Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Jet is spectaculair. Maar een glider met camera eronder is ook leuk.. Glider is al onderweg nu de zender is verkocht ;)

Yep ik probeer van alles op de hobby, op dit moment heb ik (van elk type 1 of meer)

Coax heli
Mini 6kanaals
Groot 6kanaals
Quadcopter
aerobatic (motor) vliegtuig
EDF jets
Zweef
Motorzwevers
Sport vlieger

Dat dekt alles redelijk af kan ik wel stellen :P

(morgen maak ik wel even een familiefoto van alles)

Yep ik probeer van alles op de hobby, op dit moment heb ik (van elk type 1 of meer)

Coax heli
Mini 6kanaals
Groot 6kanaals
Quadcopter
aerobatic (motor) vliegtuig
EDF jets
Zweef
Motorzwevers
Sport vlieger

Dat dekt alles redelijk af kan ik wel stellen :P

(morgen maak ik wel even een familiefoto van alles)

Das ook wel een grote verzameling :cool:

Goeie keus,.. ;) Ik zie hier een mogelijk FPV kandidaat groeien,.. :D

Ja, daar lenen heli's zich wat minder voor en die interesse is er wel steeds geweest. Zodoende dit erbij. Ik heb afgelopen twee weken flink gesimmed op vliegtuigen en het is een stuk eenvoudiger. De easystar is een goed fpv model en tevens een prima eerste vliegtuig.
Maar technisch gezien blijft een heli wel m'n eerste passie hoor ;)

Ik denk dat je er veel lol van gaat hebben. Zeker als je er in eerste instantie een keycam oid op gaat plakken. Bestel dan wel meteen de #11, en niet die van HK. ;)

Klopt, eind van de maand bestel ik de #11 denk ik. Heeft geen haast. Het vliegtuig heb ik morgen of dinsdag maar de electronica duurt nog zeker 1,5 week. Dan moet ik dat ding nog in elkaar knutselen en een goeie dag afwachten om te vliegen. Wel gelijk ailerons erop. Alleen op rudder vliegen heb ik in de sim nu al goed genoeg van..

Ik heb trouwens ook nog een vliegtuig liggen thuis..
images

Maar die batterij is kapot, dus die vliegt niet meer.. En is nu ook niet erg geschikt voor beginners.. ;)

Heli's zijn veel stoerder :cool: :mrgreen: :rolleyes:
De druk van het geluid/rotorbladen geeft toch wel een kick :)

Wings vliegen heeft ook wel wat, het inzetten van een landing, en het rustig zweven. Het is veel relaxter dan het nerveuze sticks roeren van een heli.

Een heli is een uitdaging, en een fixed-wing is ontspanning,..

Jij snapt hem Tijn. Lijkt me dus heel relaxed om eerst een paar lipo's heli te vliegen en te oefenen en dan af te sluiten met een fixed wing. Zeker als je dan ook nog een cameraatje eronder hangt..

Dan heb je nog nooit een spitfire in het echt zien vliegen op brandstof met een spanwijdte van een meter of 3 :mrgreen:

Een trex 600/700 is anders ook wel heeel erg schrik aanjagend :p Vorige week zaterdag zag ik voor het eerst een trex 600, in het echt is een 600 size toch echt wel veeeeel groter dan op een laptop scherm ;)

@edit: een mcpx is voor mij ook wel heel errg ontspannend omdat hij toch amper kapot gaat :mrgreen:

Back