Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Bij mij was het ook mistig (DUH!)
Je zag echt helemaal niks maar mijn vader wou alsnog met de auto jakkeren (een echte auto.) Maarja, dat heb je als je s'nachts op een vrachtwagen rijdt.

Ik heb vanmiddag ook weer even les gehad met een CP en dat ging goed.

Hier is nu ook mist, zicht is nu 40/50 meter, niet echt veel dus ;) Verder vandaag hele dag zonnig!

@ Jelleeeeeee : Is echt relaxed vliegen, en gaat nog best snel, zeker met 2200mah 3S 40C. vind ik een mooie afwisseling tov het helivliegen waar je toch altijd op moet blijven letten.

Ik zou alleen niet beginnen met een jet, eerst iets langzamers zodat je kan wennen aan vliegtuigen, heeft ook nog wat eigenaardige dingen namelijk wat wennen is.

Ja idd, op de sim vind ik het nogal moeilijk doordat die jets zo fel reageren. Maar ik kan er wel gewoon lekker mee rond vliegen zonder te crashen. Als eerste vliegtuig is een jet mss wel een beetje overdreven ;) De trojan van parkzone lijkt me wel een toffe om mee te beginnen :) Maar voorlopig houd ik het gewoon bij men heli's! Das al duur genoeg!

Ik dacht er eerst ook over om met vliegtuigen te beginnen maar we waren bij een show in drachten en daar vond ik de heli's leuker. En ergens bij Amsterdam waren we op een markt en daar zagen we een heli. Daarvoor had ik er ook een maar dat was speelgoed.

Laatst bewerkt:
Diep triest met de mist ,
ik wou mijn HK voor de winterstop nog ff laten spinnen , helaas :(

ben een klein beetje omringt met weilanden dus de mist is hier echt een drama !
geloof dat ik niet verder dan 10meter kon zien...

maar ben lekker binnen wezen oefenen..
groet Ray...

Hier was het weer vandaag wel goed, zoals je op deze foto ook kan zien, heeft wel een vliegtuig in beeld, hopelijk kan je me dat vergeven ;) (die heeft vandaag zijn maiden gehad, en aangezien hij nog heel is is het een goede maiden geweest )

img0820l.jpg

Nou zeg! Schande! op een heli afdeling foto's van een VLIEGTUIG plaatsen.... hoe onbeleefd!:D;):D;):D;)

Gefeliciteerd met another succesfull maiden!

Groet, Bert

PS: inderdaad, mooi weer daar.... humpfh!:rolleyes:

@ Chrisdv: als je NU voor E-stab kiest, is het simpel, dan wil je "nooit meer terug naar handgestuurd", simpelweg omdat je nu nog niet beter weet dan "handsturen is moeilijk, E-stab is fijn". TOTDAT je er achter komt, dat je met E-stab je grenzen wel MOET verleggen anders word vliegen saai en duf werk (bij ons heeft er al iemand zijn FBL T-Rex 550 verkocht minstens ten dele omdat de heli saai en voorspelbaar was).

Wie verkoopt er nu zn fbl 550?.. :shock: Ohwja ikke :murder: haha

Lang leve de oldschool FB MD500 :cool:

Nou zeg! Schande! op een heli afdeling foto's van een VLIEGTUIG plaatsen.... hoe onbeleefd!:D;):D;):D;)

Gefeliciteerd met another succesfull maiden!

Groet, Bert

PS: inderdaad, mooi weer daar.... humpfh!:rolleyes:

Heerlijk weer inderdaad!

Dankje, hij vloog wel beetje vreemd, oftewel: het was even wennen maar ik vind hem ook wel weer heel tof :)

Wie verkoopt er nu zn fbl 550?.. :shock: Ohwja ikke :murder: haha

Lang leve de oldschool FB MD500 :cool:

Waar was je vanmiddag? prachtig vliegweer (brrrrrrr).

Je had Johnny moeten zien. Die begint zijn BO-tje al héél knap onder controle te krijgen, was echt serieus onder de indruk!:shock:

Weet je al wat je 450 project gaat worden??

Groet, Bert

Ha die Bert! Tsja klussen in het nieuwe huisje gaat nog voor het helivliegen he ;) Komend weekend zal ik er ook niet zijn. Wat het 450 project betreft: dat ligt even stil. Mechaniek en gyro zijn er al en daar zal het voorlopig wel even bij blijven.

Groeten!

Ha die Bert! Tsja klussen in het nieuwe huisje gaat nog voor het helivliegen he ;) Komend weekend zal ik er ook niet zijn. Wat het 450 project betreft: dat ligt even stil. Mechaniek en gyro zijn er al en daar zal het voorlopig wel even bij blijven.

Groeten!

Snap ik, was ook een beetje een plagerijtje hoor! Zal er straks ook aan moeten geloven als meisjelief naar NLK komt.

En ach, zo'n 450 schaalprojectje kun je letterlijk met 6 uurtjes werk vliegklaar hebben (als je niet aan afwerken doet, net als ik)

Succes met klussen!

Groet, Bert

vandaag weer die mist :mad:

ik laat het vliegen voor wat het is vandaag, beetje simmen misschien.
@ stef: gefeliciteerd met de maiden.

Tsja, die mist heeft twee voordelen: het is vrijwel altijd windstil, en... het andere..... ben ik vergeten.....:rolleyes:

Ik ga het in elk geval straks nog wel even proberen.

Wat mij opviel was dat ik gisteren met name met de grote heli's gewoon last van "vertigo" had: ik voelde me gewoon raar in het hoofd vanwege desoriëntatie, zodra ik duidelijk boven ooghoogte kwam.

Met de 450 en laag bij de grond wat rondknorren had ik nergens last van.

Heb ik eigenlijk nog nooit eerder zo opgemerkt.

Groet, Bert

ik had dat volgens mij al eens opgemerkt toen ik met vliegtuigen vloog, paar jaar terug.
heel raar eigenlijk.. :confused: heb dit met m'n heli's nog niet meegemaakt

Vond het zo gek dat het met de grote heli's behoorlijk merkbaar was, maar wat minder werd naarmate ik wat vlotter aan het manouvreren was, en met de kleine heli gewoon geen last van.

Net alsof de factor "tijd om na te denken" bepalend is....

Maakt niet uit, gewoon doorvliegen tot het niet meer gaat....:D

Groet, Bert

Ik heb net even gevlogen, weinig wind, en veel mist (zicht ong. 85 mtr). Bij het loskoppelen van de accu zag ik dat de hele kist vol zat met condens,.. :shock: Op zich wel logisch, maar heftiger dan ik dacht. Het lijkt mij niet zo best voor de electronica, en kans op roest,.. :-| Hij staat nu te drogen bij de kachel.

De staart heb ik wel goed gekregen door de link wat minder ver op de servo-arm te zetten.

Laatst bewerkt:
Ik had al een idee dat dit een effect zou zijn. Alles is buiten zeiknat. Om die reden overgeslagen en binnen met de Genius bezig geweest. En dat gaat errug goed moet ik zeggen. Er is weer zo'n klik moment geweest..

Klik momentje? :mrgreen: Die zijn altijd leuk, geeft weer een kick, en meer zelfvertrouwen.

De accu pieper ging wel erg snel af, na ongeveer 4 minuten. Van de 2200 Mah, ging er maar 835 Mah terug in. Zal ook wel door het vocht komen. :rolleyes:

Back