jullie zulke ervaringen van pakjes die zgnmd niet aankomen....

Gr Poweralfa

een van de redenen dat ik track&trace gebruik.

staat daar pakket afgeleverd dan kun je aannemen dat die bij de des betreffende persoon is afgeleverd.

Hoi,

ik neem aan dat je de betreffende persoon even confronteert met de bevindingen betreffende ontvangst van de verkochte waren ?

Ik zou echt tot het gaatje gaan om dat te bewijzen :yes:

Ik zet bij verkoop advertenties "verzenden op risico koper", daarnaast biedt ik de mogelijkheid om het gekochte verzekerd te verzenden.

Dat kost bijna niets meer ... en je bent een hoop[ gezeur voor :)

Grtz,
Menno

hallo
verzenden kost iets van 7 euries en de verzekering iets van 1,60 euries
nou voor dat geld loop je toch geen risico en voorkomt een hele hoop gel..
en track/trace is ook een goed hulpje,
maar laatst stond op marktplaats een vraag van iemand ddie had in belgie wedico spullen gekocht en betaald maar kreeg steeds niks,
de verkoper vond het lullig en heeft zn geld terug gestort,
wat blijkt nou na iets van 15 maanden kwam het pakkie toch binnen,
nu zocht de koper de verkoper via marktplaats om weer het geld te betalen,das wel heel veel moeite en eerlijkheid van de koper,
maar ik zou zeggen je hebt toch nog rekening nummer van betaling/terug ontvangst,
dus het kan wel eens wat langer duren eer je pakkie aan komt,
zeker met de postduif verstuurd die verdwaald was of rondje om de wereld heeft gemaakt,
mvg markioo

Dat heb ik ook 1x meegemaakt ja , volgens de koper was t niet aangekomen .
Verzenden is op eigen risico , anders moeten ze maar wat extra betalen voor de verzekerde uitvoering .
De post maakt er wel regelmatig een zooitje van helaas , en dan zitten wij met t gezeik .

Alleen kan je ook geflest worden,want ik hoorde via een bekende van een koper dat ie wel met op het veld met verkochte item kwam.

Hebben meer van jullie zulke ervaringen van pakjes die zgnmd niet aankomen....

Gr Poweralfa

Da's een van de redenen dat ik nooit iets per post opstuur.
Afspraak maken om bij de koper thuis, of bij mij thuis of ergens halverwege de deal te maken.
Vooraf voldoende foto's en info sturen, zodat de koper weet wat hij krijgt.
Een harde prijsafspraak per mail/telefoon maken voordat we bij elkaar komen.
Als de koper bij het maken van de deal alsnog probeert af te dingen, gaat de koop niet door. En nee, dan geef ik geen reiskosten terug.

Op het moment dat jij via-via hoort dat hij met "jouw" vorige model op het veld komt:
probeer je bekende wat foto's van dat model te laten maken, zodat jij kan controleren of het inderdaad jouw model is.
Zo ja: aangifte doen wegens oplichting.

Verzending is de verantwoordelijkheid van de verkoper. Als de koper beslist om onverzekerd te sturen is dat zijn probleem als het niet aankomt. Daarom dring ik altijd aan op een verzekerde verzending. Dan komt het zo goed als zeker aan. Zoniet kan je bewijzen dat het aan de post/DHL ligt.

Grtz Matanza

Ik heb een beschadigde zending in de bus gehad met lagers. Ik had er 10 besteld en kreeg een beschadigde enveloppe met 1 lager erin. Daarop hing een sticker met de excuses van de Belgische post. Maar daar ben ik niks mee, een vergoeding wil ik...

Ik heb nu in Engeland opnieuw een pakket van 24 lagers gekocht bij mijn vertrouwde shop en nu komen ze helemaal niet meer :/ Heb toen 3 dingen in eens besteld, maar apart laten verzenden. De andere 2 items zijn goed aangekomen, maar m'n lagers niet. Ik word echt gek van de post in België, die gasten staan precies meer te slapen dan te werken :/

@Stoomstrijkijzer: Ik heb een paar keer exact hetzelfde voorgehad met de Belgische post. Excuses maar géén vergoeding.

