Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Het is aardig om een hele vloot te hebben maar ik vlieg buiten niet meer met klein sinds de 500 klaar is. En voor mijn kleine woonkamer is de mcpx bl toch wat te wild. De Super CP doet dat veeeeeeeel beter.
Dus de centjes die de Blades hebben opgeleverd gaan in het FPV.

+ klopt, de BL in de woonkamer is echt wild,
als je wat raakt, heb je meteen immens schade,

en de 250er van mij zijn leuk, maar echt goed vliegen,
als buiten geen wind is, dus 0 wind ...
ik kan wel vliegen, maar als je permanent op moet letten, dat ...

Groet
Uwe

Het lukt wel hoor met een BL binnen maar heel voorzichtig. De Super CP is wat kleiner en milder in vlieggedrag.

Leuke foto chow wel een beetje robocop achtig haha
Mijn beslommeringen zijn niet veel moet nog de 450 fixen.
Onderdelen al een tijdje binnen maar kan me er niet toe zetten.
Ik vlieg liever dan ik sleutel ;)

yzupa9yn.jpg

eqynaher.jpg

Vandaag m'n laadkoffertje maar eens afgemaakt.
Enige nadeel is gebleken dat de brushless fan in de bovenplaat zo veel puf heeft dat t best wel herrie maakt.

Edit: gelijk een stomme les geleerd.... eerst de EC5 connector lostrekken, daarna pas de banana's.... jeetje wat stom ... de banana's raakten de alu plaat en ik stond dus te lassen hier binnen ...

nou straks de accu maar eens nameten of die 't overleefd heeft en nieuwe laadkabel maken...die is ook wel doorgefikt nu.

Laatst bewerkt:
het zou ook niet de laatste keer zijn Rene,
wij vliegen een rondje voor jou mee !
ik hoop dat het weer nog mee doet !

Groet
Uwe

Je had al terug kunnen zijn. T'is schitterend weer. Maar het blijft voorlopig nog wel even volgens mij..

Ik had vanmiddag twee heli's om mee te spelen, de "voor weinig" heli, en de les-heli waarvan de motor vervangen is.

Nu kwam ik op het veld, en toen bleek ik de startpen thuis gelaten te hebben, dus de "voor weinig" heli was al grounded....

De les-heli, tsja.... ik heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel die motor al gelopen had. Hij liep in elk geval vanaf de eerste seconde prachtig, alleen gek genoeg spuugt hij heel donkere olie uit, en dat deed zijn voorganger niet.... Hij geeft ook, ondanks ongeveer gelijk brandstofverbruik, véél minder olie uit de pijp, wat er op zou duiden dat er een hoop verbrand....

Dit kan komen omdat de motor niet goed ingelopen was nog (nogmaals, geen idee hoeveel uren...) of omdat hij een laagje wonderolie op de onderdelen heeft zitten, en zo niet, dan wordt hij toch te heet.... Ik denk dat ik de compressie eerst maar eens ga verlagen, ik heb nog een shim liggen....

Maar die motor loopt verder wel supermooi....

Dat waren vandaag weer mijn beslommeringen :D

Groet, Bert

Hij liep in elk geval vanaf de eerste seconde prachtig, alleen gek genoeg spuugt hij heel donkere olie uit, en dat deed zijn voorganger niet.... Hij geeft ook, ondanks ongeveer gelijk brandstofverbruik, véél minder olie uit de pijp, wat er op zou duiden dat er een hoop verbrand....

Dus je komt niet in aanmerking voor milieusubsidie vermoed ik..

Een lipo mochten Ed en ik vliegen volgens de weer god,
en dan kwam ons toch de regen tussen,

maar: een geweldig plekje om te vliegen,
honderd meter elke kant op zonder bomen,
alleen twee of drie metalen bomen zonder taken,
maar die zijn veer weg en goed te zien (verlicht),

en landen kan je op asfalt of in kort gras, top

de volgende keer iets meer denk ik Ed,
groetjes

Uwe

Een lipo mochten Ed en ik vliegen volgens de weer god,
en dan kwam ons toch de regen tussen,

maar: een geweldig plekje om te vliegen,
honderd meter elke kant op zonder bomen,
alleen twee of drie metalen bomen zonder taken,
maar die zijn veer weg en goed te zien (verlicht),

en landen kan je op asfalt of in kort gras, top

de volgende keer iets meer denk ik Ed,
groetjes

Uwe

Mmm ja het gaat hier nu ook los in Nijmegen met de onweer...het was zo lekker :D

Dus je komt niet in aanmerking voor milieusubsidie vermoed ik..

Dat kwam ik sowiso al niet, vanaf dat ik beweerde dat deze olie het wateroppervlak niet verontreinigt.... (en dat doet het ook niet....).

Groet, Bert

Back