Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Heren,
waarom al die lampjes en zo bekijken?

Dat doen beginners. Die kijken constant op lampjes en hebben 3 pdf files openstaan. Een wikipagina en diverse topics op rcgroups om de materie te doorgronden :mrgreen:

Maar wel bedankt voor je heldere uitleg ;)

De meeste mensen hier gebruiken de handleiding als onderzetter :mrgreen:
die mensen probeer ik bij deze te helpen

Snelle manier op het veld om te zien wat een heli nou precies doet, zonder via internet handleidingen te zoeken (hmm, dit is geloof ik de eerste keer dat ik een manier uitleg om juist niet in de handleiding te kijken :mrgreen:)

Ik waardeer dat ook hoor. Maar de totale materie kan soms zo complex en overweldigend zijn dat je er met 1 handleiding niet komt.. Je wilt niet weten hoeveel ik al gelezen heb inmiddels :mrgreen:

Mmm, bezig geweest met de tail van de 250. De schroefjes in de tailblade holder zaten zo muurvast dat ik ze uiteindelijk er met een tangetje uit heb moeten draaien. Hierdoor is het schroefdraad in de holder denk ik gesneuveld want de nieuwe schroefjes gaan er niet in :( Vrees dus dat ik ook een nieuwe holder moet gaan bestellen..

**Edit**

Waarbij ik mij afvraag of er een meerwaarde is aan de zogenaamde weighted tailblade holders van Align. Die zijn maar 3 euro duurder..

Jeej men 2e antenne is klaar nu maar eerst wachten op de kit om ze te testen voordat ik verder ga experimenteren en er meer maak.

img0207j.jpg

Het is vaag te zien op de foto's, maar heb je voor de ontvanger een SPW, en een CL voor de zender?

Het ziet er wel onwijs gaaf uit,.. ;) Nu nog wachten op de SMA's,.. waar je ook nog op de de lengte van de coax moet letten dat hij niet op een 1/4 of 1/2 golflengte moet uitkomen,..

Top job,.. :thumbsup:

Het is vaag te zien op de foto's, maar heb je voor de ontvanger een SPW, en een CL voor de zender?

Top job,.. :thumbsup:

Hoe bedoel je? Moet ik niet op zender en ontvanger zo'n ding hebben dan? :P De 2e zit op de bril dus dat moet geen grote worden, die op het model uiteraard ook niet... Om die reden heb ik er 2 gemaakt, een voor vtx en een voor vrx

Voor wat ik gelezen heb,.. is het beter om een SPW (vierblads) op een RX te hebben. Ook aardig is een patch met een reductie van 3DB, maar dan ben je weer afhankelijk van een bepaalde richting waar je vliegt,..

Ik ben ook nog maar een nooby, die veel leest, en geen ervaring heeft wat het echte werk betreft,..

Kijk eens op RCexplorer

Ik ga ervan uit dat je hem al kent,..:rolleyes:

Voor wat ik gelezen heb,.. is het beter om een SPW (vierblads) op een RX te hebben. Ook aardig is een patch met een reductie van 3DB, maar dan ben je weer afhankelijk van een bepaalde richting waar je vliegt,..

Ik ben ook nog maar een nooby, die veel leest, en geen ervaring heeft wat het echte werk betreft,..

Kijk eens op RCexplorer

Ik ga ervan uit dat je hem al kent,..:rolleyes:

Ik heb 2x een 4blads, moet er op de tx dan een 3blads? Ik maak het wel gewoon en ga vergelijken anders :P

Daarnaast had ik begrepen uit wat ik lees dat
SPW, cloverleaf, klaverblad etc allemaal het zelfde is 3 of 4blads allemaal zelfde idee

Volgens mij gaat Tijn eerder aan de FPV dan ik :mrgreen: Grrrr, waar blijft de electronica voor m'n easystar :D

Ach, het pruts-setje (1.2 Ghz met draaiknop :confused:) heeft wel wat intresse gewekt. Maar ik ben wel aan het sparen, en veel aan het lezen over het fascinerende takje van deze kant van deze hobby.

:oops: Allemaal theorie, nog geen ervaring met het spul zelf,.. :-?

Ik kom eerst de easystar in stukjes vliegen in de duinen bij Zandvoort. Mocht het toch goed aflopen ga ik eerst 4 weken naar Suriname en als ik terug ben dan ben ik al bijna weer jarig :mrgreen:

Haat en liefde. De Solo Pro 180.. Verdomde ding met z'n torque tube.. De gear aan de binnenkant schiet al los op dat asje als je gas geeft. Heb secondelijm geprobeerd. Heb Bison hard plastic geprobeerd. Nu maar weer secondelijm. Andere suggesties om dat witte tandwieltje permanent vast te kleven aan het carbon staafje??

img0220do.jpg

@ Stef:

Yep, op de site is inderdaad te zien of er zaterdag of zondag word gevlogen. Kan het bijna niet misgaan ;)

Top dan ga ik die in de gaten houden. FPV set gaat er komende week op en dan gaan we eens lekker oefenen zodat het een beetje mooi word wanneer ik de daadwerkelijke opnames ga maken!

Back