Met wat ik de laatste grofweg twee jaar allemaal meegemaakt heb met de Belgische post kan ik kwasi een boek schrijven...:mad:

- Pakjes die zichtbaar geopend geweest waren met gedeeltelijk missende inhoud.
- Aangetekende zendingen die volgens de post nooit opgehaald werden en dus na 14 dagen terug naar de afzender gestuurd worden (Hoe kan ik weten dat er een aangetekende zending op mij wacht als ik zelfs geen melding in de brievenbus krijg???).
- Met een melding van een aangetekende zending 's anderendaags naar het postkantoor gaan, en dan vinden ze mijn zending niet terug... (ETTELIJKE maal gebeurd! :hammer:)
- Om deze niet terug te vinden zending dan in een ander postkantoor terug te vinden (Zogezegd op mijn aanvraag. Ik zie niet in waarom IK zou vragen om mijn pakje in het postkantoor van een andere gemeente te laten bezorgen!).
- Of meerdere maal te moeten terugkeren naar het postkantoor na mijn werkuren (+ lange wachtrij in het postkantoor) om te checken of ze mijn zending ondertussen al teruggevonden hebben.
- Meldingen van aangetekende zendingen midden op straat in de regen terugvinden (1x door mezelf bij het thuiskomen van mijn werk, 1x door een gebuur. Telkens waren het zendingen bestemd voor mij).
- Pakketten ter waarde van 10-tallen tot 100-en Euro gewoon op de stoep nabij de brievenbus neergekwakt terugvinden! (mijn brievenbus staat aan de straatkant op 4 meter van de huisdeur)
- Voor mij bestemde pakketten aan buren (die ik niet eens ken) verder in de straat afleveren zonder een melding na te laten.
- Ik krijg regelmatig briefwisseling die niet voor mij bestemd is, èn waarvan dikwijls ENKEL het huisnummer klopt (dus noch de familienaam, noch de straatnaam, noch de postcode!).

Zo had ik een tweetal jaar geleden nieuwe uitlaten voor mijn Harley motorfiets besteld in Duitsland (ca. 300€ + verzendkosten).
De verkoper had voorgesteld, vermits hij niet ver van de Belgische grens woonde, het 20kg zware pakket af te leveren in een Belgisch postkantoor om verzendkosten te besparen (aangetekende verzending).
Na 3 weken niets ontvangen te hebben de verkoper gecontacteerd die mij prompt een scan van het afleverbewijs in het postkantoor doormailde.
Nog een weekje later mailt de verkoper mij om mee te delen dat hij de uitlaten teruggestuurd kreeg wegens niet ophalen door de bestemmeling!
Verdorie, ik heb nooit een melding gekregen dat er een zending op mij wachtte in het postkantoor!!!
Ik heb de uitlaten dan eindelijk toch nog mogen ontvangen mits een tweede keer betalen voor de kosten van een 20kg-aangetekende zending...

Sinds anderhalve maand constateer ik dat meerdere paketten èn zelfs gewone briefwisseling nooit aangekomen is. Hoezo?
- Ik kreeg drie herinneringen in een week voor niet betalen van een faktuur (gas/elektriciteit, jaarlijkse autoverzekering en internet/telefoon). Dus is er voorgaande briefwisseling gestuurd die ik nooit ontvangen heb.
Ik betaal altijd binnen de week (via PC Banking), maar natuurlijk enkel wanneer ik een faktuur krijg!
- Twee pakketjes uit de UK: Eerste is verzonden op 17/03, na een maand nog niets ontvangen. Verkoper gecontacteerd, heeft een tweede keer het pakketje (gratis) verzonden op 27/04. We zijn nu 04/05, nog niets gezien...
Pakketjes uit de UK worden altijd geleverd binnen de week, meestal zelfs 3-4 dagen. Ik begin al serieus te wanhopen dat ook het tweede pakketje ooit aankomt...
- Een Nederlands forumlid van het Circuitsonline forum ging mij een paar meter afgeschermde 3-aderige soepele silikonenkabel opsturen.
Vermits hij op zaterdag 24 april in Antwerpen moest zijn heeft hij het daar in een postbus afgezet.
Ik wacht ook nog steeds...

Taxipost, een filiaal en courrierdienst van de Belgische post voor de grotere/zwaardere zendingen, is nog vele malen erger.
Wat ik daar tijdens de vele uren die ik, wachtend op mijn beurt, allemaal gehoord èn meegemaakt heb (van andere klanten)!
Mijn zoon is zo bij Taxipost een mobiele telefoon ter waarde van 500€, op naam van mijn eigen firma, gaan ophalen zònder dat ze een identiteitsbewijs of uittreksel van het Belgisch staatsblad (met de statuten èn namen van de zaakvoerders) vroegen.
Idem bij het postkantoor zelf.
99% van de op naam van mijn firma geadresseerde zendingen kreeg ik gewoon door simpel voorleggen van mijn identiteitskaart, in 1% van de gevallen mocht ik onverrichterzake naar huis terugkeren omdat ik geen kopie van het uittreksel in het Belgisch Staatsblad bij me had!
AUB een beetje consequent blijven!

