Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Lol, zat er op te wachten :mrgreen:

@nevermore: spectrum vergeet de binding nog wel eens, maar gelukkig nooit tijdens de vlucht...
Doorgaans tussen 2 accu's in.
En het liefst als je net ff kwijt bent hoe het ook alweer werkte;-)

Zo vandaag de eerste accu leeg gevlogen dit jaar na 5a6 maanden niet te hebben gevlogen met de heli's op voorbereiding voor morgen voor de Open Fly-inn bij ons in Veendam op de vliegclub.
Nog steeds niet verleerd maar wel weer met knikkende knieen op me prive veldje gestaan...........ppppfffffttttttt:D

gr
Jeroen

net nog ff kort de laatste 450 geprobeerd, buiten wat nodige kleine aanpassinkjes zoals dynamics en timing van de motor ,

zit er soms een irritant ratelend, takkie/takkie geluik geluid in en weet niet waar het vandaan komt(lijkt of iets tegen de canopy kom, maar zie niks, en zonder canopy had ik geen last). Nou ja morgen weer eens kijken als het licht is.

Laatst bewerkt door een moderator:
nee gears zijn het niet, die zijn perfect afgesteld en hebben nagenoeg 0 speling en messen ook niet met de MG (0.2-0.3mm afstand), zonder canopy hoor ik nada , Kijk morgen wel even kan best zijn dat, dat balanceerkabeltje van de lipo voor in de canopy ligt te tikken tegen de canopy(s heel beweeglijk en soepel).

een kapot / droog gelopen lager klinkt ook zo,
en misschien hoor je het door het canopy als klankkast iets duidelijker ...
ik hope dat je het snel vind, suc6

Groet
Uwe

heb filmpje gemaakt en daar is op te zien dat dat volgens mij niet helemaal jofel nootje zit ach morgen weer een dag dan haal ik die motor er eens af om goed te kijken. l

lagers check ik voor in elkaar zetten en tip ik met vet. dus alles kan maar kans is klein

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee hoe die motor in elkaar zit (woensdag krijg ik toch toevallig nieuwe motor dus dat wordt opgelost) normaal zit er zon ringetje boven de lager hier niet en krijg hem ook niet uit elkaar.

Heb alles nogmaals nagekeken 1ste lipo daarna zonder canopy hoorde nada niks, 2de en 3de lipo met canoppy ook hier nada noppes geluid meer:D.

Dus tijd voor maar weer een filmpje.......en ja hoor je raad het al daar was het weer (minder dat wel maar toch)...........pfffffffff hij vliegt er niet minder door maar ik haat rammeltjes. Maar weer terug naar de knutsel tafel.:(

* koop morgen in ieder geval ook ff 2 nieuwe mainblock lagers om die in ieder geval uit te sluiten.(als ik die lagers kan vinden)

Laatst bewerkt:
hier de laatste maanden niks meer te belommeren gehad.
de heli's staan hier maar stof te happen...
ik denk dat het voor mij toch wel een beetje voorbij is.

Ach, da's vast een tijdelijk dipje.... Die heb ik ook wel eens gehad....

Gaat wel weer over, denk ik...

Groet, Bert

... en dan toch maar gevlogen,
of een filmpje gezien,
..of Venlo ?

dan ben je meteen weer bij de 'club'

zou jammer zijn @Hoogvlieger: !

Groet
Uwe

Gisteren avond (de avond uren zijn vaak windstil)

weer op mijn klein wild-vlieg-plekje gevlogen met de T Rex 700e,
wat een geweldige machine,
maar heeft wel wat ruimte nodig voor mooie rondjes

:offtopic:
zat ik gisteren in een draadje over starten / niet starten nitromotor,
maar per ongeluk in het 'auto' gedeelte,
jonge jonge, wat zijn de mensen daar vriendelijk,
ben ik blij, dat ik alleen helis vlieg,
...dat mag ik toch hier eens zeggen,
stel je voor je komt bij hun in de club terecht...
:ontopic:

Groet
Uwe

ieder forumdeel heeft zijn eigen publiek uwe ;-)
helivliegers en autorijders liggen het verst uit elkaar, dus dat botst het eerste :mrgreen:

haha die uwe toch ;)

Nee ben het met je eens uwe, wil geen ruzie's opwekken ofzo.
Maar heb wel eens filmpjes gekeken van die rc-auto's .... tja, de meeste loopings die daar uit voort komen zijn niet gepland ;)

Back