Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Elke keer als ik er kom of langsrij kijk ik of ik een heli zie vliegen maar ik heb je nog nooit gezien..

@Chow:

leuk filmpje,
maar op jou vliegplek kan je zelfs met een echte heli vliegen,
zooooooooooo groot, leuk !

Groet
Uwe

dat kloopt ook @Chow:

ik heb da minder last van:
full

..en mijn Blade 500X ook niet,
toch vandaag nog in totaal 6 lipos kunnen vliegen
en wat "spelen" met de multi :rolling:

Groet
Uwe

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag niet gevlogen, ik ben nl aan het verhuizen.

Vanmiddag toch een gaatje gevonden om de trex 450 nog eens uit te laten en de ds525 tailservo uit te proberen, nadat ik gisteren m'n bestelde framepje ontvangen had.
Ging goed. Enkel de gain wat teruggeschroefd, wat hij was vreselijk aan het hunten, maar nu vliegt hij terug strak.
Enkele keren naar links en rechts gedraaid, geen probleem.
Dan ben ik gestopt, want ik had de servo nog niet ge-threadlocked.
Ik wou eerst eens zien of alles wel werkte.

Ondertussen is er op elke schroef weer een drupje borgmiddel, dus ik ben weer klaar voor de volgende vluchten.

top Bart !

morgen ga ik ook nog meer vliegen,
ik denk dat ik maar weer een grote machine
uit de hangar sleep,
's wel zondag, (lawaai met brandstof en zo mobber mobber)
maar de mensen willen steeds 'groter' zien

en middag dan familie dag, dus snel snel ...

Groet
Uwe

Vandaag de trex 450 nog eens uitgelaten met de nieuwe staartservo (ds525). Heb hem eens in rate mode proberen vliegen, maar hier is hij ook weer verrselijk aan het hunten. Gain teruggeschroefd, maar ik krijg het er niet uit. In hh is alles ok.
Misschien moet de ballink nog een gaatje dichter bij de as. Ik ga eerqt nog watleaen en dan experimenteren.

Dan heb ik ook mijn putchcurve aangepast naar -2 2 5 7 8.
Hier begint hij al te hooveren net voorbij 1/4 stick. Das waarschijnlijk logisch voor zo'n lichte vogel. Maar het voelt toch noet goed. Wat ik wel positief vind is het grote bereik van de collective stick. Maar het is toch iets te veel.
Hier ga ik nog wat bijtunen.

Die -2 is ok.. Die 8 moet omhoog... 10 of 12..

Dan kun je zeggen dat dat te hoog is. Dat hij dan springerig wordt, maar daar moet je dan echt aan wennen..

Als je zo vliegt, en je komt een goede windvlaag tegen, drukt deze de heli omlaag zonder dat je de power hebt om omhoog te komen.
Oftewel, plof. Of een schone onderbroek ;-)

Qua hunt die niet weg wil, hoe is de speling?
Servohevel even los, en zelf even de staart aansturen. Zware punten in het traject?
Waar dan ook...

Als in jouw geval er geen strak punt zit, tussen 1 puntje gain.. Dus haartje lager = zompige staart, omhoog is een hunt..
Meestal is dat puur hardwarematig.
Of een combinatie.

Of een gyro instelling.. Align heeft een 250/450 stand, en een grote jongens stand.
Er zullen meer merken zijn die dat hebben.
Maar eerst de hardware zoeken

Nog even 4 lipos met de 500 X gevlogen,
met een benzine heli was het vandaag niet te doen,
te veel mensen met kinderen en zo,
dus relaxed rondjes draaien met een kleine 500er, mooi.

weer goed, geen wind, zicht minder goed, mooier vliegdag !~

Groet
Uwe

mijn ervaring vandaag... met opstijgen beurde dit:

y2e3u6et.jpg

esataga5.jpg

Kwam er al snel achter dat het boutje gebroken was... gelukkig niet in de lucht

CopterX, zei je?:rolleyes:

Zonder dollen: rottig, en beremazzel dat het niet in de lucht gebeurde....
Vervangen voor Align boutjes, goed borgen, en weer met goede moed verder.
Het kan ook met goede merken gebeuren hoor.... ik heb er al eens eentje van een Hirobo Shuttle ZX tegen mijn voorhoofd gehad....

Groet, Bert

Dan heb ik ook mijn putchcurve aangepast naar -2 2 5 7 8.
Hier begint hij al te hooveren net voorbij 1/4 stick. Das waarschijnlijk logisch voor zo'n lichte vogel.

Wat voor toerental draai jij dan in godsnaam? Schat zo vanuit de losse pols ver voorbij de 2500, dichter bij de 3000?

Ga maar eens terug naar ongeveer 2000 tot 2200.... Buiten dat het je wezenloos veel vliegtijd (en dus tijd om te oefenen) scheelt word je heli er ook lekker relaxed van.
8 graden max is dan wellicht een tikkeltje laag, maar zou toch echt voldoende moeten zijn ook in windvlagen. Ik vlieg zelf met ongeveer 9 graden en 2200 toeren, en dat is ruim voldoende tot windkracht 5....

Groet, Bert

Hey Bert, die tip gaf mijn broer ook inderdaad thanks daarvoor. Ik heb nog een complete staart rotor liggen dan ga ik de kromme delen van de oude vervangen voor Align asjes en boutjes. Nu aan de knutsel ;)

ebe9e4e3.jpg

Back