Mijn zoon, die schuin rechtover in dezelfde straat woont, heeft ook al meerdere herinneringen voor niet betaalde fakturen gekregen.
Ik ben ondertussen een enquete gestart in de straat (aanbellen bij alle buren) om een idee te krijgen van alle niet-ontvangen postwisseling.
Mede met de uitkomst van deze enquete ga ik klacht indienen bij de Post (èn de Belgische Ombudsdienst èn Testaankoop) want deze situatie kan ik NIET langer meer ondergaan!

De Belgische Post is, zoals nog vele andere Belgische staatsorganismes, gewoon een voorbijgestreefde middeleeuwse institutie van 10-duizenden functionarissen die maar één ding verdienen: Op staande voet ontslagen worden!
Ze kennen hun eigen reglementen en regels niet (als ze die sowieso al hebben), de organisatie binnen de Belgische post is simpelweg één groot bordeel.
Let op, mijn gepensionneerde vader is 35 jaar postbode geweest en is het 100% met mij eens.

Wanneer EINDELIJK de beloofde privatisatie van de Belgische postdiensten? (hoe sneller hoe beter!) waarbij we hopelijk de diensten krijgen waar we voor betalen!

Offtopic: Ik weet nu al met 100% zekerheid dat ik NIET zal gaan stemmen op al die Belgische clowns bij de Belgische verkiezingen in juni eerstvolgend...
België is één groot bordeel en ik ben zéér zeker niet fier om Belg te zijn.

@Stoomstrijkijzer: Ik heb een paar keer exact hetzelfde voorgehad met de Belgische post. Excuses maar géén vergoeding.

pakketje (gratis) verzonden op 27/04. We zijn nu 04/05, nog niets gezien...
Pakketjes uit de UK worden altijd geleverd binnen de week, meestal zelfs 3-4 dagen. Ik begin al serieus te wanhopen dat ook het pakketje ooit aankomt...
.

Exact hetzelfde hier! Bij mij is het zelfs op 23/04 verzonden. Op 26/04 had ik nog een pakje van die winkel en dat is al verleden donderdag aangekomen. Normale gang van zaken is 3-4 dagen. Nu zijn we dag 7 al gepasseerd, ik begin het stilaan te krijgen met de post...
Ik ga nog wachten tot morgen maar dan krijgen ze ook telefoon ze. Ik heb ier zelf nog een pakketje staan dat naar Nederland moet, ik hoop dat ik daar geen miserie mee ga hebben.

Dat de post besparingen heeft doorgevoerd is precies goed te merken aan de service... Nog altijd veel te duur en de service is zeeer bagger...

- Pakketten ter waarde van 10-tallen tot 100-en Euro gewoon op de stoep nabij de brievenbus neergekwakt terugvinden! (mijn brievenbus staat aan de straatkant op 4 meter van de huisdeur)

Deze klinkt erg bekend. Ik had een vliegtuig in belgie besteld, en laten bezorgen bij Belgische familie. Bleek dus gewoon in de regen bij de deur te zijn gezet. Gelukkig geen schade aan kist, maar vind het wel een beetje nalatig van de belgische post, voor hetzelfde geld wordt dat pakket zo voor de deur weggepikt...

Ik heb geen negatieve ervaringen met verkoop op dit forum, maar wel via andere grote veilingsites. Zo zet ik er altijd bij: Ophalen, of verzenden. Op die manier heeft de koper ook de mogelijkheid gehad om het op te halen, maar daar heeft hij dan niet voor gekozen. De koper kan dan zelf oordelen over de kwaliteit, en als het hem niet bevalt dan koopt hij het toch gewoon niet?

Zo had ik reeds een surroundset verkocht, ding deed het perfect, heel weinig gebruikt. Een paar dagen later mailt hij me van kun je mij even bellen, want ik heb een probleem met de subwoofer. Afijn, ik ben de beroerdste niet dus ik dacht laat ik hem dan even bellen zodat ik hem eventueel kan helpen.

Hij beweerde dat de subwoofer opgeblazen was (knappe jongen die dat voor elkaar krijgt trouwens, het was een van de zwaarste surroundsets die je bij een gemiddelde computerwinkel kan kopen!). Hij claimde dat hij de deal ongedaan wilde maken, op welke manier dan ook. Na veel heisa hing hij op met 'nou, dan kijk ik wel wat ik kan doen'.
Vervolgens nooit meer wat van gehoord.

