Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

De hele middag met een heli in de kofferbak rondgereden, hopende dat de wind wat af zou nemen, en toen hij dat uiteindelijk deed, stond de zon al gevaarlijk laag en recht in mijn gezicht....

Balen!

Groet, Bert

prachtig vliegweer vandaag, blauwe lucht, zonnetje erbij en een klein briesje

wel jammer dat ons veld was veranderd in een moeras door alle regen van afgelopen tijd, dus 't was even goed zoeken naar een goed plekje voor de heli.
Maar al met al een prima dagje

Heb vandaag ook nog eens kunnen vliegen! Doet deugd hoor.
Wat rustig 8-jes en hoge en lage rondvluchten met de EC135 (trex500) en later op de dag wat harder en agressiever met de pod & boom Trex500. Leuk!

Vandaag ook een minder leuke beslissing genomen... De recent aangekochte BO-105 KLPD (600-size ) gaat in de verkoop... Heeft hier even op de plank gestaan en zal zonder 1 vlucht door mezelf weer weg gaan.
Heb er spijt van, maar dat heb ik met eender welke heli die nu weg moet. Heb een hele leuke verzameling.
Omdat er budget moet vrijkomen en ik gewoon ook niet te veel toestellen wil hebben (ik wil ze allemaal regelmatig vliegen) moet er eentje weg.
Na lang wikken en wegen zal het de BO-105 zijn. Met spijt in het hart...

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit nog wat of is het allemaal achterhaald ?

tfd29036.jpg

ElyQ Vision 50 Competition
(Ja volgens mij moet er een vonk ding in Brutus :P )

Laatst bewerkt:
...heb je nog veel nodig tot dat die vliegt!

Wel geen aantword op de vraag,
maar de volgende laat die zien ...

full

.. en is dit goed voor mijn heli ?

Is dit nog wat of is het allemaal achterhaald ?

tfd29036.jpg

ElyQ Vision 50 Competition
(Ja volgens mij moet er een vonk ding in Brutus :P )

Er KAN een vonkding in, maar het mag ook een gloeiding in...

Als er maar rook en herrie uit komt...

We vraag over achterhaald is overbodig: ALLES is achterhaald binnen twee weken na de productie, maar achterhaald word vaak verward met onbruikbaar.... Onbruikbaar is her ZEKER NIET!!!!!

Groet, Bert

Ondertussen, bij gebrek aan fatsoenlijk vliegweer, wat lopen klooien met de canopies van de lesheli's...

De Vario Kappen zijn van ABS, en die willen nog wel eens scheuren rond de ophangpunten.

Dat los je tamelijk simpel op door in een heel klein bakje (bijv zo'n aluminium cupje van een waxinelichtje) wat snippers ABS te doen, en daar een scheutje Aceton bij te doen. Door te roeren lost de ABS langzaam op, en daar gaat het nu net om....

Leg een stukje glasmat over de scheur, en met een penseeltje "schilder" je dat glasmatje vast met het papje. Het is dan de bedoeling met heel dunne oplossing te beginnen, zodat de Aceton de kap een klein beetje aantast en de glasmat er aan vast plakt, en daarna wordt het papje vanzelf geleidelijk aan dikker (doordat EN de ABS steeds meer oplost EN de Aceton langzaam verdampt). Zodra de pap dikker wordt dan gewone verf, een beetje Aceton er weer bij, het moet ook weer niet te dik worden, anders vloeit het niet goed tussen de glasvezels.
Gewoon door blijven "schilderen" tot de glasmat glad begint te trekken van de ABS.

Je kunt dit overigens ook preventief doen.

Het eindresultaat is een kap die sterker is dan hij ooit geweest is....

Groet, Bert

Vandaag ook een minder leuke beslissing genomen... De recent aangekochte BO-105 KLPD (600-size ) gaat in de verkoop... Heeft hier even op de plank gestaan en zal zonder 1 vlucht door mezelf weer weg gaan.
Heb er spijt van, maar dat heb ik met eender welke heli die nu weg moet. Met spijt in het hart...

Tja die gedachten lopen nu bij mij ook rond....
om me hele Heli hobby te gaan verkopen
4 vliegklare heli's,de drone,de zenders,de laders,de schaal heli in opbouw incl alle toeters en bellen,t Hele werk hok overweeg ik om weg te gaan doen en dat is nogwel wat wat daar in staat...

Reden is omdat ik een nieuwe baan(opdrachtgever) in het westen heb gevonden (voor zeker 10 mnd)waar ik de hele week ben en af en toe in het weekend thuis zal komen om het gezins leven wat ik heb ook niet te willen teleurstellen en daarom totaal geen tijd meer heb om het een en ander in de hobby te gaan doen,daarbij komt nog eens dat ik (hoop ik) eind van t jaar te gaan emigreren naar Zuid Amerika (Isla Margarita eiland) waar totaal geen modelbouw spullen zijn te verkrijgen op het eiland en toesturen van onderdelen etc etc naar Venezuela word ook al een groot probleem en ook straks met inpakken van de hele heli hobby in de container....tja das een verhaal apart denk ik....dus sta met een GROOT dillema????houden of weg doen de hele hobby????????????? t valt niet mee om deze keuze te maken na dik 25jaar bezig te zijn geweest in deze heli modelbouw........

tja keuzes,keuzes,keuzes........tis en blijft moeilijk

Oei oei oei....

