verwijderen graag.

zal deze gaan passen?
full

Beschrijving:
High performance geared drive system for model boats. Simple to install.Set contents: complete with electric motor, propeller shaft, 3,3:1 gear reduction and 45 mm propeller (no.1475).
dit is gelijk een 3;1 vertraging.
Grtzz

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb trouwens net een bestellijst gemaakt.
full

en de 2e pagina ervan:
full

dit gaat 1 juli in bestelling.
hierna is er een verjaardag op komst.
van dat geld haal ik ; futaba zender.
goed accu packje.
ect ect.

Grtzz

multiplex en vurenlatjes komen uit de bouwmarkt
vliegtuigtriplex uit de mdelbouwwinkel

of die aandrijfset zal passen weet ik niet ik kan geen maten van de de set vinden

In ieder geval bedankt.
als de romp goed is op gebouwt , komt er 1 juli een bestelling aan.
(de lijst die ik net ook liet zien.)
ik wil totaal rond de 300-450 er aan uit geven.
en heb nog steeds geen goede aandrijving gevonden.
die je in NL kan bestellen.
Want die verzend kosten .. daar ben ik niet zo blij mee :lol:.
de bestellijst zal veel omvangen wat er op deze boot ook zit:
full

Heb vooral ook veel dingen bestelt van de details van deze boot. ( Crane, bandjes aan zijkant .. ect..ect..).
waar kan ik de rubbertjes bestellen die aan de voorkant van deze boot zitten bestellen?
of wat is de naam hiervan?

Gegroet.

hoi,

die aandrijving is een ramp omdat je je niet de motor onder een kleine hoek kan plaatsen je kan geen koppeling opzetten waardoor alles vast zit en kan je niks vervangen zonder alles uit elkaar te slopen waaronder je boot. ik heb deze motor met vertraging in mijn slepertje zitten en het is een regelrechte ramp. Veel herrie en veel ruimte neemt het in. ook slijten de tandwielen en kunnen ze makkelijk slippen. Ik heb hier enorme spijt van dat ik geen andere motor er in heb gezet. Vroeger raadde robbe deze motoren aan om deze in de happy hunter te leggen. Tegenwoordig doen ze dit niet meer van wege de ruimte en vooral de HERRIE. je hoort dit echt heel hard dit is echt heel zonde van je beginnersbootje. Ik heb eerder in dit topic gezegd dat je graupner as moest nemen met raboesch koppeling en een conrad motortje. Conrad verzendvanaf 20 euro zonder verzend kosten!!!! maar je komt er vanzelf achter als je toch die robbe motor neemt. Ik spreek uit ervaring en veel meerdere zijn het met me eens. ik zuig dit echt niet uit mijn duim hoor;)

tim

Hoi,

ik ben nu nog aan het werk en vanavond moet ik naar de modelbouwvereniging. Ik zal je morgen per pb wat toe sturen. ik ben blij dat je niet voor die robbe *** vertraging hebt toegepast.

tim

Laatst bewerkt:
Net al even de zij-kanten uitgezaagd met een decoupeer zaag.
daarna mooi glad geschuurd zodat ze precies het zelfde zijn.
Dalijk even wat Vuren hout halen en Vliegtuigtriplex.
hierna moet toch ook nog een laag Glassfiber?
Met welke Lijm-epoxy kan ik dit aanbrengen?
en voor de zij-kanten aan de achter kant en voor kant te maken, Spijkertje en Epoxy gebruiken toch?
of kan je hier voor ook hout-lijm gaan gebruiken.
zal ik gewoon voor een graupner aandrijving gaan?

ik hoor het wel,

Gegroet.

silver

je maakt eerst je romp. die lijm je dicht met watervast houtlijm.

als dat droog is. pak je matje glasvezel en knip deze op maat van je hele romp. smeerje romp in met epoxy lijm of hars en dan je matje er over.
dit goed aan rollen met een kleine verf roller en zorg dat alles strak zit en geen lucht er onder zit.