Ofwel: Als je iets verkoopt, bieden om het af te laten halen. Wil de gebruiker het desondanks verzenden, dan is dat zijn eigen risico want hij heeft ook de mogelijkheid gehad om het ter plekke te bekijken!

Tenslotte heb je geen, en dan leg ik ook de nadruk op GEEN rechten als je iets particulier verhandelt. Jij kan niet bewijzen dat hij iets verkeerd doet, hij kan niet bewijzen dat jij iets verkeerd doet. Alles is ter goede trouw.

Ik heb al heel veel gekocht en een beetje verkocht hier op dit forum. Het contact is super met alle mensen die ik hier sprak. Heerlijk zijn de aankopen die in 2 of 3 mailtjes rond zijn. Vorige week heb ik zelfs al na een aantal uren de postbode vol verbazing kunnen verwelkomen met de zending!! De post is hier prima over het algemeen. Maar ik heb helaas ook best veel slechte ervaringen met aankopen en een verkoop opgedaan. De verkoper zei dat het niet is aangekomen. Tracktrace zegt van wel. Bij navraag konden ze toch niet uitsluiten dat het aangenomen was...Ik heb hem terugbetaald uit frustratie op de post. Ook is er een verzekerd pakketje voor mijzelf eens nooit aangekomen. Reken er maar niet op dat je kunt aantonen dat er iets van waarde in het pakketje zit! Je verzekerd tot 500euro...Dat wil zeggen dat de verkoper moet kunnen aantonen dat hij iets van waarde in het pakketje heeft gestopt en daar dan ook de benodigde bewijs papieren van kan overhandigen...Dat was dus niet te doen. Ik heb alles 100% terugbetaald gekregen van die winkel. Geweldig. Ik heb natuurlijk meteen alles weer besteld daar. Verder had ik gewoon pech als er pakketjes niet aankwamen. Als ik een tracktrace nummer had waaruit bleek dat er iets verzonden was naar me dan heb ik het er bij moeten laten zitten. Bij twijfel ga ik verhaal halen. Als het andersom zou gebeuren zorg ik dat ik alles netjes kan aantonen want ik weet hoe elendig het is om niks te ontvangen en geen poot hebben om op te staan. Ik ben zo al redelijk wat honderden euro's misgelopen.
Jakko

Met wat ik de laatste grofweg twee jaar allemaal meegemaakt heb met de Belgische post kan ik kwasi een boek schrijven...:mad:

- Pakjes die zichtbaar geopend geweest waren met gedeeltelijk missende inhoud.
- Aangetekende zendingen die volgens de post nooit opgehaald werden en dus na 14 dagen terug naar de afzender gestuurd worden (Hoe kan ik weten dat er een aangetekende zending op mij wacht als ik zelfs geen melding in de brievenbus krijg???).
- Met een melding van een aangetekende zending 's anderendaags naar het postkantoor gaan, en dan vinden ze mijn zending niet terug... (ETTELIJKE maal gebeurd! :hammer:)
- Om deze niet terug te vinden zending dan in een ander postkantoor terug te vinden (Zogezegd op mijn aanvraag. Ik zie niet in waarom IK zou vragen om mijn pakje in het postkantoor van een andere gemeente te laten bezorgen!).
- Of meerdere maal te moeten terugkeren naar het postkantoor na mijn werkuren (+ lange wachtrij in het postkantoor) om te checken of ze mijn zending ondertussen al teruggevonden hebben.
- Meldingen van aangetekende zendingen midden op straat in de regen terugvinden (1x door mezelf bij het thuiskomen van mijn werk, 1x door een gebuur. Telkens waren het zendingen bestemd voor mij).
- Voor mij bestemde pakketten aan buren (die ik niet eens ken) verder in de straat afleveren zonder een melding na te laten.
- Ik krijg regelmatig briefwisseling die niet voor mij bestemd is, èn waarvan dikwijls ENKEL het huisnummer klopt (dus noch de familienaam, noch de straatnaam, noch de postcode!).

Zo had ik een tweetal jaar geleden nieuwe uitlaten voor mijn Harley motorfiets besteld in Duitsland (ca. 300€ + verzendkosten).
De verkoper had voorgesteld, vermits hij niet ver van de Belgische grens woonde, het 20kg zware pakket af te leveren in een Belgisch postkantoor om verzendkosten te besparen (aangetekende verzending).
Na 3 weken niets ontvangen te hebben de verkoper gecontacteerd die mij prompt een scan van het afleverbewijs in het postkantoor doormailde.
Nog een weekje later mailt de verkoper mij om mee te delen dat hij de uitlaten teruggestuurd kreeg wegens niet ophalen door de bestemmeling!
Verdorie, ik heb nooit een melding gekregen dat er een zending op mij wachtte in het postkantoor!!!
Ik heb de uitlaten dan eindelijk toch nog mogen ontvangen mits een tweede keer betalen voor de kosten van een 20kg-aangetekende zending...

