Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb wel een code maar de vervoerder zegt dat het pakket niet bestaat. Hobbyking heeft hem dus domweg nog niet aangeboden aan de vervoerder denk ik. Alleen alvast een code aangemaakt.
    Ik begreep trouwens dat bestellingen via Hobbyking Europa die in Nederland zit ook weken er over doet om aan te komen? Is jullie dat ook bekend? Sta op het punt om verse lipo's te bestellen voor de Mini Protos maar heb geen zin om 1,5 maand te wachten op lipo's die hier in Nederland gewoon in een warehouse liggen.
     
  2. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    europa kwam bij mij wel eens binnen een 1,5 week... maar ook wel eens gehad dat ik 2-3 weken moest wachten.
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Mmm, ok.

    Net de VCTRC 500 in de tuin gechecked met de Align blades. Geen vibratie meer. Echt lekker hoveren durf ik niet in mijn postzegeltuin met een 500 maar heb hem wel even kort van de skids gehad en dat ging goed. Ik ga er dus vanuit dat hij kan gaan vliegen zodra het beter weer is. Alleen nog even aan de andere lipo's een stekker solderen.
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    leuk dat het nu goed gaat @Chow:

    trouwens, ik heb van HK een mail gekregen, dat mijn pakje verstuurt is,
    maar ik heb niks bestelt, ha ha, ja, echt !

    gr. Uwe
     
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Verdorie. Dan krijg jij straks mijn onderdelen :D
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ik stuur ze wel naar je door!
    ik heb geen Walkera meer, dus

    gr. Uwe
     
  7. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is snel opgelost Chow. Heb je de andere bladen nog gecontroleerd met een balancer?
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    De goedkope Chinese blades heb ik gechecked. De ene was een millimeter langer dan de andere en de gaten en de root zaten niet uitgelijnd. De Align blades heb ik verder niks aan gedaan. Ging in 1 keer goed.. Ben dus nogal in mijn nopjes want was bang voor een middagje balanceren en proberen..

    Dit is hem dus nu. Begonnen als een "hoe bouw ik zo goedkoop mogelijk een 500" project. Inmiddels gewoon een prima heli met goed spul erop..

    [​IMG]
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ...die ziet ja echt mooi uit @Chow:
    veel vlieg-plezier

    Groet
    Uwe
     
  10. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb even zitten rekenen. Uiteindelijk ben ik er in aanschaf 100 euro mee opgeschoten t.o.v. een Align combo. Ik heb min of meer dezelfde of vergelijkbare electronica. Verder heb ik een AR7200BX ipv de normaal meegeleverde 3GX. Als je dat prijsverschil meeneemt ben ik uiteindelijk in totaal 200 euro goedkoper uitgekomen.

    Of ik het nogmaals zou doen weet ik niet. Het is best een verschil in prijs die 200 euro. Nu heeft het echter goed uitgepakt en ben ik spekkoper. De VCTRC kit had ook een barrel kunnen zijn en dan had ik er niks mee opgeschoten.
     
  11. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Toch wel tof dat je het prijsverschil even laat weten. Kan een overweging zijn voor andere als ze een heli willen bouwen.

    Wel lekker trouwens dat ze dat soort bladen durven te leveren...... Heel bijzonder :)
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    De VCTRC kit zelf is wel erg in orde. Geen noemenswaardige bouwproblemen. De blades zijn niet van VCTRC. Die gooit de verkopende chinees er gewoon bij. Net zoals de canopy. De canopy die er bijzit in mijn geval is in orde. Ik heb er zelf een Fusuno op gezet. Maar dat hoeft niet natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2013
  13. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)

    Voor €420 heb je een super combo 500DFC in huis (rc711)

    Twijfel zelf om de 450 Dominator daar te kopen (slechts €315 momenteel daar en 50% korting op verzendkosten).
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    mCPX en mCPX BL

    Hoi,

    vandaag niet mogelijk buiten te vliegen hier,
    dus indoor met de twee Blades gevlogen,
    en niet te geloven:

    zij vlogen alle twee perfect,
    en niet alleen maar zo een lipo,
    nee, de hele avond.

    Groet
    Uwe. :lol:
     
  15. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dubbelpost. Sorry..
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Da's zonder AR7200BX of 3GX. Maar RC711 is wel scherp met z'n prijzen. Ik heb er mijn servo's gekocht voor de VCTRC ;) Ben alleen wel bang dat je met zo'n vrij grote en zware doos je vrijwel altijd zal hangen voor douanekosten. En dat kan bij zo'n groot duur pakket fors oplopen. Zeker als ze je afschriftje willen zien ipv dat ze inschatten.
     
  17. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is goed nieuws Uwe! Top :thumbsup:

    Vandaag heb ik de canopy van de Logo 700 gerepareerd. Nu nog even de Dremel erbij en dan wat zwarte verf en hij is weer al nieuw :D
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Gelijk het lipostekker soldeer gedoe maar gedaan. Solderen is niet mijn favoriete bezigheid. Zoals het er nu naar uitziet zou het donderdag wel eens vliegweer kunnen worden..
     
  19. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Het is en blijft deze periode van dag tot dag kijken of je kan vliegen. Waardeloooooooos!!!!
     
  20. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ja, maar op zich hebben we relatief veel vliegdagen voor de tijd van het jaar. Zeker als je een zekere vrijheid hebt om je werktijd in te vullen. Echt heel koud is het nog niet geworden.
     

Deel Deze Pagina