vervangen servo's kop

hallo

1 van de servo's die de kop van mijn belt cp v2 bestuurd is kapot, de voorste om precies te zijn... nou had ik ergens gelezen dat je ze dan alle 3 moet vervangen maar is dit echt noodzakelijk al het om de voorste servo gaat, als je links door een andere vervangt snap ik dat je dan rechts ook moet vervangen maar de voorste maakt toch niet zoveel uit??

en welke servo's raden jullie me dan aan?

groet

je kunt best 1 servo vervangen. Alleen kan er wat verschil ontstaan als de nieuwe servo niet digitaal is. Ik heb ze zelf alle 3 vervangen voor Towerpro MG90 (14 gram). Na mijn eerste crash was er meteen 1 esky servo kapot.
Heb toen een setje van 3 Towerpro gekocht, waardoor je weer 2 esky servo's op voorraad hebt voor de tail. (die heeft toch maar weinig vermogen nodig).

groet Cas

Je moet gewoon 3 exact dezelfde typen servo's van hetzelfde merk monteren.
De drie werken gezamenlijk in een mix, dus moeten de specificaties gelijk zijn.
Dus je kan er gerust een vervangen als je de losse servo tandwielen ervan niet kan krijgen.
Bij gebruik van wat duurdere servo's is het niet meer dan normaal om alleen te vervangen wat kapot gaat, tandwieltjes etc.
Met drie nieuwe heb je zowiezo gelijke spec's en prestaties, maar is wel de duurste oplossing.

Het gaat hier om de servo`s die de swash aansturen, en dat zijn er echt 3 ;)

1 servo kun je vervangen maar dan moet het dus weer exact zo`n zelfde servo zijn. De digitale e-sky servootjes gaan bij het minste geringste al stuk, dus zou ik lekker 3 nieuwe monteren. Je kunt ook wat tandwielsetjes bestellen want die zijn waarschijnlijk stuk. Bij RC- technics kun je die bestellen voor een paar euro.

Je hebt gelijk, als je zo telt. Bij mijn Belt CP V2 gaan die dingen (servo's) ook steeds stuk, maar als ik ze openmaak zijn de tandwieltjes ok. De electronica is stuk of zo. In ieder geval werken de motortjes niet meer. Nog iemand met zo'n probleem? De mijne ligt nu al 2 weken bij de leverancier.
Groeten
Martin

weet niet welke maat servo je zoekt maar op de t-rex 450 heb ik de hitec hs-65mg ( mg = metal gear ) onder de swash.

onverwoestbaar die dingen .

edit : ik zie nu dat het om de belt cp gaat de 65mg's zijn super voor deze heli .

Laatst bewerkt door een moderator:
Back