Verzameltopic Trex 450 klonen

• Topicstarter Topicstarter jelmer
  • Startdatum Startdatum
Leuk...

Wat je moet doen, naar mijn idee:
Een type trex pakken (trex se v2, pro of sport)
Van ieder type vermelden welke clonen vergelijkbaar zijn

En dan, als klap op de vuurpijl...
Per clone wat er vervangen moet worden als je op de lange duur plezier wilt hebben, oftewel wat gaat er met alleen vliegen meteen kapot?

Leuk zo'n topic :mrgreen:
Eens kijken of je weet waar je aan begonnen bent (geintje)

Dat was precies wat ik ook wou gaan doen, alleen ken ik bij langena alle merken niet. Ik kwam laatst ineens een T-rex EXI cloon tegen terwijl ik nog nooit van EXI had gehoord.

Als je alleen al de HK clonen op hun site bekijkt wordt je al duizelig hoeveel modellen ze hebben (de helft zijn trouwens wel EOL en vervangen voor een nieuw model)

@hierboven, daar gaat het topic niet over. Het gaat over verschillende HK clonen, niet over het feit dat jij vind dat men beter een "dure" align moeten kopen. Clonen zijn geen troep. Dat jij het troep vind is natuurlijk goed mogelijk maar je kan niet zeggen dat het troep is. Voor mij is een vuilnis bult ook troep, voor een zwerver of een kind uit een 3e wereldland is het een berg met verrassingen.
Mensen kunnen met een T-rex clone heel veel plezier hebben.

@hierboven, daar gaat het topic niet over. Het gaat over verschillende HK clonen, niet over het feit dat jij vind dat men beter een "dure" align moeten kopen. Clonen zijn geen troep. Dat jij het troep vind is natuurlijk goed mogelijk maar je kan niet zeggen dat het troep is. Voor mij is een vuilnis bult ook troep, voor een zwerver of een kind uit een 3e wereldland is het een berg met verrassingen. Mensen kunnen met een T-rex clone heel veel plezier hebben.

En zo is het ;)

De ideale startsetup voor mij zou zijn:
mcpx
450 size helicopter (pro)
en dan 600 a 700 (geloof me, ooit ga ik een goblin hebben :p)

Met die mcpx kan je echt bijzonder veel oefenen, hier haal je meer uit dan uit een sim imo.

Die klonen zijn echte TROEP. Vooral de staart en swash is niks waard.

Je hebt 100% gelijk!

@hierboven, daar gaat het topic niet over. Het gaat over verschillende HK clonen, niet over het feit dat jij vind dat men beter een "dure" align moeten kopen. Clonen zijn geen troep. Dat jij het troep vind is natuurlijk goed mogelijk maar je kan niet zeggen dat het troep is. Voor mij is een vuilnis bult ook troep, voor een zwerver of een kind uit een 3e wereldland is het een berg met verrassingen.
Mensen kunnen met een T-rex clone heel veel plezier hebben.

Wellicht gaat het topic hier niet over en was het niet je intentie om een discussie op gang te brengen... Natuurlijk kun je veel plezier beleven aan een clone, natuurlijk leer je daar veel van. Maar, uiteindelijk zal het je meer moeite en meer geld kosten om een clone goed vliegend te krijgen, als dat uberhaupt 'goed' lukt. Want, welke beginner kan nou zeggen dat een clone 'goed' vliegt, terwijl die persoon nog nooit een merk-heli gevlogen heeft?!

Desalniettemin vind ik je topic een goed initiatief, het geeft mensen een blik op de bekende clonen en wat je nodig hebt om ze redelijk goed vliegend te krijgen. Toch vind ik wel dat er ruimte moet zijn voor meningen van anderen.

Aan het einde van de rit ben je net zoveel kwijt aan je clone als een merk heli zoals Align. Uiteindelijk gaan de oude HobbyKing parts in de kliko.. conclusie: Troep :D ;)

Ik heb net een HK500CMT samengebouwd, en moet zeggen dat de kwaliteit van de componenten me goed meeviel. Ik heb veel klachten over de HK500GT gelezen, maar die CMT versie lijkt me ok.

Ik vermoed dat die klonen het meeste door beginners worden gekocht die nog niet het engagement willen aangaan om 1000 euro voor een Align oid neer te tellen.
Maar deze beginners beschikken meestal noch over de vliegcapaciteiten, noch over de afstel-kennis die vereist zijn om gelijk welke kit deftig te krijgen en daar knelt volgens mij 't schoentje.

