Bij een normaal model hoeft de accu niet na het opwarmen warm gehouden te worden maar bij de F5B wedstrijden wil je optimale controle op alles.
Voor je wedstrijdvlucht moet je de controle ontvanger inlezen bij de wedstrijdleiding.
Het model ligt dan met de ontvaner uitgeschakeld op de grond en dat kan even duren.
Tussen het uit de tent komen en de werkelijke vlucht zit een minuut of 5.
In de zomer is dat geen probleem maar bij wat kouder weer wil je temperatuur in je accu's houden.
Vandaar dat er een verwarming om de romp gaat.
Het is allemaal vrij simpel te maken, mijne was van glasweefsel en daar had ik carbon rovings ingelamineerd en daar de accu op.
Dat wordt lekker warm.
GJ
Voor je wedstrijdvlucht moet je de controle ontvanger inlezen bij de wedstrijdleiding.
Het model ligt dan met de ontvaner uitgeschakeld op de grond en dat kan even duren.
Tussen het uit de tent komen en de werkelijke vlucht zit een minuut of 5.
In de zomer is dat geen probleem maar bij wat kouder weer wil je temperatuur in je accu's houden.
Vandaar dat er een verwarming om de romp gaat.
Het is allemaal vrij simpel te maken, mijne was van glasweefsel en daar had ik carbon rovings ingelamineerd en daar de accu op.
Dat wordt lekker warm.
GJ