Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

die schweizer is echt gaaf :D

m'n beslommeringen:
lagers etc van de v450 ingevet, maar het mechaniek is niet echt soepeler gaan draaien...
begin bijna te geloven dat dat stroeve gewoon bij de heli hoort...:-|

Misschien moet er iets licht geschuurd worden?
Past er iets niet 100%?
probeer het eens te herleiden naar een specifiek onderdeel, dus net zo lang alles loshalen tot het opeens normaal werkt

Kwam tot de ontdekking dat een webshop in NL nu ook Walkera Genius CP parts op voorraad heeft.. Wel zo handig :) Nu is er tot op heden eigenlijk nog niks stuk aan de heli alleen de canopy was niet meer zo fraai. Dus vervangen en mijn winter love ziet er weer hemels uit :mrgreen:

Misschien moet er iets licht geschuurd worden?
Past er iets niet 100%?

weet niet precies waar je op doelt... het is een rtf...:-|
dat 100% passen geld bij de mijne voor de rotor aslagers, die hebben minuscule ruimte,
waardoor er heeele lichte speling is...

probeer het eens te herleiden naar een specifiek onderdeel, dus net zo lang alles loshalen tot het opeens normaal werkt

heb ik vandaag gedaan, en het zaakje draait echt mooi losjes als ik de
belt los haal.:cool:
omdat bij de belt op een bepaald punt een hele lichte ''tik'' te voelen was,
er voor de zekerheid een nieuwe opgezet.
tik is weg, maar het draait niet veel losser dan met de oude...:(

op YouTube zie ik wel eens dat de blades van dit type heli wel erg snel
stilstaan.
dit + wat de belt van de mijne doet, denk ik dat het te wijten is aan het soort belt, die die chinezen hebben gebruikt...

in dat geval is dit gewoon normaal....
groet,
Tomos19

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is vrij normaal dat er een beetje weerstand door de belt ontstaat. Als de bladen er op zitten zal het allemaal wat makkelijker doordraaien (middelpunt vliegende kracht). Je moet niet te veel spanning op de belt zetten, en hij moet goed gemonteerd zijn. Als je alles goed ingevet hebt, en het heeft een tijdje gedraaid, zal het steeds soepeler gaan lopen,.. ;)

klopt, maar de mijne draait zwaarder t.o.v. de machines van anderen op de vliegclub met een soortgelijke configuratie...

dat indraaien zal ik wel zien, maar het weer is momenteel heli-onvriendelijk....:rolleyes:

veel succes daar mee:P

hier wat ontvangers besteld, volgende week krijg ik mijn dx8 binnen, heb net
2x 9 kanaals
3x 6 kanaals en
3x 7 kanaals ontvangers besteld voor dat ding :)

Laatst bewerkt:
Ik wil ook werken bij een modelbouwshop.. Hebben ze geen ouwe eigenwijze zaterdaghulp nodig?

Met de Solo Pro 180 bezig geweest. Beetje een zorgenkindje. Kreeg hem al met wat issues maar dat werd door de leverancier prima opgelost. Probleem met deze heli is dat het torque tube is en dat de tailblades bijna de grond raken. Een grassprietje is dus voldoende om een gear te strippen. Hier dus ook gebeurd. Heb dus een beetje mixed feelings. Hij vliegt echt top. Is super stabiel en agile maar opstijgen en landen moet echt vanaf een vlakke ondergrond want anders kun je gelijk een gear vervangen. Tís niet anders.. Heb overigens van dezelfde leverancier extra set gears gekregen dus daar ligt het verder niet aan.

6522917217_e438aaa035_z.jpg

En weer gefixed. Ding vliegt weer. Vervangen van de gears is eigenlijk zo gebeurd. Had nu meer losgehaalt dan eigenlijk noodzakelijk.

De Schlüters staan nog een beetje onwennig in de nieuwe woning! Woon nu dus officieel samen met mn meisje :D Binnenkort maar eens een begin maken met de Schweizer. Maandag ochtend eerst 'even' op en neer naar Hamburg voor mn werk... spoedje :shock:

Ik heb een nieuwe lipo voor m'n 600 nodig aangezien de lipo die ik nu heb vrijwel op is.

Ik zit te twijfelen tussen de volende merken: Turnigy of Zippy.
Nu vlieg ik met Zippy maar ik heb meer ervaring met Turnigy.

Ik zie ook dat ze Turnigy Nano-Tech lipo's hebben. Iemand hier ervaring mee?

Wat zouden jullie kiezen?

Back