Verzamel E-Flite MSR topic

De nieuw geleverde E-Flite mSR's hebben nu standaard een beschermkapje op de achterzijde van de staartmotor.
Dit om te voorkomen dat tijdens een crash het asje het zwarte kapje met de borstels los duwt met als gevolg dat er een nieuwe tail-set moet worden aangeschaft.
Gelukkig heeft E-Flite nota genomen van de problemen.

Voor mensen die de oude versie hebben zijn er diverse modificaties in de vorm van tape, krimpkous en lijm.
Het is verstandig daar aandacht aan te besteden.

Ik was eigenwijs/laks (vloog vrijwel uitsluitend in de slaapkamer met zachte ondergrond) maar heb nu tijdens het indoorvliegen in een sporthal de consequenties ervaren:(.......de nieuwe staartboom met motor is inmiddels binnen en gemonteerd:).

Peter

@Rudi
Controleer of de staartrotor vrij kan draaien (geen haren/rommel om het asje ; loopt hij niet aan tegen het motortje zelf)
Als je een reserve staartrotor hebt kan je die proberen ; het schijnt dat de staartrotor soms wat misvormd in een crash.

Het motortje is tevens gevoelig voor een klap/botsing op het asje, waarbij de zwarte achterzijde van het motortje er soms afkomt. Zit dit nog goed?

Zit het stekkertje van het kabeltje van de staartmotor nog goed op 5in1?

Ik hoop dat je het probleem vindt (en dat het niet de 5in1 is!)

Peter

Bedankt mannen,

De MSR vliegt ondertussen weer:D het was niet de 5in1 maar een combinatie van de staartrotor die inderdaad wat verdraaid zat en te weinig vermogen gaf, én het draadje naar de tailmotor dat niet meer optimaal was:rolleyes: Net geen 10 euro voor een nieuwe tailmotor:mrgreen:
Gaat dankzij Rckix weer als een speer door de woonkamer:D:D:D

Rudi

Laatst bewerkt:
Inmiddels heeft bijna ieder mannelijk familie lid bij ons een MSR :)

A.s. zondag zal ik proberen een filmpje te maken waarbij we met 6 man aan het MSR'rrren zijn

hallo ik heb van in de week een msr gekregen,nu vind ik hem wat aan de tamme kant (na veel te vliegen en te oefenen)geen slecht woord over de msr :).
dus ik zou hem graag in performance mode switchen (met dx6i)
ik heb gelezen dat ik dit op mijn gear channel of kanaal 5.
nu heb ik zitten zoeken om mijn 5de kanaal op 100 percent te zetten maar het lukt niet,
heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt
m.v.g Bart

hallo ik heb van in de week een msr gekregen,nu vind ik hem wat aan de tamme kant (na veel te vliegen en te oefenen)geen slecht woord over de msr .
dus ik zou hem graag in performance mode switchen (met dx6i)
ik heb gelezen dat ik dit op mijn gear channel of kanaal 5.
nu heb ik zitten zoeken om mijn 5de kanaal op 100 percent te zetten maar het lukt niet,
heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt
m.v.g Bart

Wat betreft het kanaal 5 gebeuren, zegt me nix :S

Maar wat je zou kunnen doe is het volgende:

Er zitten 2 vershillende soort breedtes van ball-linkages op de swashplate.
Normaal zitten ze op de smalle zie onder..

De ball-linkages zitten hier recht verticaal naar beneden:
dsc00423st.jpg

Bij deze zitten de ball-linkages op de breede balls..
Hierdoor is de uitslag een stuk grote geworden, waardoor de heli ook feller reageerd.
dsc00424i.jpg

Als je nu een een Dual rate aanmaakt in de zender, kan je je dual rate zo instellen dat hij weer reageerd zoals normaal, door de uitslagen over je stick bereik wat minder te maken.

Maar je kan ook zoals ik zelf heb gedaan, met de balls op de breedste stand, een expo aanmaken zodat hij nog veel meer uitslaat bij een kleine stick beweging.
Nu is hij super gevoelig en kan je hele scherpe manoevres uithalen ;)

