Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

vanmorgen heerlijk een plek uit de wind gevonden met m'n collega... bos in de rug, groot weiland voor je neus. ideaal.

de v120 is nu eindelijk helemaal goed, lekker micro'tje om 3d mee te vliegen.

de Atom heb ik maar 1 accu mee gehooverd, toen kwam ik erachter dat mijn Throttle hold schakelaar weer kuren had... dus daar heb ik het maar even bij gelaten met die grote.

zometeen direct de schakelaar vervangen voor een andere in de zender die ik toch niet gebruik.

a5a6a9u9.jpg

Ik zeg deze doen :D:D:D

leuk samen wat knutselen en vliegen ...

Vandaag nog even met de T Rex 700 2 setjes lipos gevlogen,

voordat de regen kwam, en die kwam aardig !!

Helaas is het met de Blade van Jan nog niet zo best,
maar de basis is ingestellt,
... een nieuwe servo voor de swash,
en die doet het weer,... ik zie je zo terug, Jan,

hier nog dat filmpje voor de zender instelling voor de Blade 450

Groet
Uwe

edit: servo voor de Blade kosten 15,90 €

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een domme vraag voor diegenen die het weten kunnen....

Een "standaard" 550 heli (om het even welk merk), wat voor LiPo gaat daar ongeveer in? 6S 2600~3000 mAh ongeveer? of zit ik er dan erg naast?

en in welke categorie motoren en regelaars (gewoon voor de hobbyvlieger, niks exotisch maar ook weer niet de "allergoedkoopste HongKong meuk) moet ik dan gaan denken?

Groet, Bert

Het ging me gewoon even om een referentiekader:

Welke accu heb je nodig voor een 550, en in welke orde van prijs zitten motor en regelaar....

Heeft alles te maken met de doelstelling uit dit draadje: brandstof-vliegen-voor-weinig

Ik wil gewoon weten wat ik kwijt zou zijn om dat project electrisch te vliegen, zowel qua aanschaf als qua lopende kosten, zodat ik een realistisch vergelijk heb....

Ik wil niet electrisch vliegen.... kom nou!! Bah, ga je mond spoelen!;);)

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een domme vraag voor diegenen die het weten kunnen....

Een "standaard" 550 heli (om het even welk merk), wat voor LiPo gaat daar ongeveer in? 6S 2600~3000 mAh ongeveer? of zit ik er dan erg naast?

Groet, Bert

Hallo Bert,

misschien kan je da wat mee

ik gebruik voor mijn 500er (wel een X kopter) lipos tussen 2900 en 3300 mAh,
waar ik moet zeggen, dat een 2900 veel lichter is dan die 3300 en dus voldoet, ergo .. zou je voor de 550er wel 3300 mAh gebruiken,
motor heb ik een 1320 kv motor (70 €) en een 70 A regelaar, ook voldoende

Groet
Uwe

Yep.... daar kan ik wel wat mee.... dat geeft me een beetje een referentie van wat de aandrijving voor een "typische 550 schaalheli" ongeveer moet kosten, zowel in eerste aanschaf als in te verwachten bedrijfskosten.

Met name de kosten van een LiPo zijn best wel hoog....
Als je 100 cycles uit een LiPo haalt, praat je nog over 70 cent per 10 minuten vliegen.... Ik heb nu al een T-rex 600 N ongeveer de helft goedkoper zien vliegen...
Daar schrik ik wel wat van, maar de motor en met name de regelaar zijn dan wel weer wat goedkoper dan ik dacht....

Thnx!

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
een 550 vliegt eerder op 6s 4000 tot 5000 Mah!! en een regelaar van rond de 100 Amp.

kijk ff naar de spec's van een Align Trex 550

Als je gaat knallen? of ook de gewone zondagsvlieger die er een rompje omheen hangt?

Het gaat mij gewoon om een simpel kostenvergelijk, en ik wil geen appels met peren vergelijken, dus geen simpel schaalheli-tje vergelijken met een 3D machine die tot het einde getuned is....

Groet, Bert

Pak je erg lichte bladen, wordt het een grote uitdaging. Meer gewicht in de rotor vliegt beter, wordt ie minder schichtig van.
Heeft dus niet met flexibel of niet te maken... Waarschijnlijk zijn je houten bladen gewoon licht ;-)

.

Voor tweeblad is het prettigste domweg zware bladen.... dus goedkope glasfiber bladen hebben voorkeur boven carbon...

Groet, Bert

Nou snap ik het niet meer. Volgens Johnny zou ik flexibele bladen moeten hebben, bijvoorbeeld de plastic CopterX blaadjes die hij gebruikt.
Vandaar dat ik de houten bladen erop heb gezet. Dat was het flexibelste wat ik voorhanden had, maar inderdaad niet erg zwaar.

Als ik het goed begrijp is meer gewicht beter. Paar glazen bladen heb ik ook nog wel, binnenkort maar eens proberen.

Nu eerst op zoek naar een andere auto:( :)

Back