Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb weleens een plug lek gehad, daar ging hij ook erg apart geluid van maken.
Het gekke was, hij lekte niet constant.

Nu je het zegt: de motor is in al die zaken 1 keer afgeslagen alsof de ontsteking uitviel, om daarna onmiddellijk weer normaal te starten.

Ik voel weglekkende compressie, maar hoor niet het bijbehorende gesis.

Ik heb er over nagedacht of mogelijk de bougie kapot zou kunnen zijn, maar ben daar nog niet aan toe gekomen dat te checken.

Maar een kapotte bougie verklaart op zich niet de grijze prut in het carter....

Dat vind ik zo vreemd....

Groet, Bert

kopbout(en) los?
als de uitlaat los zit, heb je ook zwarte prut.. wel aan de buitenkant, niet binnen..
Backplate los? al zou dat het voelbare compressieverlies niet verklaren..
Al zal dat vast een andere reden hebben ;-)

Klopt.... alleen, hoe???? Het achterdeksel lijkt heel lichtjes belopen, maar dat is volgens mij eerder het gevolg van die metaaldeeltjes, dan de oorzaak.... Ik zie geen echte slijtsporen, en ik zou niet weten waarom die drijfstang tegen dat deksel zou wrijven: 90% van alle heli's heeft de krukas omhoogwijzen en dan ligt die drijfstang gewoon vanwege de zwaartekracht op dat deksel, maar bij een SkyFox wijst de krukas juist naar beneden...

Nou ja, kan er lang over piekeren, ik kom er toch niet vóór woensdag aan toe dat ding uit elkaar te slopen....

EDIT: maar ik bedenk me opeens, dat als het big-end uitloopt, dat op een gegeven moment wel de zuiger het deksel kan gaan raken..... en dat is bij "laag belast, hoog toerental" wel iets wat voor kan komen....

Groet, Bert

Of dat de drijfstang de bodem van het carter gaat raken :p Teveel speling op het big-end is het begin van het einde. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Of dat de drijfstang de bodem van het carter gaat raken :p Teveel speling op het big-end is het begin van het einde. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Die mogelijkheid is er inderdaad ook nog....
Ik denk dat de bus er uit persen en een nieuwe er in, dat kan wel (heb wel eens vaker een drijfstanglager geruimd op 2 honderdsten), maar ik heb de spullen er nu niet voor....

Buiten dat, als de krukpen niet meer rond is, kan ik dat ook heel slecht meten.

Dus einde motor, tenzij er nog iemand hier een drijfstang heeft liggen voor een 10 cc Rossi (heb zelf nog een drijfstang liggen, maar die is voor een 11.5 volgens mij, nét een mm of twee langer... :()

Groet, Bert

Ooit een trex 800pro dfc met 60.000 mah gezien? Komt ie:

a6ygaba2.jpg
u8y4y3ut.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
y7u8a2a8.jpg

Best goed vertoeven hier op het veld :-)

Steeds meer vertrouwen met de atom.
Nu durf ik al wat heen en weer voor me langs te hooveren en draaien te maken.

Binnenkort maar eens even naar een veld met volledig vrij zicht... Dan moet toch een keer een bocht ook wel lukken. :-)

Laatst bewerkt:
T Rex 250 uit elkaar gehaald :

en alles zo goed mogelijk spelingsvrij weer in elkaar gezet,
hij moet wel nieuw ingevlogen worden,
nu gaat het bijna alles wat te strak,

maar ik denk na 10 of 20 vluchten gaat die weer super,
moet je eens gaan zien vliegen,
zou je nooit meer een Blade kopen ...
(mijn mening !!!)

Groet
Uwe

Nou... mijn Rossi is afgeschreven... :(

De uitgelopen drijfstang heeft vermoedelijk de zuiger de kop laten raken.
Aangezien het een zuigerveermotor is (en hij moet dus al behoorlijk oud zijn want Rossi heeft geloof ik voor het laatst in de jaren 80 zuigerveermotoren gemaakt) is de rand van de zuiger boven de veer daardoor kapotgeslagen....

Ik zie geen vreetplekken op de voering, en ook niet op de zuiger, geen sporen van gebrek aan smering of oververhitting, gewoon domweg opeens een hele rand van de zuigerkroon weg....

Groet, Bert

T Rex 250 uit elkaar gehaald :

en alles zo goed mogelijk spelingsvrij weer in elkaar gezet,
hij moet wel nieuw ingevlogen worden,
nu gaat het bijna alles wat te strak,

maar ik denk na 10 of 20 vluchten gaat die weer super,
moet je eens gaan zien vliegen,
zou je nooit meer een Blade kopen ...
(mijn mening !!!)

Groet
Uwe

Ik heb er van de week ook 1 gekocht.. Een SE met paddles, echt een prachtig apparaat.
Alle plastic blade heli's de deur uit, leuk om mee te beginnen maar hoog speelgoed gehalte en ben wel fan geworden van align!
Moet'em nog instellen en maiden'en hopelijk dit weekend!

Hoi @servor1986:

leuk man, maar let op,
je woord heel snel overmoedig met dat beest,
en hij is heel snel,
hou hem voor al niet te laag bij het oefenen,
en niet te hoog, die is toch kleiner dan een 450er,

wij horen het !
full

Groet
Uwe

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet me toch eens serieus afvragen waar mijn trex 250 is gebleven.... :confused: laatste keer dat ik em zag was ie door mij platgevlogen ( baldadigheid ) maar waar ik em sindsdien gelaten heb?

Binnenkort eens opruimen en de overgebleven spares, koffer, canopies en tools maar verpatsen :D

Ik ben een beetje over naar de "Dark Side". Dat FPV is wel errug leuk. Maar goed. Zodra de nieuwigheid er een beetje af is zullen ook de heli's wel weer aan bod komen. De Blades gaan er wel uit. Heb genoeg aan de Mini Protos en de 500..

Back