Laatst bewerkt:
hey ja dat heb ik al gedaan op de grotere ball-linkages op de swashplate .
maar ik heb het intussen zelf gevonden (heb een vrij kanaal gekozen om te prutsen )
nu het is me zelf gelukt :) je moet hem op acro (vliegtuig) zetten ,dan hoef je enkel je gear knop (kanaal 5) op 1 stand te zetten en je zit in performance mode ;)
nu hoef ik enkel de switch om te draaien om buiten of binnen te vliegen.
maar dat van de dual rate daar ga ik ook eens mee testen.
maar de gear switch werkt ook uitstekend !
ik ga er de handleiding eens bijhalen voor een expo aan te maken :)
hier het filmpje dat me geholpen heeft met de gear switch: [media=youtube]NRTJf5qOUoI[/media]
grts Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
hey ja dat heb ik al gedaan op de grotere ball-linkages op de swashplate .
maar ik heb het intussen zelf gevonden (heb een vrij kanaal gekozen om te prutsen )
nu het is me zelf gelukt :) je moet hem op acro (vliegtuig) zetten ,dan hoef je enkel je gear knop (kanaal 5) op 1 stand te zetten en je zit in performance mode ;)
nu hoef ik enkel de switch om te draaien om buiten of binnen te vliegen.
maar dat van de dual rate daar ga ik ook eens mee testen.
maar de gear switch werkt ook uitstekend !
ik ga er de handleiding eens bijhalen voor een expo aan te maken :)
hier het filmpje dat me geholpen heeft met de gear switch: NRTJf5qOUoI[/media] - Setting up your radio to use the inbuilt Dual Rates on a Blade mSR
grts Bart

Hey ook weer wat geleerd, werkt hier meteen op de DX7!

Ik heb gezien zodra je de gear switch omhaald de swash minder uitslaat dus tammer wordt. standaard is hij dus al fel.

Dus als je hem op de breedste ball linkages zet en de gear switch op 1 zet dan is hij weer terug naar normaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Afgelopen vrijdag een nieuwe dimensie ontdekt in het helivliegen, namelijk synchroon vliegen:D.
Toen ik een vriend die nog de originele MSR zender gebruikt wou overtuigen om zijn MSR te vliegen met mijn DX6i steeg, na het binden ook mijn MSR op omdat de batterij nog aangesloten was:cool::cool:

Na de eerste verbazing de 2 heli's een metertje uit mekaar gezet en wat gehovert, ging perfect:rolleyes:!!
Wil je wat rondvliegen dan loopt het wel mis omdat de afstelling van de 2 heli's toch nooit 100% hetzelfde is.

Maarrr, we hebben wel gelachen:mrgreen: Geeft een 'raar' gevoel als je 2 heli's in't oog moet houden, maar wel lol natuurlijk:-D
Geeft perspectieven voor de toekomst:thumbsup:

Rudi

Hallo,

Afgelopen vrijdag een nieuwe dimensie ontdekt in het helivliegen, namelijk synchroon vliegen:D.
Toen ik een vriend die nog de originele MSR zender gebruikt wou overtuigen om zijn MSR te vliegen met mijn DX6i steeg, na het binden ook mijn MSR op omdat de batterij nog aangesloten was:cool::cool:

Na de eerste verbazing de 2 heli's een metertje uit mekaar gezet en wat gehovert, ging perfect:rolleyes:!!
Wil je wat rondvliegen dan loopt het wel mis omdat de afstelling van de 2 heli's toch nooit 100% hetzelfde is.

Maarrr, we hebben wel gelachen:mrgreen: Geeft een 'raar' gevoel als je 2 heli's in't oog moet houden, maar wel lol natuurlijk:-D
Geeft perspectieven voor de toekomst:thumbsup:

Rudi

LOL hetzelfde is mij ook een keer overkomen :)

Aangezien ik mode 1 vlieg en de rest allemaal mode 2.
Ik heb voor mijn schoonvader ook een MSR aangeschaft.
Deze was RTF met een eigen zender dus.
Maar aangezien deze zender mode 2 was heb ik de MSR gebind op mijn DX7
Op model nummer 4 oid.
Na het invliegen weer terug gebind op zijn zender.

Een aantal weken later ben ik de modellen in mijn zender gaan verplaatsen en kopieren.
Toevallig (achteraf) kwam mijn MSR model op nummer 4 te staan :)

We gingen weer samen vliegen, en jawel! daar ging ook zijn msr aan de haal :)

Hey ook weer wat geleerd, werkt hier meteen op de DX7!

Ik heb gezien zodra je de gear switch omhaald de swash minder uitslaat dus tammer wordt. standaard is hij dus al fel.