gr willem

NEEE NEEM GEEN GRAUPNER VERTRAGINGMOTOR Deze motor zat eerst in een slepertje van onze club en het maakt meer herrie dan dat die vooruit kwam. We hadden laatst nog zo´n motortje met een 50 mm schroef en die motor trok het echt niet en was helemaal kapot gelopen en stonk heel vies. Het nadeel is van die dingen dat het slijt en maakt veel herrie. Het is hetzelfde idee als die robbe vertragingsmotor met vaste as dus deze twee zijn geen goede oplossing voor een beginner en zowiezo niet als je een stille boot wil hebben.
dit is de motor die je nodig hebt
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

dan deze regelaar: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

en deze accu met lader:
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

en deze as:https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=410&SessionCheck=4711&language=en

De koppeling en schroef zou ik persoonlijk kopen bij een modelbouwwinkel.
en deze zender:BIJPASSENDE 4-K AFST.BED. F 14 - RC Afstandsbediening - Conrad Electronic

deze zender kan je uitbreidden en kan je dus meer dingen mee aansturen. Ik heb zelf twee f14´s en ben er zeer over te spreken. Maar ja je zal er wel achter komen of je een graupner motor met vertraging neemt of een conrad motor zonder herrie.

tim

Ik zou ook niet voor de Graupner vertraging gaan, het maakt veel herrie, niet dat het geen goed begin voor een beginner is omdat het wel makkelijk is dat alles direct in lijn zit.
Ik zal ook nog even een lijstje voor je maken bij conrad.
Motor: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Goede sterke motor
Regelaar: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Dure maar mooie regelaar
Zenderset: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Zenderzet, 7,2V accu & lader
As: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Schroef, schroefas & passende koppeling op de motor

Dankjewel voor het advies.
Bart cornet?
Ik ben niet echt beginner, Doe al 2-3 jaar Speedboten :).
zoals je ook ziet in mijn handtekening.
in ieder geval bedankt ik ga voor de f14 zender.

grtzz

Vandaag Begonnen met bouwen;
full

full

full

1 Juli de Vliegtuigtriplex bestellen voor de beplating van de onderkant.
daarna een mooi laagje glas weefsel erop.
en daarna beginnen aan decoratie's , Elektronica. ect ect.
is de romp een beetje goed gelukt?
In de springer tug word een standaart servo gebruikt?
of is een micro ook genoeg?

bedankt,

Grtzz

Hey nog een keer,
kan ik voor m'n springer tug eigelijk ook Loodaccu's gebruiken?
voor langere vaartijd?
snelheid maakt me niet zo veel uit dat dat wordt onderdrukt door de loodaccu's
maar de Duw/Sleep Kracht daar gaat het mij om?
in principe kan dit toch?
ben nu ook een mooi lijstje aan het maken bij krikke in groningen.

grtzz

hallo,

ikzelf ben ook bezig met de springer tug. ben enkel wel al verder dan jij bent. je kan heel goed lood accu's gebruiken in deze tug. zoals je gaat merken bij de waterdicht test moet je heel wat gewicht erin doen om hem op de juiste waterlijn te krijgen.
de accu's hebben ook een veel hoger aantal mAh. en over de servo. ik gebruikte bij mijn proefvaart de servo van mijn micro-t auto(en die is klein hoor ;))

wat voor motor ben je er van plan in te doen? en wat voor regelaar?

ik blijf je volgen.

groet marco

edit: vliegtuigtriplex is ook te koop bij de karwij soms wordt het ook wel hobbytriplex genoemd.

De Micro-t is inderdaad heel klein, heb er zelf ook een gehad.
zal dalijk even kijken of er een karwij in de buurt is.
voor de regelaar ; Navy 15a-30a.
motor; IGARASHI
welke loodaccu's moet ik gaan gebruiken?

grtzz

De Micro-t is inderdaad heel klein, heb er zelf ook een gehad.
zal dalijk even kijken of er een karwij in de buurt is.
voor de regelaar ; Navy 15a-30a.
motor; IGARASHI
welke loodaccu's moet ik gaan gebruiken?

grtzz

Denk niet als dat Karwei regelaars verkopen hoor :mrgreen: :mrgreen:
mvg
Frederik:D :D

Back