Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb een vraag:

ik gebruik een futaba f7c zender met 7 kanaal ontvanger,
maar deze ontvanger gaat tot 6 volt,
dus ik kan geen HV servos gebruiken met een 2s lipo zonder BEC,

moet ik dan met een BEC na 6 volt en die servos met 6 volt laten werken ?

Bedankt voor de ideeën ..

Groet
Uwe

Ik ben niet helemaal 100% zeker, maar volgens mij kun je gewoon de ontvanger via een BEC laten werken, en alle servo's op de ontvanger aansluiten MAAR alle rode draadjes van de servo's uit de stekkers halen en gezamenlijk rechtsstreeks aan de plus van de accu hangen....

Je moet alleen uitvogelen hoe je dat doet en ook nog een aan/uit schakelaar kunt gebruiken.

Volgens mij zijn daar zelfs wel speciale voedingsboardjes voor te koop...
Heette dat niet een powerbox???? (nogmaals, ik ben absoluut niet zeker, maar zoiets staat me wat van bij....

EDIT: alternatief gebruik je een heel klein NiMH pakketje (250 mAh of zo) om uitsluitend de ontvanger te voeden, en sluit je alleen de witte servodraden op de ontvanger aan. De servo's sluit je rood en zwart rechtsstreeks op een LiPo aan, en je verbind de min-draden van LiPo en NiMH accu's met elkaar (om het circuit te sluiten voor de puls).

Groet, Bert

..dat zou natuurlijk een goede zijn Bert,
da gaat de stroom voor de servo's ook niet via de ontvanger, maar direct,
dat enige is, dat ik geen zin heb om aan de kabels te knutselen,
het zou voor mij ook overzichtelijk zijn, als ik de bedrading bekijk,
dat met de power-box heb ik ook gehoord,
eens googelen,
bedankt,
Uwe

.. een power box is wel te koop,
vanaf de ontvanger gaan da 4 kabel in (voor 4 servos)
en gaan weer 4 kabel uit (aansluiting voor de servos)

zijn noemen het dual regulator, phhhh, veel te duur,
ik denk het blijft bij 6 volt met een BEC,
ik wil een simpel en overzichtelijk heli (elektroknik)

Groet
Uwe

2emasege.jpg

Vandaag eens wezen kijken bij de vliegclub van deventer. Ik denk ff uurtje kijken... Maar nee, uiteindelijk 5 uur verder haha.

En wat leuke vluchtjes gemaakt met de atom.
Denk dat ik me wel lid ga maken van de club, mooi veld en erg gezellig. En tevens leerzaam en genoeg mensen om eens mee aan de kabel te gaan mocht je dat willen.

Al met al een leuke dag :-)

Twee accu's in je systeem is niet handig... Twee aparte min polen..
Signaal vanaf de ontvanger, en de servo heeft een min van een andere accu. Dat schijnt problemen op te leveren, aangezien die min een soort referentie geeft.

Ergens gelezen.

Ik dacht dat je op hv de minnen door moest lussen, aan elkaar knopen, zodat alles dezelfde min heeft. De ontvanger kan regelmatig 8,4 volt aan, dus daar hoef je niet perse moeilijk voor te doen. Enigste wat je moet verzinnen, is of de servo's recht van de ontvanger worden gevoed, of dat je letterlijk alle + op 1 plaat bij elkaar zet.. Alle - op 1 plaat..
Signaal in de ontvanger, en de ontvanger eenmaal met + en - aansluiten.

Wel lastig servo's loshalen met onderhoud...
Maar je kunt zelf best iets moois maken..

Twee accu's in je systeem is niet handig... Twee aparte min polen..
Signaal vanaf de ontvanger, en de servo heeft een min van een andere accu. Dat schijnt problemen op te leveren, aangezien die min een soort referentie geeft.

Volgens mij zei ik dat???

en je verbind de min-draden van LiPo en NiMH accu's met elkaar (om het circuit te sluiten voor de puls).

Groet, Bert

@Sven: dat had Ik bij mvsb inderdaad ook. Ging alleen om even te kijken en voor ik het wist zat ik uitgebreid met de heren aan de koffie :D De gemiddelde leeftijd ligt er wel wat hoger, maar was super gezellig dus moet mezelf ook maar eens aanmelden.

Hier zijn ze ook wat ouder, maar wel enorm gezellig en zowel vliegtuig als heli piloten met respect voor elkaar. Beginner of niet. Zelfs nog 6 lipo's mogen vliegen en hun lader gebruikt tussendoor. :-)

Dus ik denk aanmelden en brevet halen, dan mag ik daar ook gewoon zelfstandig aan de fladder :-)

Leuk, he? vliegen bij een club....

Is echt zo ontzettend veel leuker dan in je eentje een half uurtje pielen en dan weer naar huis....

Groet, Bert

Ja had t eerlijk gezegt niet 1,2,3 verwacht. Maar heb me echt vermaakt. Dus leuk voor in de toekomst :-)

En t veld ligt op 20 min rijden, dus goed te doen

Hier zijn ze ook wat ouder, maar wel enorm gezellig en zowel vliegtuig als heli piloten met respect voor elkaar. Beginner of niet. Zelfs nog 6 lipo's mogen vliegen en hun lader gebruikt tussendoor. :-)

Dus ik denk aanmelden en brevet halen, dan mag ik daar ook gewoon zelfstandig aan de fladder :-)

heel leuk Sven, toch nog gelukt voor de vakantie.

Groet
Uwe

Ja had t eerlijk gezegt niet 1,2,3 verwacht. Maar heb me echt vermaakt. Dus leuk voor in de toekomst :-)

En t veld ligt op 20 min rijden, dus goed te doen

Ik ben als 15 jarig jochie bij een club gekomen, was minimaal een half uur fietsen met een grote kar achter de fiets (vandaar een "racefiets" met héél veel versnellingen....) en ik kan me echt niet meer voorstellen de hobby zonder club te moeten uitoefenen....

Groet, Bert

Ik ga nu eerst snel mn koffer vol drukken met heli's en kleding. En dan eerst maar een fijn weekje op vakantie. En bij terugkomst me maar eens aanmelden bij de club.

Volgens mij is het inderdaad ook een hele goede leerschool van wat ik vanmiddag heb gezien.

Lekker achter de instructeur en leerlingen gestaan en stiekem afgekeken, en daarna zelf proberen haha.

En ze vliegen bijna allemaal futaba dus dat is handig als ik ook mijn futaba heb en aan een kabel zou willen.

Heb in ieder geval een papier mee met de brevet manouvres, dus die kan ik vast gaan oefenen :-)

Tja op een stoel zitten met een fpv bril op is ook niet bepaald sociale contacten leggen toch? :-)

Maar gelukkig mag iedereen zelf kiezen en ik vind t wel leuk :-)

Je zit niet alleen op die stoel hoor. Je kunt ook met meerdere mensen naast elkaar zitten. Maar ook met heli's voel ik niet de behoefte mijn leed te delen met anderen. Doe ik ook graag alleen en doe dat al 3 jaar zo. Maar hoezo begin je steeds over fpv? Ik vlieg ook heli hoor..

Back