Ik bezit een Swift acrobatische zwever van 2,8 meter span uitgerust met een electromotor.' Totaal gewicht zit rond 4 kg.
De motor heeft op 4 cellen moeite met het gewicht.
Een voor de hand liggende aanpassing is het vervangen van de vleugelverbinder die nu in 12 mm massieve staal is (50 cm lang en 440 gram zwaar) te vervangen door een cartonnen buis met een buitendiameter van 12 en 8 mm binnen die wss amper 100 gram of minder zal wegen. De leverancier schrijft dat deze buis niet pultruded is maar een rolltube?
Trouwens de accu zelf weegt maar 370 gram, dus minder dan de vleugelverbinder...
Mijn vraag: zou die carbonnen buis stevig genoeg zijn om te overleven in deze acrozwever?
Zo ja, heeft het zin in die buis nog bijv een houten staaf te steken ( niet goed voor het gewicht natuurlijk)? En dat dan over een kleine lengte waar de vleugels aan de romp aansluiten.
Ik dacht even een massieve carbonnen staaf te gebruiken, maar die kost me wat teveel geld.
De motor heeft op 4 cellen moeite met het gewicht.
Een voor de hand liggende aanpassing is het vervangen van de vleugelverbinder die nu in 12 mm massieve staal is (50 cm lang en 440 gram zwaar) te vervangen door een cartonnen buis met een buitendiameter van 12 en 8 mm binnen die wss amper 100 gram of minder zal wegen. De leverancier schrijft dat deze buis niet pultruded is maar een rolltube?
Trouwens de accu zelf weegt maar 370 gram, dus minder dan de vleugelverbinder...
Mijn vraag: zou die carbonnen buis stevig genoeg zijn om te overleven in deze acrozwever?
Zo ja, heeft het zin in die buis nog bijv een houten staaf te steken ( niet goed voor het gewicht natuurlijk)? En dat dan over een kleine lengte waar de vleugels aan de romp aansluiten.
Ik dacht even een massieve carbonnen staaf te gebruiken, maar die kost me wat teveel geld.