Ik heb zo'n HK500CMT gekocht, misschien vervang ik hier en daar wel iets maar enkel op een 'need to' basis en niet omwille van hier en daar enkele slechte ervaringen die vervolgens een eigen leven gaan leiden zijn. En momenteel ga ik nog niets vervangen omdat ik 'm nog niet eens deftig afgesteld heb gekregen.

Idealiter (ik niet dus :-)) moet je als beginner je heli laten afstellen door een ervaringsdeskundige, ongeacht of je 'n Align of HK, of andere made in PRC kit hebt gekocht.

wat zou u mij dan aanraden. ik weet nog niet wat ik allemaal nodig zal hebben naar een crash, want dit is mijn eerste onspeelgoed heli.

Ik raad u vooral aan om eerst te leren vliegen met iets mcpx-achtig.

Ikzelf heb na 'analyse' van de componenten van m'n HK500CMT, volgende spares besteld:
CodeDescriptionQtySTATUSGT500-135HK-500GT Tail Blade (Align part # H50035) 4Reserved
pgdollar.png
icon_friends.gif
GT500-138HK-500GT Main Shaft (Align part # H50011) 1Reserved
pgdollar.png
icon_friends.gif
GT500-137HK-500GT Feathering Shaft (Align part # H500 1Reserved
pgdollar.png
icon_friends.gif
GT500-129HK-500GT Main Gear (Align part # H50018) 2Reserved
pgdollar.png
icon_friends.gif
GT500-109HK-500GT Stabilizer Bar (Align part # H50010 2Reserved
pgdollar.png
icon_friends.gif
GT500-136HK-500GT Tail Drive Gear Shaft (Align part # 3Reserved
pgdollar.png
icon_friends.gif
GT500-152HK-500GT Metal Tail Holder (Align part # H50 1Reserved
pgdollar.png
GT500-216HK-500GT Plastic Anti-rotation Bracket (Alig 1Reserved
pgdollar.png
icon_friends.gif
HK-500-123HK-500GT Alloy tail rotor grip (Align part # 1Reserved
pgdollar.png
GT500-105HK-500GT Metal Stabilizer Control Arm Set (A 1Reserved
pgdollar.png
GT500-040904HK-500GT Ball Bearing 9 x 4 x 4mm (Align par 1Reserved
pgdollar.png

Blijft nog enkele tail-tube, maar die waren te kostelijk om te shippen...

En je weet het toch nooit vooraf wat kapot gaat..
Dat gaat soms zo raar

Maar wat op een heli altijd van levensbelang is, is de electronica
Iedere besparing daarin ga je gewoon merken
zij het niet tijdens de afstelling, is het wel met de levensduur
Of de heli vliegt gewoon niet strak

en een beginner merkt dit niet, die is dit gewend..

En laat nou de electronica ongeveer 2/3 van het bedrag zijn waarvoor je een beetje kwaliteit heli koopt
ga bij bv een align maar eens terugtellen
De prijzen van de electronica zijn zo op te zoeken, trek het maar eens van de super combo prijs af...

Dan valt een align best mee

Ik heb een aantal maanden geleden een CopterX-450pro gekocht bij EHirobo. Snel in huis zonder extra tax. Bouwde lekker vlot en vliegt prima. De volle 70E zeker waard. Heb er hxt 900's op swash en een logictech gyro + digi servo op de staart gebouwd, kloon motor en regelaar erin --> voor 150E was ik klaar.
Onderdelen zijn lekker goedkoop en snel te orderen via marktplaats.

2e ervaring met een kloon: onlangs kocht ik voor13 dollar een 450V2 kloon op Ebay. Heb ik weer een weekendje wat te bouwen :-)
Zo bij het openen van het pakket leek het op een HK450 met een in plastic uitgevoerde kop + staart. Frame is GF/CF. Kap en bladen zitten er niet bij. Bladen in CF: 4.4 dollar incl. postzegel en de kap kost een dollar.
Of deze kloon na 50+ vluchten ook nog strak vliegt? De tijd zal het leren :-)

Voor mensen die nu starten met de hobby schijnt de KDS QS een goede deal te zijn. 255E incl computer zender, lipo en lader.Ingevlogen en al. Op ons veld vliegt er 1. De claim bleek waar: zonder trimmen uit de doos, hup de lucht in.

