Vervelende stop positie op RoKraft

Hallo,

ik heb een tweetal RoKraft's in mijn boot liggen. Nu heb ik bij de overgang van voor naar achteruit een 1-2 seconde durende respons tijd en vice versa ook. Ligt dat aan het instellen of is deze regelaar zo debiel?

Beste RC er

dat is een bekend probleem bij de wat goedkopere regelaars. deze regelaar ontlaad (dacht ik) eerst zoch zelf voor dat je achteruit kunt. Dit doet de regelaar ter bescherming van zijn eigen elektronica.

misschien helpt het om ipv van je achter uit lang in te drukken, hem eens 2 keer kort achter elkaar in te drukken op je zender.

Groet Robo

Dit is iets dat in de regelaar is ingebouwd om je motor te beschremen. Het is heel erg slecht voor je motor om hem direct van vooruit in z'n achteruit te zetten. Je moet echt wachten tot de motor stil staat voordat je em de andere kant op laat draaien. Doe je dat niet dan gaat er een veel te grote stroom lopen die je commutator en je koolborstels lelijk kan doen verbranden. Die (te) hoge stroom is niet best voor de transistoren in je regelaar. Ook wordt je motor hierdoor (te) heet.
Men heeft dus een korte vertraging ingebouwd om er zeker van te zijn dat de motor stilstaat voordat hij in z'n achteruit (of vooruit natuurlijk) gaat.

Back