Vervoeren

Hoe vervoer jij je auto?
Mijn auto MOET! :lol: mee op zomervakantie. We gaan met auto en caravan.
Iemand een idee? Ik weet nog niet goed hoe dus...

Ik vervoer mijn spullen in z'on weekend tas en mijn auto of in een doos of los.
als je met een caravan gaat kan je ook gewoon los er in doen toch
je heb ook speciale tassen maar voor een beginner met een gravelhound toch ??? is dat niet nodig.

los zal niet gaan:
hangkastjes te klein
onder het bed zal misschien gaan maar ben bang dat het gaat schuiven en kapot gaat trillen op de boot tocht....

gewoon in Doos van Kratje waar je boodschappen in doet en in gangpad zetten

poly butler en een gs racing hauler tas (passen 2 1:10 autos in) voor onroad gebeuren

offroad: een grote koffer als toolkit en zo'n stevige tas die je ooit bij supermarkten zien voor de auto.

Ik heb zo'n mooie HPI (savage) tas! Rolt lekker achter me aan op de fiets

vast tapen is misschien een idee, we staan ongeveer 5 dagen op iedere camping behalve 2 keer de eerste 2 dagen om daar te komen

Met dat plakken krijg je misschien lijmresten, misschien kan je er dan beter een tas of een krat of iets dergelijks tussen zetten zodat hij niet gaat rijden.
Een kratje is toch het goedkoopste en erg handig!?

Nick 8)

ikzelf heb neem regelmatig mijn savage en mijn marder mee, ik heb een kettingkje aan dat ophang rubber van de hoedenplank gemaakt en daar twee haakjes aan gedaan, nu staat mijn karretje op de hoedenplank te pronken en komt er van z'n lang zal z'n leven niet vanaf!!! ik heb er zelfs van de politie positief commentaar op gehad! :wink:

Je zegt niet wat voor auto het is, dus wellicht heb je er niks aan, maar...
Een elastiekje tussen de gasservo en bijvoorbeeld een bodypost en hij staat permanent op de rem. Dan kan je 'm gewoon neerzetten zonder dat 'ie weg rolt.

Ik heb hem gewoon in een rugtas.
Zo veel heb ik ook niet nodig:

Auto achtervak , zender middenvak handdoek om de modder eraf te vegen ook middenvak, kruiskop en platte kop schroevendraaier voorvak.
Inbus sleutel om pinion mee vast te zetten ook voorvak en een moersleutel voor de wielen ook voorvak , en een broodtrommel onder de snelbinders.

een opmerking voor de persoon die de auto op de hoedenplank "vast" zette .....

realiseer je wel dat de bevestiging waarmee je de RCauto vastmaakt wel eRG sterk moet zijn, bij een ongeluk worden de krachten op deze verankering zo ontzettend veel groter dan het gewicht van je RC dat het niet geheel ondenkbaar is dat ie (eventueel na een of meer mensen te raken) een mooie deuk in de voorruit zal maken.....

Als je met 50km/h =pakweg 14 m/s ergens tegenaanklapt en in 0,5 sec tot nul afgeremd wordt, dan komt er 28m/s² versnelling op je autotje te staan. Stel je autotje weegt 2 kg, dan komt er dus 56 kg (2 x 28) kracht op die verankering te staam..

Ik zou de auto (die overigens niet kapot trilt van de trillingen tijdens een boot-overtocht) in een kratje vervoeren (bijvoorbeeld zo'n inklapbaar boodschappenkratje van 4 euro) eventueel kun je de overtollige ruimte in het kratje opvullen met schuimrubber

Kyosho T5 zei:
een opmerking voor de persoon die de auto op de hoedenplank "vast" zette .....

vast ? hij staat gewoon los :D
njah je hebt gelijk, dan gaat hij lekker vliegen :D
:lol:

hopen dat die buggy's niet in m'n nek vliegen als ik op de achterbank zit 8O

die van mij staat "vast op de hoedenplank"
ja daar ben ik me van bewust, en ik ben dan ook blij dat ik nog geen ongeluk heb gehad * afkloppen!!!* het is echter wel zo, dat hij door de combinatie van rubber en een ketting steviger vast zit dan de gemiddelde speaker en zelfs de hoedenplank zelf!! die zitten in veel auto's losser dan zelfs de bestuurder voor mogelijk houd.
desalnietemin heb je wel gelijk, een aantal noodstops had ik ingecalculeerd en die heeft de set dan ook zonder problemen doorstaan maar een beton-ton-tonnen brugpijler is iets minder vergevingsgezind!

maar het staat wel errug gaaf!!!! :wink:

en hoe moet dat dan met een 1/6 offroad buggy die is zo groot dat ie bijna niet in de kofferbak past en we hebben kei veel bagage en alleen een vouwwagen bij en die laten we daar achter op de vakantie plek hij (de auto die ik heb) kan wel mee daarheen maar nie terug daar is geen ruimte voor dus hoe moet dat dan om zo minmogelijk ruite te gebruiken

Back