Ik wil (weliswaar pas na het pensioen) ook weg, maar heb toch wel gekeken of de hobby daar ook uit te oefenen valt....

Hier zal ik vermoedelijk tegen die tijd alles wel moeten verkopen (van wat ik nu heb, verwacht ik sowiso niet tegen die tijd nog iets te hebben), maar dan begin ik daar wel gewoon overnieuw....

Wat een groter probleem voor mij is, zoals het nu staat, is hoe ik mijn spullen straks van huis naar vliegplek krijg....

Groet, Bert

Oei oei oei....

Ik wil (weliswaar pas na het pensioen) ook weg, maar heb toch wel gekeken of de hobby daar ook uit te oefenen valt....

De hobby uit oefenen is DAAR geen probleem....en inpakken voor transport in de container zou ook geen probleem zijn....maar de onderdelen toelevering daar zou het een en ander een probleem kunnen gaan geven.
Tja voorlopig is het nog niet zover......die emigratie..
Waar ik wel mee zit is dat ik dit jaar zeker geen tijd er voor heb om wat te gaan doen.....en daar zit ik mee...

Onderdelen is dan een kwestie flink wat zaken op voorraad nemen...
Niet te veel spullen meenemen, 1 of 2 heli's (anders wordt de berg onderdelen te groot ;-))

Dan zou het best te doen moeten zijn..
Zolang je niet crasht, zou je het lang vol moeten kunnen houden.
Als ik zie wat ik door slijtage heb moeten vervangen afgelopen jaar, kun je het erg lang volhouden :mrgreen:

Vraag is eerder of je het wil..
Een persoonlijke keuze is net zo geldig als een feitenonderbouwde logische keuze..

Bij mij gaat het er enkele om de hobby wat binnen de perken te houden.
Heb nu volgende heli's:
- mcpx
- Trex450
- 2x Trex500 waarvan 1 in een schaalromp
- 1x Compass Atom, nog te bouwen
- 2x Hirobo Lama.30 omgebouwd naar elektro
- 600-size BO-105
- 600-size AS350
- Blade mQX quadcopter

Dan heb ik op het einde van de zomer nog 2 Blade's 300X verkocht en ook een Trex450...

Grote kast vol onderdelen en materialen. Dan nog een 450-size AS350 schaalromp en een 500-size Huges500 schaalromp.

En ik ben nu dik 1,5 jaar echt met de hobby bezig...

Moet dus wat in gesnoeid worden. Toch als ik nog een beetje met alles wil blijven vliegen.

Mijn ding is nog steeds:

2 elektro (2 x 700er)
2 nitro (500er en 600er)
2 benzine (800er en 1100er)

en wat speeltuig voor thuis en voor testen.

Tja, en naar het warme buitenland, dat is nog wat dromen ...

Groet, Uwe

Ik heb heel bewust m'n 500 trex verkocht voor ik aan de X3 begon.. Zag de bui al hangen dat er te veel spullen verzameld werden [emoji16][emoji576]

Ik heb nog een heel jaar om te ruimen.......maar 1 ding is zeker denk dat de boel terug gebracht word naar 1 heli.......die dan uit eindelijk mee gaat....maar Welke????
Blijft bij Nitro of word het de overstap naar definitief electro vliegen??
we gaan eens goed en rustig na denken..........

Ik heb nog een heel jaar om te ruimen.......maar 1 ding is zeker denk dat de boel terug gebracht word naar 1 heli.......die dan uit eindelijk mee gaat....maar Welke????
Blijft bij Nitro of word het de overstap naar definitief electro vliegen??
we gaan eens goed en rustig na denken..........

Nou... dan zou ik voor de GO-Engines Gasser gaan....

Vermoedelijk is benzine daar iets makkelijker te krijgen dan gloeiplug brandstof, en ik denk dat in die landen een algehele black-out net de avond voor een vliegdag (de avond dat je dus de hele avond bezig wilt met LiPo's laden) wat vaker voorkomt als hier....

Groet, Bert

Nou... dan zou ik voor de GO-Engines Gasser gaan....

Vermoedelijk is benzine daar iets makkelijker te krijgen dan gloeiplug brandstof, en ik denk dat in die landen een algehele black-out net de avond voor een vliegdag (de avond dat je dus de hele avond bezig wilt met LiPo's laden) wat vaker voorkomt als hier....

Groet, Bert

Klopt Bert,

Daar zit ik inderdaad ook aan te denken.
om de boel helemaal te verkopen en dan over te stappen naar Benzine
BENZINE kost daar idd geen drol....85Ltr voor nog geen euro!!!!!??:worship:
En idd om effe 12S lipo's te laden.......?? idd er is regelmatig stroom uitval

Ook zou ik me Trex700N om kunnen bouwen met een Benzine motor maar weet nog niet hoe en of wat (Os gasser er in bouwen?? of een ander type?)
of een mooie Vario Benzine 23CC trainer aan te schaffen......keuze.keuzes

Back