Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

dat was leuk vandaag,

nieuwe packjes met de v120 gevlogen met wat hogere c-rate... bevalt erg goed.
en met de Atom weer wat heen en weer gevlogen en voorzichtige bochtjes geprobeert ... blijft wennen.

Liever de atom heel mee naar huis en morgen opnieuw proberen, dan te veel pushen en morgen aan de reparatietafel te moeten zitten ;)
 
Wat een frustrerende K-dag vandaag....

Na gisteren manmoedig doorstaan te hebben dat ik met dat allerprachtigste vliegweer over de rommelmarkten liep te zeulen met moeders de vrouw, vanmorgen vol goede moed de spullen klaargezet....

Uiteraard en goed uur voordat ik weg zou, een "lichte familie-crisis" die me de lust om te gaan vliegen even volledig ontnam, maar gelukkig :D dat was met een half uurtje weer opgelost... vol goede moed op weg naar het veld, en daar effe snel met de kantenmaaier een paar startvierkanten vrijgekapt, om vervolgens vol goede moed de heli vol te tanken, en....

G.....domme! gaat het regenen....

Nou ja, ook al regende het, toch nog even héél snel een kort videootje van mijn "brandstofzuinige" mini-brandstofheli....

Mini StarRanger CDI - YouTube

Is maar en héél kort filmpje, en mijn maat stond er even mee te hooveren (en die is voorzichtig met andermans spullen :D), dus het geeft niet een supergoed beeld van wat de heli is en kan....

Groet, Bert
 
Dat is inderdaad wat grappigs.. Na de ombouw rookt het zo'n beetje erger dan ervoor...
Misschien een beetje het rookpompeffect, feit dat de olie nu echt verbrand of zoiets
 
Dank je!

Wat rookpluim betreft: grappig is, dat toen ik vanmorgen eens aan het rekenen sloeg met de meest nauwkeurige cijfers die mij bekend waren, en toen kwam ik voor de SkyFox op 3,27 ml per kilo per minuut, en voor dit dingetje op 3,31 ml per kilo per minuut....

Ligt toch aardig dicht bij elkaar.... al weet ik niet hoe nauwkeurig en exact die cijfers zijn, het viel me opeens op dat de cijfers behoorlijk "op hun plek vielen...."

Groet, Bert
 
Vanochtend was het hier zo windstil dat ik het niet kon laten om toch mijn rigid kds je maar weer eens te proberen. Ben er nog niet aan toegekomen glasfiber bladen te bestellen, dus maar weer met houten bladen gevlogen.

Het viel mij niet eens tegen. Wat mij vooral opviel is dat de heli wat meer de neiging heeft door te rollen, en bij het afremmen een beetje achterover te gaan. Op het moment van vlucht naar hoover is het wat wiebelig.

Als het weer droog wordt ga ik het vanavond maar weer eens proberen:)
 
Vanochtend was het hier zo windstil dat ik het niet kon laten om toch mijn rigid kds je maar weer eens te proberen. Ben er nog niet aan toegekomen glasfiber bladen te bestellen, dus maar weer met houten bladen gevlogen.

Het viel mij niet eens tegen. Wat mij vooral opviel is dat de heli wat meer de neiging heeft door te rollen, en bij het afremmen een beetje achterover te gaan. Op het moment van vlucht naar hoover is het wat wiebelig.

Als het weer droog wordt ga ik het vanavond maar weer eens proberen:)

Je waarnemingen kloppen....
Het "doorrollen" ken ik zelf niet zo, maar kan heel goed bij jouw machientje zo aanvoelen.
Het achterover komen bij afremmen, moet je voorzichtig aftasten, want het effect wordt sterker bij harder afremmen, en het vervelende is dat het er héél plotseling in komt (je bent al eventjes aan het afremmen, en opééns, vlak voor de heli stil hangt, "zwikt" hij zo naar linksachter...).

Als je wat harder gaat vliegen, merk je dat de heli continue naar links wil rollen en achterover wil komen.
Zelf vind ik dat erg onprettig, dus meestal trim ik de heli voor rondvlucht en accepteer ik het scheve hooveren. Om een of andere reden kan ik daar makkelijker mee overweg, dan met een krom vliegende heli op snelheid....
En NU komt naar voren waarom je geen expo moet gebruiken bij non-E-stab: als de heli rondvliegt met de sticks uit het midden (naar rechts en naar voren voor een rechtsdraaiende heli), dan is opeens de stuuruitslag niet meer symetrisch: naar de ene kant kom je al in het agressievere gedeelte van de expo curve, naar de andere kant moet je eerst door het kalm reagerende vlakke stuk van de curve heen....

Voorzichtig aan, kalm aftasten wat er gebeurt, probeer zo vloeiend mogelijk te sturen (een non-E-stab gaat moeilijker doen naarmate je méér G's trekt) en ook nu blijft onverlet van kracht dat als je het kwijt raakt: maak de heli vlak en hij wordt rustig....

Groet, Bert
 
Heb inderdaad de heli wat voorovergetrimd omdat ik hem anders in de vlucht wat voorover moest drukken, en dat vind ik heel vervelend vliegen. Komt misschien van mijn gewoonte met de vliegtuigen altijd een beetje getrokken te vliegen.
Expo gebruik ik niet.
 
Heb inderdaad de heli wat voorovergetrimd omdat ik hem anders in de vlucht wat voorover moest drukken, en dat vind ik heel vervelend vliegen. Komt misschien van mijn gewoonte met de vliegtuigen altijd een beetje getrokken te vliegen.
Expo gebruik ik niet.

Zodra je wat langere rechte stukken gaat vliegen, ga je de rolneiging merken, en dan snap je ook waarom de heli als je van rechts naar links vliegt, de neiging heeft steeds veel dichter voor je langs te komen dan je zelf bedoeld had....

Ik had daar extra last van omdat ik eerst een aantal jaar linksdraaiende rotors vloog, en daarna met de 450 opeens rechtsdraaiend moest aanwennen....

Groet, Bert
 
Hmmmm, het zal wel aan mij liggen maar ik heb het idee dat de nieuwe server een behoorlijk stuk sneller is. Klikt lekker weg zo :thumbsup:
 
Back
Top