Verzameltopic Trex 450 klonen

• Topicstarter Topicstarter jelmer
  • Startdatum Startdatum
J

jelmer

Guest
Modelbouwers!

Het lijkt mij en misschien ook jullie om een verzameltopic te hebben over de Trex 450 klonen.

Origineel:
Align TreX 450

Klonen:
HK450 HobbyKing (Kit, circa 35$)
KDS / Gulang (Kit, circa 90€)
CopterX (Kit? circa ???)
Ik weet maar 3 klonen vinden, weet iemand nog een kloon?

Wat ik graag wil verzamelen in deze FP zijn allerlei dingen zoals weetjes, tips, testjes, ervaringen e.d...

Zijn alle parts uitwisselbaar van elk merk? Dus als ik een Metal tail upgrade wil voor de HK450, kan ik die dan van KDS/Gulang monteren? Die CNC metal upgrade parts op ebay uit HongKong, zien er hetzelfde uit als die van andere merken, maar zijn ze ook hetzelfde?

Ook is het handig om ervaringen en mooie foto's te delen, waarom is jouw 450 kloon zo bijzonder? Wat heb je er aan veranderd, wat voor onderdelen en heb je foto's? Waarom is die van jou de mooiste en de beste ;)

Laat maar komen, ik neem ook de foto's van leden op in de FP, zodat we een soort walk of heli krijgen, vermeld dan ook je setup erbij

Ik trap af met mijn nog te bouwen setup (alles staat in bestelling)

Jelmer:
HK450

Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor
SuperSimple 40A ESC
3x HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
1x HXT500 5g / .8kg / 10sec Micro Servo
Telebee Head Lock & Standard Gyro
Zippy Flightmax 2200mAh 3S1P 25C

Heb nog geen enkele foto daar de setup nog gebouwd wordt.

misschien handig om ook aan te geven van welke type trex de cloon is. de SE, SE v2 etc. Ook ivbm uitwisselen onderdelen.

Trex 450 types; http://en.wikipedia.org/wiki/T-Rex_(RC_helicopter)

T-rex Models:
450 X- Original Trex model with grey (soft) plastic frames and short boom. Used mechanical mixing for cyclic and collective. 315mm blades only.
450 XL HDE - Upgraded X with longer boom to support 325mm and 335mm blades. Changed plastic to black, better plastic.
450 XL CDE - Same as XL HDE but used electronic CCPM mixing for cyclic and collective control. Servos still actuated the swash via bell cranks.
450SE - Major change to direct servo to swash eCCPM mixing. Carbon fiber frames, CNC aluminum for the head parts, tail case, bearing blocks.
450SA - ARF (95% assembled) version specific to Horizon Hobby. Fully assembled, with frames based on SE layout, but made of aluminum. Head parts, tail parts, and bearing blocks were plastic like the XL.
450S - kit version of the SA with choice of carbon fiber or aluminum frames. Plastic head, tail and other parts. And now as the GF version with fiber glass frames.
450SE V2 - the official V2. Changed the SE blue anodizing to a deeper, darker blue. Updated the rotor head to take a 4mm spindle shaft and thrust bearings in the main grips. Changed the frame layout to change the battery tray angle and to mount the gyro under the boom block. The tail servo mount was changed to fit the mini servos that most peope are using versus the older versions assuming micro servos.
450SE V3 - parts from Align that improve on the design of the V2, based on the new 450 Pro.
450 Pro. - Tail rotor is now driven by a torque tube instead of a belt. Head was significantly modified.

walk of heli = loop van heli?...
FP = forum post? of fixed pitch :P

goed initiatief!

Laatst bewerkt:
misschien handig om ook aan te geven van welke type trex de cloon is. de SE, SE v2 etc. Ook ivbm uitwisselen onderdelen.

walk of heli = loop van heli?...
FP = forum post? of fixed pitch :P

goed initiatief!

Ik ga morgen of zaterdag even een mooiere FP (First Post ;)) in elkaar zetten, daarin neem ik ook jouw info op. Vind je walk of heli fame dan beter :rolleyes:

Kan iemand mij vertellen welke kloon van welk model van welke versie precies is? Ik zit te denken aan te tabelletje waaruit je direct kunt aflezen wat compatible is met wat...

