Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ja ik denk toch wel al 300 vluchten .. Maar eerst zat ik nog knalhard 3D te vliegen met dat ding en dan opeens.. Paf niks meer..

Tsja, je kunt altijd de motor vervangen. Is dat het niet heb je sowieso een reserve liggen..

**Edit**

Stekkers zitten allemaal goed op het printplaatje??

Ik ga eerst nog wat testen.. Maar weet ik niet echt of hij nog genoeg power heeft omdat ik geen 3D binnen kan vliegen.. :rolleyes:

Ik zal anders nu eens een lipo (4min) gewoon op hoveren en zien of de motor niet afslaat.. (met de lipo waarbij hij afsloeg na 15 sec)

die had ik al gecheckt. Een slechte soldering kan ook niet de oorzaak zijn? Maar anders zou ik het daarvoor ook al gemerkt hebben..

Trouwens, een motortje kost maar 12 euro dus dan kan ik die evt meebestellen als ik een scorpion koop voor de kds.

Daarom. En er komt sowieso een dag dat het motortje vervangen moet worden. Zou het gewoon proberen..

Ik heb iets over het hoofd gezien.. Er zit weer een bladspoor op.. Daarmee dus..

Dan ga ik maar weer beginnen sleutelen om hem klaar te hebben.. ;)

Ziezo, hij zit weer in mekaar. Heb gemerkt dat het deel waar de feathering shaft doorgaat, half gebroken is :rolleyes: Maar dat deel is nog niet zo heel belangrijk..
Er zit ondertussen al erg veel speling op de swashplate.. ;)

Edit: Nu blijkt dat de bladen gewoon krom waren :rolleyes: Voor niets de feathering shaft vervangen..

4 minuten niet veel tijd?
Ligt eraan hoeveel je uit de accu's trekt in die tijd....

Hang je een 3s in een 700, vind ik 4 minuten al erg lang

Als je motor is overleden (koolborstel) gaat hij idd stroom zuipen.
Kan ook een lager zijn (loopt alles veel stroever)

Hij loopt ondertussen weer goed, die verminderde power dat ik merkte kwam door bladspoor. Die heb ik ondertussen al weggekregen (blad was krom) en hij vliegt weer perfect.

Alleen is die pin van de skids afgebroken en er zit nog een stuk in het gat.. Dat wordt moeilijk om er uit te krijgen..

4 minuten niet veel tijd?
Ligt eraan hoeveel je uit de accu's trekt in die tijd....

Denk dat 4 minuten wel de limit is. Ik vlieg relatief rustig en stop meestal nog voor de 4 minuten zijn verstreken. Zeker met allerlei fratsen en dan in de huidige kou lijkt me 4 minuten wel de uiterste grens..

Als ik vlieg dan voel ik dat de sticks niet meer soepel bewegen.. Zo in het midden op de rechtse stick.. Kans misschien wat vuil erin zitten?

Ik denk dat het simpeler is dan wij zeggen. Gewoon de zender open maken, alle printen losschroeven. Alle bedrading los solderen. Dan alle componenten van de printen los solderen. Alles in de vaatwasser, en weer in elkaar zetten.Als nieuw!!!!

Back