Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Tís toch 1 seconde. Da's beter dan niks :mrgreen: Heb je de oorzaak inmiddels gevonden van dat piepende onderdeel??

nee helaas niet :(
ondanks het controleren/vervangen van de lagers etc, blijft dat geluid uit m'n
heli komen :mad:
het is een hoog piepend metaal op metaal geluid, maar waar het vandaan komt????:confused:

Mmmm, bizar. Ik bedoel zo'n heli bestaat niet uit 100.000 onderdelen. Misschien stuk voor stuk wat onderdelen loshalen en dan draaien? Net zolang tot je het betreffende onderdeel te pakken hebt?

Een trex 600E FBL en het is naar mijn weten ook geen kloon, daar ga ik zelf ook niet van uit. Nee ik heb het asje nog nooit vervangen. Maar zit het niet in de lager?

Ik zou de tailcase uitelkaar halen, dan de lagers eruit. En 1 voor 1 de lagers op de tailas schuiven. Dan hou je het lager tusen 2 vingers en geef je het lager wat kracht alsof je het wil kantelen. Dan tegelijkertijd draai je de as. Als het lager niet soepel loopt zonder dat het lijkt alsof er tandwieltjes in het lager zit, dan vervang je het lager. Om zeker te zijn kan je ook geen moeite doen en gewoon de 2 lagers vevangen. Tailas zo nodig vervangen en terugzetten in de tailcase zonder riem eromheen. Dan de tailsas uitshimmen tot je net aan geen speling meer heb maar ook de tailas nog 100% soepel draait. ( vandaar geen riem anders voel je dat niet) Dan de riem er weer op.

Maarrrrrrrrrrrrr. Ben je niet 100% zeker van de heli dat het een Align is, dan is de kans groot dat het een kloon is of dat de tailas een kloonas is. De breedtes van de pulley op de as verschillen per merk namelijk. Ook zijn er meerdere type Align Trex 600 heli's. Dus begin is met 1 of meerdere foto's plaatsen. Dan kunnen we zeker weten of het een align is en welke het is.

Ik meen dat op de meeste klonen je dat wel kan zien door een logootje op het frame. Zowel HK als Copterx hebben die namelijk..

Zie mijn plaatje, die ring staat volgensmij wat te ver naar buiten ( die zit denk ik los in het alu plaatje) als je die weer strak met de plaat hebt denk ik dat je de speling kwijt bent.

dezering.png

Agreed maargoed, we zitten te zoeken naar een oorzaak en dat is de enige die ik kan bedenken onder de huidige omstandigheden uitgaande van het feit dat er geen andere as op zit dan standaard.

Eerst maar is een foto afwachten van het frame en de rotorkop.
Dan weten we zeker welke heli het is. Ik betwijfel dat het een Align is.

Hier de foto's:

Hehe

Let niet op de afwerking, hij ligt helemaal uit elkaar en ik heb alles een beetje tegen elkaar aan gezet..

Laatst bewerkt:
Tailcase is denk ik geen Align. (Ik kan mij vergissen ) De rest ziet er wel uit als Align (behalve de Flyberless head ) Ik denk dat het probleem daar dus ligt. De Tail-as zal wel van Align zijn en de Tailcase niet. De schroeven zien er ook niet fris meer uit trouwens. Ik kan helaas niet meten voor jou wat de Align tailcase breedte is tussen de lagers, want ik heb een Torque tube. Maar als er iemand anders zo vriendelijk kan zijn hier, dan weet je het zeker.

Mijn advies is een Align tailcase halen. En bedenk dan ook meteen of je mischien wil overstappen naar Torque tube.

Die schroeven zijn er vanmiddag denk ik voor de eerste keer uitgeweest, ik heb ze ingeslijpt omdat ze anders onmogelijk waren te verwijderen.

Ik zal is gaan kijken naar een nieuwe achterkant en misschien een torque tube achterkant..

Als je wil kan ik bij een clubgenoot wel nameten op zijn 600. Een hele tt assembly is een stuk duurder dan alleen een tailcase voor een belt.

Je hebt gewoon teveel ruimte tussen de twee zijplaten, dus iets is niet standaart...

Misschien is dat tussenbusje aan de achterkant van een andere versie, waardoor de zijplaten nu uit elkaar gedrukt worden?

Andere as?

Verkeerde of kapot gelopen lager?

Als je niet te moeilijk wilt doen en wat geld hebt staan, is een nieuwe achterkant het makkelijkst...
Stel, je wilt naar tt, je hebt ook een nieuwe voorkant nodig dan
Ff opletten dat je de goede versie van dat blok bestelt

Je hebt gewoon teveel ruimte tussen de twee zijplaten, dus iets is niet standaart...

Misschien is dat tussenbusje aan de achterkant van een andere versie, waardoor de zijplaten nu uit elkaar gedrukt worden?

Andere as?

Verkeerde of kapot gelopen lager?

Als je niet te moeilijk wilt doen en wat geld hebt staan, is een nieuwe achterkant het makkelijkst...
Stel, je wilt naar tt, je hebt ook een nieuwe voorkant nodig dan
Ff opletten dat je de goede versie van dat blok bestelt

Eigenlijk wat ik al zei dus ;)

Tussenstukje is niet langer dan hij moet zijn, dat zou je meteen zien. De tailcase herken ik niet dus ik zeg die is niet origineel en de tailas wel.

Vliegweer vandaag jongens? Het lijkt er wel op. Zo eerst m'n zoon naar school brengen. Boodschappen doen en dan kijken of we wat naar buiten kunnen brengen..

Back