Edit, laat maar... de tabel werkt niet, maak ik later nog wel in orde!

Uit bovenstaande tabel kun je bv aflezen dat een Align compatible is met Align, DUHH :P, maar bv ook de de HK-450 compatible is met de KDS-450, en vice versa... (of dit zo is weet ik natuurlijk nog niet, maar samen met jullie wil ik deze tabel gaan invullen)

Goed idee! :),
Maar dan wel graag in "heli algemeen".
Zijn allemaal CP heli's, en dan vind iedereen het wat makkelijker.
Bij deze verplaatst.

M.vr.gr.
Eric

Thanks voor de update..

Aan iedereen, een mooie FP (FirstPost) is nog in de maak!

Kan iemand mij de verschillen tussen een versie 1, en een versie 2 450 heli uitleggen?

staat daar boven toch?
Niet super duidelijk maar het is een ander frame. De gyro zit BV onder de staart IPV erboven, zodat de rotor niet de gyro een jetser geeft bij een crash.

Hi mensen,

Ik zie dat iedereen massaal een kloon wil hebben, gelijk hebben jullie.
Ik zelf heb 2 x een Copterx. De AE versie en de SE versie.
Beide zijn twee top heli's.
Kosten zijn rond de €100 incl verzenden. Nu lees ik dat mensen aan hetkijken zijn naar heli's van rond de 35 dollar. als ik alleen wat mag meegeven uit mijn ervaring. de heli's zijn best grappig alleen loop je al snel tegen kleine minpunten op. Bv speling in de head, schroevjes breken af, en al dat soort kleine dingen.
Mijn advies geef iets meer geld uit voor bijv een Copterx op ebay en je heb meteen een alu of carbon versie heli, en niet te vergeten Alles ALU!!!!
Vergeleken met een Align zijn de meningen verdeelt de een zegt dat het het niet haalt bij een align trex 450 en de ander zegt dat die zelfs beter vliegt als een align.
Ik ben er super tevreden over. de AE versie is echt met een cheap setup ook van hobbycity maar vliegt uit de kunst. totaal nog geen €150,-
De SE versie is van een ander kaliber daar zit bijv, een gy401 s9257 op.
Ik wilde hem eerst weg doen om een 500 size heli te halen maar ben daar van terug gekomen.
Kijk wat je er mee doet.:cool:

zou dat Shops weghalen, dat word een eindeloze lijst. Of iig niet in de mainpost doen :P

Ik heb bij mijn KDS-450S nu met alu kop ook speling. Er zitten in de bladegrips aan de binnenkant gewoon geen lagers, en ik probeer uit te vogellen wat voor trex 450 lagers er in de bladegrips, tussen de grips en de rotorkop over de feathershaft heen moeten. Ik heb ze er iig niet bij gekregen.

Kijk aan,, mensen let op als je echt cheap koopt dan moet je weer allerleizaken erbij halen waardoor je weer hetzelfde uitkomt, alleen heb je wel een plastic heli..

Ik heb bij mijn KDS-450S nu met alu kop ook speling. Er zitten in de bladegrips aan de binnenkant gewoon geen lagers, en ik probeer uit te vogellen wat voor trex 450 lagers er in de bladegrips, tussen de grips en de rotorkop over de feathershaft heen moeten. Ik heb ze er iig niet bij gekregen.
●Aluminum collar x 2(Φ5xΦ3x1.5mm)
●Lager MR63ZZ x 2(Φ3xΦ6x2.5mm)< Artikelomschrijving van Align: HS1030
●Lager 693ZZ x 4(Φ3xΦ8x4mm (bearing from original)) < Artikelomschrijving van Align: HS1029

nhs1065_1.jpg

Wat vragen van mij aan aan en antwoorden van medewerker "Lena" bij KDS (SHENZHEN KDS MODEL TECHNOLOGIES CO., LTD.) via messenger chat mogelijkheid op hun site:

• Is the KDS 500 II the newest model? It does not show yet on your website. (robr: ik keek toen naar KDS website...)will the ARTF version be available soon??
  • are you the real manufacturer or do you sell for another firm??
    • we are the manuafacturer
  • are all part exchangable with the T-rex 500 series??
    • no, our 450series are compatible with T-rex
  • I would like to know the cost of shipping & Handling merchandise (4 pieces) to the Netherlands?
    • the shipping cost of 4pcs 500 by UPS is $174,
    • only UPS is availble to your country
  • Is the 450 serie also available in ARFT or only kit??
    • for 450version, we have RTF and KIT
  • Can you give me weight of 4 pcs 450 series and 4 pcs 500 series including package. Then I can look into cost of EMS.
    • 4pcs of 500 KIT is 16kg,
    • 4pcs of 450 KIT is 8.5kg,
    • 2pcs of 450RTF is 16kg,
    • we pack two RTF in one package,
    • 4pcs of KIT in one package
    • all comes in alucase
  • we pack two RTF in one package & 4pcs of KIT in one package" how is this possible? are thes aluminium boxes of the kits smaller in size??
    • Yes
  • is it opossible to make one order with two time a 500 and two times a 450 serie to come at minimal order qty of 4 pcs?
    • yes
  • can you tell differences between 450 SV/B/C/D. I can't find it clearly on website
    • The configuration for GL450B and GL450C is the same,
    • but the difference of them is the material. The fuselage for GL450B is made of CF, GL450C is FG.
    • The difference between GL450D and GL450C or GL450B is the position of flybar seesaw set on main rotor head. One is over rotor holder, the other one under rotor holder. Most of spare parts of these 3 versions helicopters are compatable.
Bijft dus nog over de vraag hoe de SV versie verschilt van de andere versies...

groet

Rob

Laatst bewerkt:
ander kapje denk ik :P

@helihabit
Ik had alle lagers uit de kop al besteld, maar die paste niet op de KDS kop. Dus maar even Align bladegrips besteld.

ik ga ook een copterx 450 kopen, maar ik zou graag ervaringen van andere mensen horen over deze helikopter. dan weet ik straks waar ik aan toe ben

Leuk...

Wat je moet doen, naar mijn idee:
Een type trex pakken (trex se v2, pro of sport)
Van ieder type vermelden welke clonen vergelijkbaar zijn

En dan, als klap op de vuurpijl...
Per clone wat er vervangen moet worden als je op de lange duur plezier wilt hebben, oftewel wat gaat er met alleen vliegen meteen kapot?

Leuk zo'n topic :mrgreen:
Eens kijken of je weet waar je aan begonnen bent (geintje)

ik ga ook een copterx 450 kopen, maar ik zou graag ervaringen van andere mensen horen over deze helikopter. dan weet ik straks waar ik aan toe ben

Ga voor Align, geloof me. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt en serieus met de hobby bezig bent wil je alleen maar up-graden.

Vergelijk de standaard "rode" motor maar eens met de 430xl blauwe van ALign. De "blauwe" loopt boter zacht, de "rode" heeft een ingebouwde vibo stand. Voor de vrouw wellicht prettig, maar niet voor onze heli :p

Ik heb ze allebei, de copterx heeft meer speling en de parts zijn gewoon merkbaar kwalitatief minder.
Ik gebruik de copterx gebruik nu om te leren vliegen.

Alvast een tip van een ervaringsdeskundige: Als je een heli van ginderachter laat afkomen, koop dan er meteen ook de spares bij. Anders mag je nog enkele weken tandenknarsen na de onvermijdelijke eerste crash/harde landing.

Alvast een tip van een ervaringsdeskundige: Als je een heli van ginderachter laat afkomen, koop dan er meteen ook de spares bij. Anders mag je nog enkele weken tandenknarsen na de onvermijdelijke eerste crash/harde landing.

wat zou u mij dan aanraden. ik weet nog niet wat ik allemaal nodig zal hebben naar een crash, want dit is mijn eerste onspeelgoed heli.

Als eerst heli koop geen kloon, ik heb ook een kloon gekocht, daarna vervangen voor een 450pro van align, die ik echt sterk kan aanraden, nu heb ik ook een mcpx gekocht, en baal ik dat ik niet direct hiermee begonnen ben.

De ideale startsetup voor mij zou zijn:
mcpx
450 size helicopter (pro)
en dan 600 a 700 (geloof me, ooit ga ik een goblin hebben :p)

Met die mcpx kan je echt bijzonder veel oefenen, hier haal je meer uit dan uit een sim imo.

Die klonen zijn echte TROEP. Vooral de staart en swash is niks waard.

Back