Vervoer van hotliners.

Bij een normaal model hoeft de accu niet na het opwarmen warm gehouden te worden maar bij de F5B wedstrijden wil je optimale controle op alles.
Voor je wedstrijdvlucht moet je de controle ontvanger inlezen bij de wedstrijdleiding.
Het model ligt dan met de ontvaner uitgeschakeld op de grond en dat kan even duren.
Tussen het uit de tent komen en de werkelijke vlucht zit een minuut of 5.
In de zomer is dat geen probleem maar bij wat kouder weer wil je temperatuur in je accu's houden.
Vandaar dat er een verwarming om de romp gaat.
Het is allemaal vrij simpel te maken, mijne was van glasweefsel en daar had ik carbon rovings ingelamineerd en daar de accu op.
Dat wordt lekker warm.

GJ
 
  • Like
Reactions: Cnn
Over het simpele vervoer naar het veld om de hoek.

Om de snuit een tennis polsbandje. Prop bijeen.

Isolatiebuis ruime diameter zou om de romp kunnen.
De snuit pookt dan in het vooronder tussen vliesdekens, jassen, ooit naast een teckel...

Naar het veld gaat 1 kist mee. De hotste hottie van de dag. Geen hostie...
Geen imposante fuga als ‘De Virtuos der Avioniks’ als werk-norm wel moet meenemen... Errug mooi om te zien...

De vleugel gaat 1 punt onder de zonneklep, het ander deel hangt tussen de lus van spanband, die om de snellebpchtenwerkbejaardenafhangteugels... in de cabine is... doorgelust....

Twee slimme Ikea knijpers voor broodnodigeboterhammenzakafdichting houden de vleugel in het gareel.
De vleugel tussen de band losjes geklemd....

Het werkt ook bij de grote vleugels van andere modellen... verschuift de vleugel niet.

Nu heb ik nu wel een SW, maar het werkte ook in mijn compactere vorige karretje. Moest de lange vleugel diagonaal. Maar het paste. Oppassen met instappen bijrijderskant.

Altijd een zekere hoeveelheid vliesdekens in de wagen. En zo komt het heel op vlieglocatie aan.

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Over het simpele vervoer naar het veld om de hoek.

Om de snuit een tennis polsbandje. Prop bijeen.

Isolatiebuis ruime diameter zou om de romp kunnen.
De snuit pookt dan in het vooronder tussen vliesdekens, jassen, ooit naast een teckel...

Naar het veld gaat 1 kist mee. De hotste hottie van de dag. Geen hostie...
Geen imposante fuga als virtuos der Avionics als norm wel moet doen. Mooi om te zien...

De vleugel gaat 1 punt onder de zonneklep, het ander deel hangt tussen de lus van spanband, die om de bejaardenafhangteugels in de cabine is... gelust....

Twee slimme Ikea knijpers voor broodnodigeboterhammenzakafdichting houden de vleugel in het gareel.

Het werkt ook bij de grote vleugels van andere modellen... verschuift de vleugel niet.

Nu heb ik nu wel een SW, maar het werkte ook in mijn compactere vorige karretje. Moest de lange vleugel diagonaal. Maar het paste.

Altijd een zekere hoeveelheid vliesdekens in de wagen. En komt het heel op vlieglocatie aan.

Gr Bas

Dus ik hoef alleen maar een teckel aan te schaffen. Dat valt al weer reuze mee :D.
 
Over het simpele vervoer naar het veld om de hoek.

Om de snuit een tennis polsbandje. Prop bijeen.

Isolatiebuis ruime diameter zou om de romp kunnen.
De snuit pookt dan in het vooronder tussen vliesdekens, jassen, ooit naast een teckel...

Naar het veld gaat 1 kist mee. De hotste hottie van de dag. Geen hostie...
Geen imposante fuga als virtuos der Avionics als norm wel moet doen. Mooi om te zien...

De vleugel gaat 1 punt onder de zonneklep, het ander deel hangt tussen de lus van spanband, die om de bejaardenafhangteugels in de cabine is... gelust....

Twee slimme Ikea knijpers voor broodnodigeboterhammenzakafdichting houden de vleugel in het gareel.

Het werkt ook bij de grote vleugels van andere modellen... verschuift de vleugel niet.

Nu heb ik nu wel een SW, maar het werkte ook in mijn compactere vorige karretje. Moest de lange vleugel diagonaal. Maar het paste.

Altijd een zekere hoeveelheid vliesdekens in de wagen. En komt het heel op vlieglocatie aan.

Gr Bas

De vleugel zit in een gladiator hoes en de romp in ook zoiets.
Alleen die eigenwijze uit-stekende vleugeltjes achter! Misschien Always met vleugels?
 
‘Excommunicator’

Het is wel stil zonder de draad van Wil!
Horen en zien niets van het ad-Venture? Vliegt het? Hangt het voor de raven in een boom? Of wordt er lekker mee gevlogen?

Overigens vlogen van de week wat Slivers over het veld. Platdekkerspeeder op 4S en 1400 kv Turnigy. Hard en strak... bijna gemakzuchtig te vliegen zo lijkt. Joelen deden ze ook... kreeg de indruk dar de lipo’s het niet lekker vonden, de koffie hen, hun, hullie om de oren vloog. Kopje koffe bij 10G ligt natuurlijk zwaar op de maag... als lipopeptide moet je daar maar zin in hebben...
 
Back
Top