Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

ik heb het wel eens gepresteerd een andere versie ertussen te proppen...
zag je bijna niet, alleen de zijplaten liepen een haartje schuin

tot ik na het opruimen opeens een onderdeel over had, en dat was de bus die ik er eigenlijk in had moeten draaien :mrgreen:

maar als alles altijd gewerkt heeft, moet er toch iets vervangen/veranderd zijn?

Ook een tailissue. De 250 eindelijk echte maiden gegeven. Ik heb zo m'n twijfels over de tail.. En inderdaad ongeveer op 1 meter hoogte in eerste instantie stabiel maar daarna de tail wild heen en weer. Gain staat nog maar op 3 dus moet uitzoeken wat dat dan is. Ik denk dat de tail assembly niet helemaal lekker functioneerd. Was van begin af al niet helemaal lekker. Mede forummer had er ook al naar gekeken. Nu kan ik de volledige assembly vervangen maar kan hem ook helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw assembleren..
Maar goed. Door de heftige beweging op 1 meter hoogte was de landing niet elegant en een linkje is gebroken. Die wil ik vervangen maar ik heb geen idee hoe het linkje heet. Hier een foto..

6672036545_c11c3ab4d6_b.jpg

In de handleiding van align staat daar el een typenummer voor, maar die kan ik ff niet opzoeken...

maar alles moet wel 100% soepel draaien, en redelijk spelingvrij zijn
anders wordt het zowieso lastig hem goed te krijgen

Die tailassembly was vanaf dag 1 al niet lekker. Misschien is het toch het beste deze in z'n geheel dan maar te vervangen.. Ik ga er even over dubben... Ondertussen is het geweldig weer dus ik ren even met de Genius en mcpx naar mijn veldje ;)

De tailassembly's gaan wel hard zo ;)

Ik heb net even gekeken en ik kan voor 38€ een nieuw tail unit kopen of voor 88€ een complete tail unit en complete torque tube aandrijving voor voor en achter.
Alleen dan zit er geen staartbuis bij dus ik vraag me af of het rubber dat om de aandrijfstang zit die hem in het midden houdt past in m'n huidige staartbuis.

Alleen zelf merk ik niet veel verschil tussen snaar en torque..

Ik doe ook mee, van mijn tailassembly is ook een onderdeel kapot, ik had de heli wel meegenomen maar bij de preflight check kwam ik hier achter. Hij is de lucht dus niet in geweest! Ik heb wel nog mooi even kunnen vliegen met mijn lompe motorzwever en die vloog wel mooi, paar hele zachte soepele landingen gemaakt :)

Ik heb hem besteld maar dan van copterx zelf (blauw kleurtje). Maar dat ding was al niet goed volgens mij. Tijn heeft er ook naar zitten kijken bij z'n bezoek toen. Ik ga hem vervangen..

Maar goed. Deze motorisch minderbegaafte heli vlieger is net terug van het veld. Vijf lipo's gevlogen en het oefenen in de woonkamer heeft toch geholpen. Ik heb heerlijk gevlogen en kon nu eindelijk full speed extreem vloeiende achtjes vliegen. Heerlijk. Ik heb echt genoten. Een 3D piloot zal ik nooit worden maar dat ik dit nu echt goed kan geeft me een enorme kick.

De Genius vond ik het lekkerst vliegen. Deze heeft t.o.v. de mcpx nauwelijks last van windvlagen. De mcpx voelt wat krachtiger en maakt ook meer herrie maar is bij windvlagen iets onrustiger. Neemt niet weg dat ze beiden echt fijn zijn.

staartbuis is niet zo duur. Zelf heb ik slechte ervaringen met carbon staartbuizen, omdat ze kunnen scheuren en trillingen veroorzaken. Maar dat is mijn persoonlijke mening. TT is ideaal omdat het nagenoeg onderhoudsvrijis. Geen geklooi met belt spanning, en alles loopt veel vrijer en soepeler.

Laatst bewerkt:
Die had ik inmiddels ook al gevonden maar ik vertrouw de hele assembly niet. Die was bij de bouw al raar en heb ik moeten fixen. Ik neem liever het zekere voor het onzekere en vervang de hele handel. Voor die paar euro doe ik dat liever dan dat ik straks de hele 250 kapot vlieg :mrgreen:

Je merkt ook geen verschil tijdens het vliegen tussen een tt een goede snaaraandrijving...

ik persoonlijk heb gewoon altijd ruzie met snaren
ik zie niet wanneer ik ze moet vervangen, slijtage zie je slecht, spanning is wat lastig te bepalen en verloopt met temperatuur etc

Aan de andere kant. Als m'n 250 een TT was geweest had ik vanmorgen denk ik meer problemen gehad dan nu ;)

crash, vaarwel V450D01 :(

ben net terug van het veld... een filmpje van m'n vliegkunst rijker, maar een heli armer :(

na het filmen wilde ik de 2e lipo leeg trekken, maar bij het uit een looping sturen kwam het ding in een duik terecht, en vervolgens met een smak, de romp op en de blades in de grond geboord:

full

er is meer kapot dan op de foto zichtbaar is
full

bij thuiskomst bleek het ding 100% total loss.
een roemloos einde:
full

een paar maandsalarissen later maar weer es rondkijken, misschien... :nosmile:

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, aan de andere kant was je toch al een beetje klaar met de Walkera toch? Tís vreselijk jammer. Gooi hem niet weg. Stop in een doos. Regel als je dat kunt een 450 die je beter kunt onderhouden en misschien krijg je ooit zin de Walkera weer op te bouwen.

Heb even gekeken, zit te twijfel voor de TT.
De waarde van de heli zal niet zo heel veel gaan stijgen maar het probleem is wel verholpen en er zit een mooie TT op.

Met dit setje zou het toch moeten gaan lukken?
600 Torque Tube Drive Assembly [H60118] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

En dan kan ik zo de oude tailholders etc. erop zetten?

Alleen misschien moet er dan ook nog een nieuwe tailbuis/boom bij..?

:thumbsup: mooi setje ja. En nog bij een goede winkel ook :D Als je Sam even belt dan kan hij je vertellen wanneer het weer in huis is, en of het gaat passen op je heli. Ik denk van wel. Staartbuis kan je nemen, maar hoeft volgens mij niet. Als je even de diameter en lengte van je buis opmeet dan kan hij kijken of een alu buis net zo groot is. Maar ook dat denk ik van wel.

Tsja, aan de andere kant was je toch al een beetje klaar met de Walkera toch? Tís vreselijk jammer. Gooi hem niet weg. Stop in een doos. Regel als je dat kunt een 450 die je beter kunt onderhouden en misschien krijg je ooit zin de Walkera weer op te bouwen.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, een Walkera :D ;)

Back