Sinds anderhalve maand constateer ik dat meerdere paketten èn zelfs gewone briefwisseling nooit aangekomen is. Hoezo?
- Ik kreeg drie herinneringen in een week voor niet betalen van een faktuur (gas/elektriciteit, jaarlijkse autoverzekering en internet/telefoon). Dus is er voorgaande briefwisseling gestuurd die ik nooit ontvangen heb.
Ik betaal altijd binnen de week (via PC Banking), maar natuurlijk enkel wanneer ik een faktuur krijg!
- Twee pakketjes uit de UK: Eerste is verzonden op 17/03, na een maand nog niets ontvangen. Verkoper gecontacteerd, heeft een tweede keer het pakketje (gratis) verzonden op 27/04. We zijn nu 04/05, nog niets gezien...
Pakketjes uit de UK worden altijd geleverd binnen de week, meestal zelfs 3-4 dagen. Ik begin al serieus te wanhopen dat ook het tweede pakketje ooit aankomt...
- Een Nederlands forumlid van het Circuitsonline forum ging mij een paar meter afgeschermde 3-aderige soepele silikonenkabel opsturen.
Vermits hij op zaterdag 24 april in Antwerpen moest zijn heeft hij het daar in een postbus afgezet.
Ik wacht ook nog steeds...

Taxipost, een filiaal en courrierdienst van de Belgische post voor de grotere/zwaardere zendingen, is nog vele malen erger.
Wat ik daar tijdens de vele uren die ik, wachtend op mijn beurt, allemaal gehoord èn meegemaakt heb (van andere klanten)!
Mijn zoon is zo bij Taxipost een mobiele telefoon ter waarde van 500€, op naam van mijn eigen firma, gaan ophalen zònder dat ze een identiteitsbewijs of uittreksel van het Belgisch staatsblad (met de statuten èn namen van de zaakvoerders) vroegen.
Idem bij het postkantoor zelf.
99% van de op naam van mijn firma geadresseerde zendingen kreeg ik gewoon door simpel voorleggen van mijn identiteitskaart, in 1% van de gevallen mocht ik onverrichterzake naar huis terugkeren omdat ik geen kopie van het uittreksel in het Belgisch Staatsblad bij me had!
AUB een beetje consequent blijven!

Mijn zoon, die schuin rechtover in dezelfde straat woont, heeft ook al meerdere herinneringen voor niet betaalde fakturen gekregen.
Ik ben ondertussen een enquete gestart in de straat (aanbellen bij alle buren) om een idee te krijgen van alle niet-ontvangen postwisseling.
Mede met de uitkomst van deze enquete ga ik klacht indienen bij de Post (èn de Belgische Ombudsdienst èn Testaankoop) want deze situatie kan ik NIET langer meer ondergaan!

De Belgische Post is, zoals nog vele andere Belgische staatsorganismes, gewoon een voorbijgestreefde middeleeuwse institutie van 10-duizenden functionarissen die maar één ding verdienen: Op staande voet ontslagen worden!
Ze kennen hun eigen reglementen en regels niet (als ze die sowieso al hebben), de organisatie binnen de Belgische post is simpelweg één groot bordeel.
Let op, mijn gepensionneerde vader is 35 jaar postbode geweest en is het 100% met mij eens.

Wanneer EINDELIJK de beloofde privatisatie van de Belgische postdiensten? (hoe sneller hoe beter!) waarbij we hopelijk de diensten krijgen waar we voor betalen!

Offtopic: Ik weet nu al met 100% zekerheid dat ik NIET zal gaan stemmen op al die Belgische clowns bij de Belgische verkiezingen in juni eerstvolgend...
België is één groot bordeel en ik ben zéér zeker niet fier om Belg te zijn.

Hier net het zelfde.
Kan er geen woorden aan toevoegen.
alles wat je schrijft is pure waarheid.
Het enige bedrijf dat ik goede ervaringen mee heb is GLS.
Altijd op tijd en de dozen zijn nog nettjes.
soms zijn de dozen zo kapot dat ik denk dat ze er een halve dag staan op te dansen in de post.
Echte schande.

Back