Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

even een algemene vraag ... mag / kan je een ontvanger boven op een fbl unit plakken?

Waarom? ... ben m'n warpje opnieuw aan het bouwen en zat een beetje te spelen met posities van de units.

Of kunnen deze 2 onderling electronische problemen opleveren als je ze op elkaar plakt?

Ik zou het niet doen. Je voegt extra massa aan een door de dubbelzijdige tape gedempte FBL unit toe. Met al die mooie flips en rolls die jij maakt :-) breng je extra beweging in de unit in het slechtste geval. In het beste geval wordt het gedrag van de unit op, altijd aanwezige, trillingen in de heli anders. Lees: hij rammelt wellicht in een frequentiegebied dat je sensoren in de fbl unit misschien interpreteren als beweging.

Ik zou het niet doen. Je voegt extra massa aan een door de dubbelzijdige tape gedempte FBL unit toe. Met al die mooie flips en rolls die jij maakt :-) breng je extra beweging in de unit in het slechtste geval. In het beste geval wordt het gedrag van de unit op, altijd aanwezige, trillingen in de heli anders. Lees: hij rammelt in een frequentiegebied dat je sensoren in de fbl unit misschien interpreteren als beweging.

haha... dag henk :)
Oke dan plak ik 'm wel aan de zijkant .. tot zaterdag :)

even een algemene vraag ... mag / kan je een ontvanger boven op een fbl unit plakken?

Waarom? ... ben m'n warpje opnieuw aan het bouwen en zat een beetje te spelen met posities van de units.

Of kunnen deze 2 onderling electronische problemen opleveren als je ze op elkaar plakt?

Of het er wat mee te maken heeft weet ik niet, maar ik heb nu een stuk of wat van die FrSky ontvangers in gebruik, en allemaal leveren ze gewoon opvallend strakke en rustige servo's op.
Behalve de ontvanger die ik gisteravond installeerde, die juttert op de hekservo. Deed de Futaba PCM ontvanger die er eerst in zat niet, ondanks dat beide ontvangers op dezelfde plek liggen: bovenop de (GY401) gyro... (en vóór je het je afvraagt, ja, dat was vóór ik de antennes afknipte....)

Geen idee of ze elkaar beïnvloeden of niet, maar het is wel vreemd....

Groet, Bert

Hm oke ... vond de theorie van henk ook wel wat hebben, dus uit zekerheid plak ik de ontvanger wel even op een andere plek zodat de fbl unit 100% zeker geen invloeden kan hebben van andere dingen.

Hm oke ... vond de theorie van henk ook wel wat hebben, dus uit zekerheid plak ik de ontvanger wel even op een andere plek zodat de fbl unit 100% zeker geen invloeden kan hebben van andere dingen.

Ik durf het echt niet te zeggen, maar ik had uit jouw post ook niet begrepen dat je de ontvanger OP de FBL set geplakt had.

Het is wél zo dat hoe meer massa je toevoegt, hoe LAGER de resonantiefrequentie, en die FBL sets hebben juist last van hoogfrequente trillingen.
Dus vanuit dat oogpunt lijkt het me juist totaal geen kwaad kunnen....

Maar dat is maar een gedachtengang, ik heb nul komma nul ervaringmet FBL systemen (en dat wil ik graag zo houden... ;)....)

Groet, Bert

beiden (fbl set en ontvanger) hebben wel allebei hun bedrading.
als daar stroom doorheen gaat, is het af te raden om die draden bij de ontvangers-antenne te houden....
dat is een reden waardoor ik ze hier toch liever van elkaar gescheiden hou...
of je moet het risico willen nemen dat je heli op een keer niet meer naar je wil luisteren, en z'n eigen koers kiest :p (al dan niet de grond in...)

groet,
Hoogvlieger

Ook namens mij, iedereen de beste wensen voor 2015.
Dat het maar een goed vliegjaar mag worden waar in we veel sticktime kunnen maken zonder al te veel schade :D

mvg. Freddie

Hallo,
Vandaag was een klusjesdag, maar ik heb toch de 450 nog eens uitgehaald. Niks speciaals, gewoon achtjes. Ging goed ondanks de wind. Na 1 batterij was de fun er wel af door de kou.

Ook vanuit Brabant de allerbeste wensen voor 2015! Hopelijk voor iedereen een gezond en voorspoedig jaar met mooi vliegweer en veel sticktime zonder brokken.

Hoi,

de allerbeste wensen voor 2015 vanuit Leidschendam !

Mooi het jaar ingevlogen met de T Rex 700 op Valkenburg,
koud en een koude wind
maar toch vonden vele Clubleeden de weg naar Valkenburg,
om het jaar in te vliegen met Champagne !

Het was heel gezellig !

Groet
Uwe

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back