Dus als je hem op de breedste ball linkages zet en de gear switch op 1 zet dan is hij weer terug naar normaal.

leuk om te horen dat het werkt,vind ik makkelijker zo als ik buiten of binnen wil vliegen .
hoef ik niet te prutsen .
nu heeft er iemand ook al gehad dat met een net opgeladen batterij ,de msr maar 1 min vliegt? dan zou normaal het lampje moeten flikkeren maar bij mij gaat het gewoon uit,en hij stopt vanzelf zonder hem te kunnen controleren :(
ik heb dit nu al verschillende keren meegemaakt dus vind het wel vreemd ,zou de 5 in 1 al naar de ***** zijn ?
ik steek de batterijen terug in de lader die begint 1 min te laden en stopt dan (bat vol)
zijn er nog mensen die dit al hebben meegemaakt met de msr?
grts

Laatst bewerkt:
Kan ook electronica zijn. Als hij snel leeg is moet hij gaan knipperen. Met een slechte accu gaat dit heel snel. Als hij opeens uitvalt (zonder dat het vermogen terug loopt) lijkt me dat niet de accu.

Ik heb wel een raar fenomeen ontdekt met de laders die ik ook gemaild heb naar Hobby-Horizon.

Bij 3 laders heb ik inmiddels ontdekt dat regelmatig wanneer je 4 accu tegelijk aan het opladen bent, alle 4 ledjes voor eeuwig blijven branden.
Ook als je accu 2,3,4 er uit haalt (van links naar rechts gezien).
Haal je vervolgens accu 1 eruit dan gaan alle ledjes uit.
Heel erg vreemd :S

Misschien is dit bij jouw ook wel gebeurd? en zij ze kapot geladen?

Dat heb ik ook met battarijen. Met een adapter gaat het wel goed. Hij lijkt erop dat de spanning ergens tever zakt.

hey ,batterij kapot ?hij is 1 week oud en met de andere batterij net hetzelfde.
ik merk ook dat hij spanning verliest , maar vind het vreemd dat het lampje ineens uitgaat en de msr word onbestuurbaar .
normaal heb je nog controle en gaat het lampje knipperen.
grts Bart

Ik heb wel een raar fenomeen ontdekt met de laders die ik ook gemaild heb naar Hobby-Horizon.

Bij 3 laders heb ik inmiddels ontdekt dat regelmatig wanneer je 4 accu tegelijk aan het opladen bent, alle 4 ledjes voor eeuwig blijven branden.
Ook als je accu 2,3,4 er uit haalt (van links naar rechts gezien).
Haal je vervolgens accu 1 eruit dan gaan alle ledjes uit.
Heel erg vreemd :S

Misschien is dit bij jouw ook wel gebeurd? en zij ze kapot geladen?

ik hoop van niet,ik ga in de week 2 nieuwe batterijen testen.
de huidige zijn max 15 x opgeladen.

leuk om te horen dat het werkt,vind ik makkelijker zo als ik buiten of binnen wil vliegen .
hoef ik niet te prutsen .
nu heeft er iemand ook al gehad dat met een net opgeladen batterij ,de msr maar 1 min vliegt? dan zou normaal het lampje moeten flikkeren maar bij mij gaat het gewoon uit,en hij stopt vanzelf zonder hem te kunnen controleren :(
ik heb dit nu al verschillende keren meegemaakt dus vind het wel vreemd ,zou de 5 in 1 al naar de ***** zijn ?
ik steek de batterijen terug in de lader die begint 1 min te laden en stopt dan (bat vol)
zijn er nog mensen die dit al hebben meegemaakt met de msr?
grts

zoals crazykuki zegt, batterij is kapot. Met mijn originele lipo's was het net hetzelfde. De eerste na een maand, de tweede na 3 maanden. Aan de 5 in 1 ligt het niet. Als je nieuwe batterijen koopt kan ik je de hyperions aanraden. msr vliegt stukken beter.

zoals crazykuki zegt, batterij is kapot. Met mijn originele lipo's was het net hetzelfde. De eerste na een maand, de tweede na 3 maanden. Aan de 5 in 1 ligt het niet. Als je nieuwe batterijen koopt kan ik je de hyperions aanraden. msr vliegt stukken beter.

Ik kan ook zeer zeker deze aanraden:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 138mAh-V2 1S 10C (Kyosho, E-flite, Parkzone Etc) $1.49

Ik heb er een tijd geleden 50 van gekocht.. en verdeeld over de "familie" :)

En heb meerde malen hover tests gedaan tegenover de originele accu, en doen allemaal zo rond de 6 minuten.

Voor dat geld is het een super koopje!

hallo, ik heb hem gisteren hersteld ,vliegt terug als nieuw .
mijn 5 in 1 was defect , is intussen allemaal snel en netjes geregeld met Marc van RC kix.
de batterijen scheelt niets aan ,ik vlieg met elke batterij zo'n 5,5 min .
en thanks voor de tips ;)
grts Bart

Laatst bewerkt:
Back