Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Joop ze trillen allemaal he.....
Als ze maar lekker vliegen op onze meeting......
Ja, trillingen zijn onvermijdelijk. Maar ik wist gewoon dat het beter kon en dan blijf ik zoeken tot ik het goed heb. En dat is uiteindelijk gelukt :cool: Altijd lastig als nieuwe onderdelen niet 100% recht zijn :-(

Vandaag een testvlucht gedaan en alles is weer in orde. Nu alleen nog even wachten op de nieuwe canopy en dan zijn de Logo's allebei klaar voor de meeting :thumbsup:

Ja, trillingen zijn onvermijdelijk. Maar ik wist gewoon dat het beter kon en dan blijf ik zoeken tot ik het goed heb. En dat is uiteindelijk gelukt :cool: Altijd lastig als nieuwe onderdelen niet 100% recht zijn :-(

Vandaag een testvlucht gedaan en alles is weer in orde. Nu alleen nog even wachten op de nieuwe canopy en dan zijn de Logo's allebei klaar voor de meeting :thumbsup:

Wat was het uiteindelijk JoopB? Is heel irritant zoeken. heb ik ook een keer gehad.. pfff

Uiteindelijk bleek de onderstaande hekrotoras een heel klein beetje krom te zijn. Echt minimaal maar voldoende om het puntje van de staartvin te laten trillen. De as is 6mm en je verwacht niet dat zo'n ding krom raak door vervoer. Door het aangegoten tandwiel kan je hem ook niet even over een glasplaat rollen. Ja, kan wel maar heeft niet zoveel zin ;-)

Maar goed, alles werkt weer :thumbsup:

Tail-Rotor-shaft-LOGO-XXtreme-04566_b_0.JPG

mooi @servor1986:

en let op, een fbl gaat directer dan een fb,
maar na een klein beetje wennen
wil je niks anders meer !

Groet
Uwe

Ik vind fbl makkelijker vliegen dan fb, het "hangt" meer maar ondanks de aardige bries super lekker gevlogen. De 250 was een handvol maar de 450 vliegt zo lekker strak en soepel met de nieuwe servo's. (KST DS115MG op de cyclic en KST DS515MG op de staart)
nu TDF kijken terwijl de lipo's weer hun welverdiende lading krijgen! toch lekker 2.5 uur bezig geweest. morgen weer de setup voor de logo en de fbl conversie voor de 450 bij elkaar werken

Zijn er nog meer mensen die zondag naar de RCheliparts meeting in Hulten gaan? Altijd gezellig om eens irl kennis te maken met mede forumleden.

Prachtige vliegdag vanmiddag. Heerlijk.

Leuke nieuwe dingen gedaan met de Atom, roll in voorwaartse vlucht / roll in aanloop naar stalturn en dan weer omtrekken voor terugvlucht en nog een paar leuke dingen.

Heerlijk als dingen lukken :)

Helaas wel de v120 de grond in geprakt, dat domme ding draait ineens 180 graden om in een snelle bocht... staart hield 'm dus niet... nou daaag.
Ben wel ff klaar met die micro, na de vakantie maar eens kijken om de Warp vliegend te krijgen :)

Leuk Sven !!

ook ik 8 lipos kunnen vliegen bij super mooi weer,
wel wat turns, flips en loops gevlogen,
maar nog geen nieuwe dingen geoefend,

dat zou de volgende stap zijn,
wat oefenen op de SIM en dan naar buiten !!

Dit jaar nog geen crash door een stuurfout,
maar wel 3 door materiaal fouten
zo als losse schroef aan een servo-arm (pphhh),
gebroken hek-as tijdens vliegen
en een foute reactie van de gyro door vibraties.

Mooie bilans,
dus reden om verder te gaan.

Groet
Uwe

Goed bezig Sven!

@Uwe: het hoeft toch ook niet altijd iets nieuws te zijn, gewoon lekker genieten van het mooie weer en het vliegen!

Omdat deze inmiddels op de vorige pagina verdwenen is mezelf nog even quoten:

Zijn er nog meer mensen die zondag naar de RCheliparts meeting in Hulten gaan? Altijd gezellig om eens irl kennis te maken met mede forumleden.

Ik ga zelf waarschijnlijk zondagmiddag, in de ochtend eerst nog even bij MVSB vliegen.

he he, dat is waar,

en idd weer veel gevlogen vandaag,
Aileron flips geoefend en stal-turn met 1 1/2 pirouette, leuk

maar wat worden die Bionic lipos bol bij deze warmte,
zij zijn sterk genoeg voor deze heli en minder dan 15 keer gebruikt ???

Wat doen ??

Groet
Uwe

bolle lipos

Goede lipos heb ik wel (Gens b.v.)

en je hebt gelijk, met deze is ook niks mis,

die Bionic heb ik nu maar goedkoop meegenomen,
en ik vlieg ze 5 min. tot 3,8 volt,
tsja, toch maar bij de Gemende brengen
na 15 keer gebruiken ...

en de lipo-voorraad opvullen met goed spul.

Bedankt voor antwoord,

Groet
Uwe

help

..nu moet ik toch nog een keer vragen:

als ik op een discussie reageer of zoek binnen het verkoop-gedeelte
word ik vaak uitgelogd en moet opnieuw inloggen,

dat niet alleen met de PC, nee, ook met mijn i-pad,

dat is heel lastig,
en als je dan nog een verkeerd wachtwoord schrijft,
ben ik voor 15 minuten uit,
geen waarschuwing, dat je nog 3 of 5 keer mag proberen !!!

dus als ik maar niet antwoord,
heeft mij het systeem verwijdert !

Groet
Uwe

Ik heb er geen last van hoor. sta standaard ingelogd. ik denk dat je virusscanner of adaware remover je opgeslagen wachtwoorden verwijderd omdat hij ze ziet als cookies of zoiets..

.. hmm, het is niet altijd,
als ik zo als nu inlog, "vlieg ik 20 keer uit"
en dan gaat het goed de hele avond ???

dus niet altijd, meest aan de begin ...
naja, ik zou het overleven !

Bedankt en groetjes, Uwe

Back