Vervangers van de X-Twin :D

Leek me wel een leuk topic om te starten.
En om het X-Twin topic wat overzichterlijker te houden een ander draadje dus :D

De bedoeling van dit topic is dus om vliegtuigjes die je kan vergelijken met de X-Twin of gewoon andere speelgoed vliegtuigjes die ook goed vliegen te vergelijken met elkaar.

Om te beginnen ontdekte ik dit vliegtuigje :
De Flying Surfer
RP-73536-3.jpg

Filmpje

Is er al iemand bekent met dit vliegtuigje ?

En deze :
De Sky Hunter

Filmpje

Schijnt ook erg leuk te vliegen volgens het filmpje

Vergis ik me, of zit dat ding steeds maar te pompen en te overtrekken?

Niet echt een mooi vliegbeeld, om maar niet te zeggen: geen.

Warrelend blad zou een mooie beschrijving zijn.

Steven: Wat wil je, tis een goedkoop ebay prul, daar kun je niet van verwachten dattie je peperdure balsa model evenaard. :P Dat pompen is net als bij de X-twin simpel te verhelpen met een schroef in de neus..

Maar de Flying Surfer is wel een hele klap groter, vind je niet? :P Ik vind et piepkleine formaat van de X-twin juist alle charmes hebben.

En dat filmpje van de skyhunter is zo gaar dat ik nu nogsteeds niet weet hoe die dr uit ziet. :lol:

Grappig..precies dezelfde zender als de Sky soldier.
Dat was mijn echte aller eerste vliegtuig en de reden dat ik ben begonnen met deze hobby.
Vloog matig en erggg kort..40 sec en de accu was leeg ;)
PE5777_2.jpg

Afstandsbedieningen van sommige vliegtuigjes laten inderdaad wel eens te wensen over kwa uiterlijk.

Sommige lijken net of ze van Fisher Price afkomstig zijn :D

melly zei:
Grappig..precies dezelfde zender als de Sky soldier.
Dat was mijn echte aller eerste vliegtuig en de reden dat ik ben begonnen met deze hobby.
Vloog matig en erggg kort..40 sec en de accu was leeg ;)
PE5777_2.jpg
Als je het accutje met een normale lader oplaad dan heb je veel meer vliegtijd. Het is een 300mAh accutje dat makkelijk met 2C geladen kan worden. Laden via de zender (zoals ze het bedacht hebben) gebeurt met ongeveer 1,2Amp! Dat is niet minder dan 4C! De lader is echter "van het timer type, na ongeveer 5 minuten stopt hij gewoon. De accu is dan nog echt niet vol maar is al wel lekker warm geworden. Dat komt doordat hij feitelijk te snel geladen wordt, het laadrendemant is dan ook nog eens een stuk lager. De lader heeft er na 5 minuten ongeveer 100mAh ingestopt maar daar zal niet veel meer dan zo'n 70 misschien 80mAh van bruikbaar zijn.
Langzamer laden (max 2C!) met een goede delta piek lader zal veel meer bruikbare energie in de accu stoppen waardoor je langer kunt vliegen en het is beter voor de accu! Hoe ik dit weet? Ik heb er zelf één. Nadat ik ben gaan laden met een goede delta piek lader en met 500mA (600mA zit er niet op) haal ik vliegtijden van zeker 5 minuten en zit er ook meer "fut" in de accu.

Zolang?? Nee toch? :D Die van toine in vlissingen vloog wel een dikke 5 minuten, maar langer toch niet denk ik.

die van mij haalt de 10 minuten ook wel hoor freakazoid en met een beetje rustig vliegen en goed gas doseren is de 15 minuten makkelijk haalbaar met x twin.

Ernst Grundmann zei:
als je het accutje met een normale lader oplaad dan heb je veel meer vliegtijd. Het is een 300mAh accutje dat makkelijk met 2C geladen kan worden. Laden via de zender (zoals ze het bedacht hebben) gebeurt met ongeveer 1,2Amp! Dat is niet minder dan 4C! De lader is echter "van het timer type, na ongeveer 5 minuten stopt hij gewoon. De accu is dan nog echt niet vol maar is al wel lekker warm geworden. Dat komt doordat hij feitelijk te snel geladen wordt, het laadrendemant is dan ook nog eens een stuk lager. De lader heeft er na 5 minuten ongeveer 100mAh ingestopt maar daar zal niet veel meer dan zo'n 70 misschien 80mAh van bruikbaar zijn.
Langzamer laden (max 2C!) met een goede delta piek lader zal veel meer bruikbare energie in de accu stoppen waardoor je langer kunt vliegen en het is beter voor de accu! Hoe ik dit weet? Ik heb er zelf één. Nadat ik ben gaan laden met een goede delta piek lader en met 500mA (600mA zit er niet op) haal ik vliegtijden van zeker 5 minuten en zit er ook meer "fut" in de accu.

Grappig dat jij dit zo verteld.
Dit waren we al eens van plan om te doen (mijn zwager heeft de zijne nog) alleen ik had geen idee wat voor een accu er in zat.
Met deze info kan ik hem inderdaad eens via de lader laden.
Is het een Nihm accu?

Back