Vervangende voeding voor B6AC lader

Indoorvlieger

Forum veteraan
Gisteren heeft de voeding van mijn B6AC het begeven. Lader is verder in orde, doet het nog gewoon op een externe voeding. Maar dat is wat omslachtig. Nu zoek ik een vervangende voeding die zo in de behuizing past, liefst zonder aanpassingen aan de behuizing, en die ook zo in de behuizing van de defecte voeding past. Dus gewoon printplaatje van de oude voeding eruit, nieuwe voeding openmaken, printplaatje daaruit en in de B6, draadjes solderen, klaar. Ik kan natuurlijk ook de nieuwe voeding erin zetten, en de behuizing van de oude eruit, maar dan moet je dat weer stevig zien te lijmen, goed uitlijnen met het gat in de behuizing, etc.

Hoi hoi ben net nieuw hier,
maar wat ik zou doen is:
scharel een 12V 5-8A voeding op ( Hobbyking 105W 15V/7A Switching DC Power Supply) zo iets liever iets meer vermogen dan gaat ie ook langer mee.

Sloop de behuizing er om weg en bouw hem er in.
zo nodig met wat afstands busjes waar mee een MoBo ook in een PC word vast gezet

Ik denk dat diet de goedkoopste en makkelijkste manier is.

ik zit met een probleem net andersom.

voeding goed maar de lader opgebrand
ik heb een iMAX B6 10AC 200w

Ben je zeker dat het de voeding is?
Ik had net hetzelfde! Winkel waar ik hem kocht zei dat deze laders vaak een slechte voedingskabel hebben. Hij had er al een doosje vol. Ergens iets met de contactjes waar deze in de lader gaan heb ik me laten wijsmaken.
Nieuwe kabel erop en deze deed het weer.
Misschien is dit ook zo bij u?
Mvg Wes.

Ben je zeker dat het de voeding is?
Ik had net hetzelfde! Winkel waar ik hem kocht zei dat deze laders vaak een slechte voedingskabel hebben. Hij had er al een doosje vol. Ergens iets met de contactjes waar deze in de lader gaan heb ik me laten wijsmaken.
Nieuwe kabel erop en deze deed het weer.
Misschien is dit ook zo bij u?
Mvg Wes.

Ik hoorde "pets" en toen was de voeding uit, en rook het ineens wat apart. Lader opengemaakt, en op de printplaat van de voeding zat een zwarte plek met weggebrande SMD onderdelen. Dus die is echt wel kapot. Waarschijnlijk condens door de lader van een koude naar warmere ruimte te hebben verplaatst, en niet lang genoeg te hebben gewacht met aanzetten...

Ik gebruik een oude computervoeding voor mijn 12V lader, omdat ik deze nog had liggen heeft het me niets gekost.

Ik denk dat je met een nieuwe turnigy 12v voeding goedkoper uit bent dan dat je iets vergelijkbaars zoekt wat precies in de oude behuizing moet passen.

Maar omdat het een leuk hobby gehalte heeft: misschien dat een kleine laptop lader wel in de behuizing past.

Standaard zit er een 12V/5A laptop voeding in zo'n lader. Vermoedelijk kun je hier op het forum wel een verwijzing vinden waar je zo'n voeding voor een habbekrats kunt kopen.

Als dat dezelfde is als de B6 externe voeding kan je die massaal voor een paar dollar op ebay vinden.

Ik heb er inmiddels eentje besteld via eBay. Volgens mij is het inderdaad gewoon dezelfde voeding die extern voor de B6 wordt gebruikt, en die ze op de juiste plek binnen de behuizing hebben bevestigd. Met een beetje geluk is het zelfs exact dezelfde, en zou die gewoon in de behuizing van de huidige voeding passen, zodat ik niet eerst de oude voeding inclusief behuizing eruit hoef te slopen.

Veel succes met het inbouwen, het mooiste is inderdaad dat je een geintregerde voeding hebt, al die losse snoeren bede is maar niks ja( in mijn geval er ligt al zat op het bureau P) )

De bestelde voeding bleek helaas een maatje groter dan besteld, 12v 6A, ipv 12v 5A. Foutje van de verkoper. En dat past weer niet in de behuizing. Gelukkig bracht de fabrikant uitkomst, ze hadden nog een lader liggen die niet meer helemaal in orde was, maar nog wel een goede voeding had. Die voeding zit er nu in, en de lader is weer in orde.

Back