Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Regelaar en zender instellingen zijn niet prebuild ;) timing instellingen geprobeerd? Kan ook nog een losse magneet zijn in de motor. Ik soldeer altijd alle bullets van de regelaar en motors die ik koop nog een keer. Zit vaak zeer slecht vast.

Regelaar en zender instellingen zijn niet prebuild ;) timing instellingen geprobeerd? Kan ook nog een losse magneet zijn in de motor. Ik soldeer altijd alle bullets van de regelaar en motors die ik koop nog een keer. Zit vaak zeer slecht vast.
ik kan niet vinden wat voor regelaar t is, hij is helemaal zwart met geen text erop. maar die settings resetten zich toch niet zomaar?

Toch kan het wel...

Lijkt op timing
Ff een tipje: ga nooit zomaar dat gas opengooien als ie dit doet...
Als de timing fout is, en hij krijgt de motor niet gestart, fik je de regelaar af als je te lang probeert.

Ff proberen met kwart gas een zwiep aan de prop te geven
Komt ie dan wel op gang, is timing het probleem
Maar ik neig naar een crashgerelateerd probleem

Heren,

Ik heb last van een trillende verticale staartvin van mijn trex 550. Voorheen nooit dit probleem gehad maar sinds de 600 dfc upgrade set en de KBDD92mm tail blades heb ik dit probleem. Bij een normale TH curve valt het mee (70 vlak) maar bij idle up gaat de vin erg heen en weer :( schat zo'n 3cm. Iemand tips?

Gaat om de 600 size fusuno staartvin, dus dik en sterk zat lijkt me...

Laatst bewerkt:
Hoi @Gert-JanP:

klinkt 'n beetje banaal,
maar ga maar jou bladen balanceren,
ook die hoofd-rotor-bladen,

en check jou featheringshaft

groetjes van Uwe

Beide bladen (hoofd als staart) zijn perfect in balans. Haha bedoelde natuurlijk de TH curve van 0-70-70-70-70-70. Ik lees op diverse forums meer over dit probleem maar geen echte oplossingen. Ze heeft dit nooit gedaan dus het moet liggen aan de upgrade set, tail blades of de 3gx?

Knalharde FBL koppen vertonen een enkele keer dit gedrag, als de rest van de heli er qua eigenfrequentie gevoelig voor is.

Ik heb dit tot nog toe alleen nog maar gehoord bij (zelf meegemaakt met) rompheli's maar het is een van de nadelen van knalharde dempers.

Ik heb dit zelf gehad met een Bell 47G met rigid head, die wat ik ook deed, trilde als een bezetene, ondanks dat ik zelfs met de electronische laboratorium weegschaal geen gewichtsverschil meer kon meten. Ik heb verder alle toerentallen binnen de vliegbare range (van hooveren bij +10 graden tot hooveren bij ongever +2.5 graad) geprobeerd, zonder succes.
De knetterharde dempers vervangen voor een paar hele zachte O-ringen en het probleem was over.

Helaas heb jij daar niks aan, want ik neem aan dat jij qua sturen wel heel graag die harde dempers wilt.... Dus ik weet zo gauw ook gen plossing voor je

Groet, Bert

of trilt de boel uit elkaar :mrgreen:

maar efkes serieus: ik weet bijna zeker dat Bert 't bij het rechte eind heeft.
die dempers zijn idd knalhard, en door gebruik gaat 't wringen in de kop.
heb hier geen last van een trillende staart, alleen trillingen bij 't optoeren.
merk bij de mijne dat ik de bladhouders light op en neer kan bewegen, that's all

dus +1 voor Brutus advies :)

Back