Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Vandaag weer eens tussen de buitjes door en tussen het drukke werk weer eens op het veld gestaan met de rexjes
    Had 2 Trexjes mee genomen vandaag de trex 600N en de 700N dus beide de Nitro uitvoeringen en de Electro is eens voor een x thuis blijven staan.
    Was weer veeeeel te lang geleden dus effe in komen en lekker gevlogen met de 2 birds
    4 Tankjes met de 600N gedaan en 4 Tankjes met de 700N gedaan die nog steeds in de inloop periode zit........

    wel heb ik vandaag de boel wat armer gezet van de nieuwe motor(na 6 tankjes te hebben gehooverd/slow rond vlucht) en gaat steeds beter lopen ondanks dat er een behoorlijk Rook gordijn op het veld hangt als ik met de 700N aan de gang ben.....
    Dus vandaag weer flink wat OptiFuel 20% er door heen gestookt....dik 2,5 Ltr......

    Merk wel dat ik veel te weinig vlieg op dit moment maar goed de zaken moeten op het werk nu eenmaal doordraaien om deze hobby te bekostigen

    Greetz,

    Jeroen
     
  2. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Het is op dit moment heerlijk in Vlissingen

    [​IMG]




    Gr. Remco
     
  3. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Tot morgen Remco, volgens mij is morgen ook een redelijk mooie dag!
     
  4. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    :eek:
    eerste vliegtuig land gelijk de publiek in:eek: bij duiven on air !
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013
  5. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Verklaar het grappige daarvan eens nader?
     
  6. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Hier in Vlissingen gaat het een stuk beter. We hebben wel even flinke regen gehad maar nu is het echt lekker genieten. Zon en weinig wind :) Bij de eerste vlucht vielen de zenuwen gelukkig mee ;-)
     
  7. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    In duiven was rustig.. wel 1 extreme grote kist viel de motor uit in de lucht waardoor diw letterlijk tegen de grond smakte:(

    En 1 logo 700 maakte er een mooie show van:eek: ondanks dat het afgelast was waren er nog genoeg piloten aanwezig[​IMG]
     
  8. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Kick some ass Joop! :D Succes!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoe is het met je Explorer Merlijn? Heb je al wat "zachte plekjes" vervangen voor harde stukjes?

    @ Joop: Succes kerel!

    Groet, Bert
     
  10. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Beetje bij beetje vorderd het proces Bert. De romp staat op het werk en zo nu en dan na werktijd klus ik er aan.

    De carbon versteviging/ kreukelzone is compleet vervangen en klaar. Komende week de scheuren lamineren en plamuren/ schuren voor het spuitwerk.

    Zouden S slag bladen toegevoegde waarde hebben?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  11. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland

    Nice veel plezier met het opbouwen van je project.

    Ik denk dat S slag bladen wel een betere en rustiger vlieg gedrag levert en meer lift geven dan vol symetrische bladen,maar dat is maar een gok.
    vroeger op de Vario's van mij vloog ik ook altijd met S slag bladen en had er goede ervaringen mee destijds..


    Greetz
    Jeroen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Yep....

    S-slag bladen leveren een grotendeels prettiger vlieggedrag op, met maar één (beperkt) nadeel, en dat is dat de heli wat "scherper" wordt op de pitch.

    Ze vragen minder vermogen (wat de staart duidelijk ontlast), en voor de wat hogere rotorbelastingen van schaalvliegen sturen ze naar mijn ervaring wat strakker. Je heli heeft dus wat minder last van zijn eigen rompvorm.

    Ze willen ook ontzettend mooi gecontroleerd dalen en autoroteren duidelijk beter (meer tijd voor het afvangen).

    Het scherpere reageren op de pitch uit zich in dat het net voelt of je méér pitch geeft (in graden) dan werkelijk het geval is: de heli klimt vergeleken met symetrische bladen niet sneller als je een graad bij geeft, maar reageert wel duidelijk vlotter op kleine correcties (hij "accelereert" wat sneller in verticale zin) dus je moet iets soepeler en preciezer met de pitch om gaan, anders oogt de heli wat "springerig".
    Maar daar wen je heel snel aan, en persoonlijk wil ik niet anders meer (mijn Bell 47, Cobra, BO105 en de Watergekoelde X-treme hebben allemaal S-slag bladen).

    Groet, Bert
     
  13. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Na een lange dag (om 6:00 in de auto en 21:00 weer thuis), een hoop plezier en gezellig gevlogen ben ik 2de geworden in de sportklasse. Na de eerste vlucht stond ik op de eerste plaats maar door een mindere 2de vlucht ben ik de voorsprong helaas weer kwijt geraakt.

    In ieder geval genoeg motivatie om volgend jaar mee te doen in de F3N klasse.

    Filmmateriaal volgt, ik wil dit nog even knippen en editen.
     
  14. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Wat Wim ook al zei :) ennuh die brushless motor en de ESC en Converter wegen bij elkaar waarschijnlijk minder dan de huge brushed main motor die erin zit. En de tail....is volgens mij nog niemand gelukt die lekker te krijgen op de MCP..maar de brushed kan het prima aan dus eigenlijk is het ook niet nodig.

    Gratz Joop met de 2e plek :D !
     
  15. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    S slag it is!

    Van harte gefeliciteerd met deze prestaties Joop! :thumbup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  16. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Joop gefeliciteerd, prima en strak gevlogen!

    Vandaag genoten bij de wedstrijd, volgend jaar ben ik ook van de partij.
     
  17. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    mooie prestatie joop, van harte
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's een absoluut lekkere binnenkomer op je eerste wedstrijd Joop!

    Van harte gefeliciteerd, mooi resultaat!

    Groet, Bert
     
  19. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    @joop
    Ik zei het toch Joop ! je word nog een prof :p

    Goed gedaan man top!!
    Gr uit Spanje (Nick)
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi, super Joop, feli !

    Groetjes van Uwe
     

Deel Deze Pagina