Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

De GPS antenne zit achterop. Dus dat zie je wel. Ik heb niet de illusie dat een rood/wit frame veel gaat helpen als je hoog zit. En als ik het helemaal niet meer weet kan ik IOC gebruiken of desnoods failsave :mrgreen:
Uiteindelijk is deze bedoelt om fpv mee te vliegen. Dan is het sowieso niet meer relevant of hij op afstand zichtbaar is.

Ondertussen preview van ander project...

12242090685_bab5d71fe9_b.jpg

12242666136_98920f2f12_b.jpg

Kennis van me gaat het maken. Ik help bij het ontwerp en straks het testen. Misschien ook te koop als er voldoende belangstelling voor is.

Dit is de maat.. Dus makkelijk meenemen op de fiets of achter in de auto..

fz68.png

Hallo,
Vandaag 2 zippy lipos leeggefladderd met de 450.
Timer op 8 min gezet en nog steeds onder de 80% teruglading.
Voorlopig laat ik de timer nog staan op 8 min.
Hoe zit het eigenlijk met inbreken van lipos? ( de zippys zijn nog nieuw)
Waar moet ik op letten?
Mijn vliegkunsten met de 450 beperken zich tot tail in hoveren en ik probeer nu neus links en neus rechts.

Zoals jij ze gebruikt misschien wat kortere tijd hoveren, minuut of 5 en weer laden. Ik weet niet of dat nodig is maar t kan geen kwaad lijkt me. Zonder te vliegen kan je er ook een laden en vervolgens die op de voedings-aansluiting van de lader aansluiten en de volgende laden.

(posted with a tablet)

Opti Power geeft aan om de eerste 4 a 5 vluchten 50% rustig leeg te vliegen. Daarna kan je ze vol gebruiken. Of het zinvol is weet ik niet, maar ik heb het in ieder geval wel gedaan ;-)

Nou, maiden van de quad ging niet lekker. Motor hield ermee op en dus 2 props kapot.. Ik ga mij even beraden of ik ga wachten op RCTimer of dat ik dan maar ook de 4 motoren ga vervangen. Ben nu uiteindelijk duurder uit dan met een DJI kit :( Ik had 2 jaar geleden nooit gezeur met RCTimer spul..

Nou, maiden van de quad ging niet lekker. Motor hield ermee op en dus 2 props kapot.. Ik ga mij even beraden of ik ga wachten op RCTimer of dat ik dan maar ook de 4 motoren ga vervangen. Ben nu uiteindelijk duurder uit dan met een DJI kit :( Ik had 2 jaar geleden nooit gezeur met RCTimer spul..

Mm dus bij jou ook al een motor...bij mij dus ook 1 van HK tijdens het kalibreren en zelfde bij de mini toen had ik ook gelijk 1 motor minder bij het kalibreren...bij een quad voortaan maar alles in 5-voud bestellen ha ha :D

Ja, maar ik wil dit soort grappen niet als ik straks FPV ga vliegen. Kijk wel even of ik er DJI motoren op ga zetten dan..

Jammer dat het zo tegen zit Chow. DJI is wel een stuk duurder maar tot op heden heb ik er nog niets op aan te merken. Wie uiteindelijk goedkoper uit is maakt mij niet uit. Je moet er plezier aan beleven en het moet betrouwbaar zijn. Zeker als je er mee gaat FPV-en.

Ik had 2 jaar geleden met een quad en hexa van RCTimer geen problemen. Dus had dit niet verwacht. Ik ga maar voor betrouwbaarheid inderdaad. Zal even kijken of er nog alternatieven zijn in Nederland qua motoren.

Mmm, nu doet de motor het opeens weer en krijg hem met geen mogelijkheid aan het stotteren of haperen.. Met en zonder prop. Hij doet het gewoon :confused:

Na gisteren net op tijd een heli naar de grond gehaald te hebben i.v.m. hekrotor uitval (hardingsfout, één tandwiel onbeschadigd, andere tandwiel volkomen gestript, géén grondcontact o.i.d. gehad), vandaag eerst de heli weer opgebouwd, en daarna voor één van de andere twee les heli's de ontsteking afgesteld d.m.v stroboscoop....
Letterlijk 10 seconden werk, en wat loopt het dan mooi, als de vonk exact op tijd komt....

Morgen hopelijk weer vliegweer (en les-weer)....

Groet, Bert

En vandaag was het prachtig weer, maar wel een stevig windje.

Toch nog alles bij elkaar ongeveer 27 minuten vliegen gescoord, waarbij die 10 cc "gloeiplug" motor minder dan 500 ml brandstof nodig had.... ;)

Groet, Bert

Ik had 2 jaar geleden met een quad en hexa van RCTimer geen problemen. Dus had dit niet verwacht. Ik ga maar voor betrouwbaarheid inderdaad. Zal even kijken of er nog alternatieven zijn in Nederland qua motoren.

Kijk even naar sunnysky, deze zijn zeer goed voor de prijs. En heb er nog geen problemen over gehoord.

Back