Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik ging een beetje schuin de looping in,
daarna nog schuiner eruit,
toen zag ik alleen nog een zwarte inktvlek, ik had echt geen idee meer hoe die hing.

Invert gaat verder wel goed, als ik hem opzei met naar voren weer recht duw,
de linkerkant op durf ik dat nog niet niet trouwens.
 
Tip: in het begin je looping alleen met de neus van de heli in de wind maken...

Zijwind kan soms voor een beetje kurketrekker effect zorgen.

Zon nooit in je zichtveld.

Altijd doorgaan.
Niet halverwege denken dat je het niet meer weet, dan zit hij nog op zn kop.
Gewoon doorgaan. Hij komt vanzelf weer pootjes omlaag.

Als je alleen een zwarte vlek ziet, heb je waarschijnlijk tegen de zon in gevlogen, of zonder zonnebril.
Hoogte is je vriend, flink hard aan komen vliegen, en bovenin op zijn minst 0graden.
Geen negatief dus..
 
.. in princiep kan je een loop
met 0 graden pitch en wat vooruit vliegen maken,
gewoon wat @Student: al schreef, ..doortrekken met de elevator;
en wat soms ook verkeerd gaat:
laat de rudderstik met rust

Groet
Uwe
 
Loopings beginnen doe je in normal mode als je een gyro hebt , en geen heading hold , in normal volgt de staart supermooi , in HH niet en kan die ; ernaast; gaan hangen .
Verder is t billen bij elkaar , ademen en doortrekken die heli .
Beetje positief , achterover nicken , bovenin 0 of ietsje min , en afmaken met de normale vliegstand van je stick .
Klinkt allemaal makkelijk , maar de helft durft/kan t niet .
 
Als de staart ernaast gaat staan tijdens een loop, is of de staart slecht afgesteld, of je zit zelf in blinde paniek niet alleen pitch te geven, maar ook rudder...

Een loop duurt in totaal 2 seconden?
Wij stellen een staart af in hoover, en hij moet bijna continu stil blijven hangen, meer dan een minuut..
Tijdens een loop heb je daar dus geen last van, of er moet iets niet goed zijn..
 
Wat Eddie bedoelt (denk ik), is dat als je in rate-mode lichtjes tegen de rudderstick duwt, de staart iets opzij gaat maar niet doordraait. In HH zal diezelfde fout leiden tot een staart die er gewoon dwars achter gaat hangen.
Aangezien je echter alleen elevator geeft, draait de cyclische imput met de heli mee, en krijg je een heel rare kurketrekker....

Maar inderdaad, als je géén rudder geeft, zou er ook in HH niks aan de hand moeten zijn....

Groet, Bert
 
mijn eerste looping eindigde in mijn eerste inverted vliegsessie.

zo gefixeerd op het "op zn kop" dat ik vond dat ik negatief moest geven..
in de sim ging het goed...
in het echie ging de heli er op het hoogste punt inverted vandoor...

best spannend. voor een eerste looping.
Hard aan de elevator getrokken om de poten weer omlaag te krijgen, staart weer naar me toe, en weer naar hoover teruggebracht..
neergezet..
onderbroek gewisseld..
accu losgehaald, andere erin gedaan en de tweede poging ging een stuk beter :mrgreen:

toen lette ik wat meer op mn linkerstick, en mezelf gedwongen niet onder midstick te komen..
 
5 lipos is de Blade 500 X gevlogen,
nu dat volgende dilemma, heck-as gebroken,
tijdens vliegen (staat alles in mijn draadje Blade 500 X)
schandalig van Blade ...
3. crash zonder eigen schuld:
eerste was 245 €
tweede was 220 €
en nu is het afgelopen
(dit verhaal gaat ook aan HH)

Groet
Uwe
 
ja, @Chow:
ik ben nu bezig via mijn Dealer een brief aan HH te schrijven,
ik ben boos, kan je niet geloven.
Het gaat ook niet maar zo om 5 of 10 €
de heli heeft destijds 800 € regulair gekost
Groet
Uwe
 
T'is een dure heli. Maar als je in Blade 500 groepen op helifreak gaat lezen kom je dan dezelfde problemen tegen?
 
ernstige schade ?

Ik kon de mainshaft zo uit de maingear halen, het schroefkopje was verdwenen, het moertje zat er nog wel scheef op met een stukje bout nog.

Met dat gezecht zijn dit erg goeie servos die Hitecs!, ze stonden bijna 90 graden gedraaid, en ze werken nog.

Als je alleen een zwarte vlek ziet, heb je waarschijnlijk tegen de zon in gevlogen, of zonder zonnebril.

Nee ik was just met de zon achter een boom gaan staan.
Het zal wel iets met adrealine te maken hebben, het gaat zo snel als iets onverwacht is,
ik ging uit paniek alles proberen om te redden.

Nu is het tijd om een langdurig economiese bestelling te doen.
 
Zal dan inderdaad ff de snelheid geweest zijn
soms kunnen ze wel eens raar uit een loop komen.. daar heb ik ook nog steeds last van..

@uwe:
zo, dat is niet zo best... Een as zou niet zomaar mogen breken..
is dit een bekend probleem of niet?
en waren de vorige crashes ook materiaalfalen?
 
@uwe:
zo, dat is niet zo best... Een as zou niet zomaar mogen breken..
is dit een bekend probleem of niet?
en waren de vorige crashes ook materiaalfalen?

De heli is altijd op asfalt gestart en geland,
dus nooit in contact met gras of iets geweest,
heck-as, tail-case en lagers waren nieuw,
lager lopen nu ook nog goed.

Dat de tail-case uit elkaar baarst, is vaker gebeurt,
is ook een film op YouTube te zien.

De servos lopen met heel veel speling,
voor mijn gevoel te veel, en twee keer is een servo uitgevallen,
een keer heck-servo, een keer rolservo,
twee keer crashes met meer dan 200 €.

Ik heb alles opgestuurd met foto's en daten,
dat mag gewoon niet gebeuren bij een heli met een NAAM.

Hoe die Kamerer met deze heli 3D vliegt, geloof ik niet,
niet met het gewone set-up, dat is onmogelijk.

Groet
Uwe
 
De eerste 20 vluchten gaan doorgaans altijd wel goed...

Zodra een heli regelmatig gebruikt wordt, en dan wat ouder wordt, dan ga je zien of hij werkelijk zo goed is als men zei.l
 
De eerste 20 vluchten gaan doorgaans altijd wel goed...

Zodra een heli regelmatig gebruikt wordt, en dan wat ouder wordt, dan ga je zien of hij werkelijk zo goed is als men zei.l

+1, de heli is nu precies 16,0 uren gevlogen,
nieuwe prijs was destijds rond 800 €,
reparatie incl onderhoud rond 1000 €,
die onderdelen, die ik nog heb
en de lipos niet mee gerekend,

wil iemand hem hebben ???

Groet
Uwe
 
Back
Top