Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

flybar ? .. was da... nooit mee gevlogen ;-)

Ik ga het niet overhaasten... ik heb een paar dingen die ik eens wil overdenken qua airframe's of kits.

De 500L dominator vind ik wel fraai... maarrr.. waarom gaan ze alleen als combo kit.. en de verhalen op HF zijn ook nog niet al te lovend.

gelukkig nog wat goed nieuws, de electronica werkt nog. Servo gears ook allemaal nog in orde.

Motor nog niet getest, zit nog wat zand in wat ik er nog met beleid uit moet poetsen.

+1 :P

en @ sven75: succes bij eventuele keuze voor een nieuwe, of het oppeppen van de gewonde vogel.

groet,
Hoogvlieger

Gisteravond de beta firmware geladen op m'n spartan vortex van de atom 500 met cc edge 75 esc. Het was lang wachten op een governor functie voor esc's, en het is dus nog in test fase, maar ik verwacht dat het dan ook wel een goede wordt.
Die esc heeft een extra kabeltje die je kan instellen als sensor voor de governor, dus kwestie van instellen op de software, aansluiten en klaar; wel een voordeel tov de hobbywing sensor.

Met de standaard instellingen was ie in hover teveel aan het corrigeren (hoorbaar pulsen) met een tikkende beweging van de staart tot gevolg. Ik heb de "remote adjust" functie nu ook via m'n taranis en dat had ik al eerder moeten instellen want dat was eigenlijk heel eenvoudig en handig om met een draaiknop iets in te stellen. Zo vond ik een punt waarop het in hover goed was. Jammer dat het nu weer zulk herfstweer is met buiten en veel wind :neutral:

Ik ga verder naar een goblin 500. Gister de electronica allemaal langdurig gestest en is allemaal gelukkig nog goed betreft esc, servo's, ontvanger en msh brain unit.

Zal niet meteen in huis komen, maar ik heb de warp nog voor de winterperiode. En veel proberen te simmen. En dan hoop ik begin het nieuwe jaar een fijne goblin op de plank te hebben staan. :-)

Dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht.

Ik heb 'm zelf ook wel overwogen, lijkt me een goede en zichtbare heli (mbt orientatie) maar toen die prijs bekend werd zwakte die interesse weer af ;) Zo ook de 380 waarvan ik hoopte dat ie in de (imo redelijke) prijsklasse van de x3, warp360, 450l en forza450 zou zijn maar quote van fast-lad "Kit RRP £295.99" ofwel 376,72 euro's.. voor enkel de kit.
"The lowest part count helicopter ever made!" that must be some pricey parts..

Ik ga verder naar een goblin 500. Gister de electronica allemaal langdurig gestest en is allemaal gelukkig nog goed betreft esc, servo's, ontvanger en msh brain unit.

Zal niet meteen in huis komen, maar ik heb de warp nog voor de winterperiode. En veel proberen te simmen. En dan hoop ik begin het nieuwe jaar een fijne goblin op de plank te hebben staan. :-)

Het merk is oké Sven, nu het formaat nog ;):p

mvg. Freddie

Back