Laatst bewerkt:
ik heb laatst een goede earofly deluxe van mijn oom gekregen (die heeft zelf tegen de 10 heli's) en heb lekker veel geoefent. heb gisteren geoefent met het hooveren (met mijn echte heli) na een kleine harde landing net de staartrotor tegen de grond gekomen. daarna is het inbusboutje van de grip op de staart losgetrilt (of geschuurt).
dit was al de 2de keer dat er wat mis met de staart was, en allebei met een inbusboutje die niet goed meer vast zat. en het vervelende is dat bijna allebei de inbusboutjes zij lamgedraaid, weet iemand hoe ik deze er uit kan halen?
deze titan 450 pro is mijn eerste echte heli dus zou ik het handig vinden om een soort cheklijst te hebben waar alles op staat wat je zowiezo moet controleren voordat je gaat vliegen.

alvast bedankt,

matthijs

Gewoon ter aanvulling op het draadje klonen.

Heb zelf een 250se copterX en een 450pro CopterX (belt versie) en een HK500GT.

Als ik wat kan aanraden dan is CopterX 450pro zeker zijn geld waard .

Na 200lipos gewoon vliegen is het enige wat ik ooit vervangen heb, de servos voor de swash en de staart ivm met 1 keer een iets te harde landing(tandjes weg). Zit nu met tower pro 90mg's op de swash en een gotech D9257 op de staart (te samen 26Euro). En hij vliegt zonder ergens speling (en met stock motor, ESC en gyro) nog steeds rete strak. Zelfs op de club vond men het eigenlijk wonderlijk, dus of ik geluk had of niet, voor de kosten van in totaal 130Euro(incl nieuwe servos), een heli die zeker zijn geld waard is. Enige min punt is, is de bouwbeschrijving..:D want hier moet je echt wel op zoek gaan naar die align broeder. Value voor money uitstekend.

De CopterX 250SE (niet echt voor beginners), met stock electronica 75Euro. Leuke Heli maar de gyro doet niet echt wat hij moet doen. Met een andere gyro wel weer een leuke aanvulling op de verzameling. Standaard bijna niet strak af te stellen, met andere Gyro redelijke heli om te spelen. Value for money, matig.(zeker nu de T-rex 250 super combo nog maar +/-225Euro is)

HK500GT Tja das bij mij een ander verhaal, persoonlijk ben ik dus niet te spreken over deze kwaliteit. onderdelen zien er redelijk als goede kwaliteit uit. maar al snel bleek dat er nodige zaken vervangen diende te worden en elke keer weer wat anders. tailrotor hub is plastic en vertoonde snel een breukje evenals het tailboom block, maingear wobbelt als een gek en bij snelle bewegingen omhoog kan je hier wel eens tandjes af trekken , dempers in main rotorhead waren heel snell op (lees 3 vluchtjes), vrijsnel speling op diverse lagers, etc al met al ben ik persoonlijk niet erg te spreken over deze heli. Als je aan deze heli moet blijven vervangen lopen de kosten nl. snel op. Reden voor mij om hem uit elkaar te halen en op te bergen. Value for money, niet doen

Hoop dat iemand wat heeft aan de bevindingen. Nog wat extra info ik kan ze vergelijken met align omdat ik deze nl ook heb.

zo ziet het er uit als ik het nog eens over zou doen bij wat te kopen.

250 (align of copterX), t-REX 250se Align
450Pro (align of CopterX) , CopterX 450Pro Belt
500 (Align of HK), T-rex 500ESP Superior Combo align

heb net weer even geoefend met vliegen. mijn vriend was aan het schommelen en moest toen uitwijken. heb een muurtje geramt:(
nu ben ik op zoek naar wat onderdelen.
het zijn er gelukkig maar 4 kleine onderdelen aan de rotorkop. (maar toch 4 te veel:)
mijn heli is een titan 450, weet iemand of er ook hk/t-rex onderdelen op kunnen?
kijk ook even naar #29. ook had ik vandaag weer problemen met de staart voor de crash.(had er niks met de cash te maken)
iemand een iedee?

1 dit is niet jouw topic, en wat jij vraagt is nogal offtopic

2 wij zijn geen google denk tank, zelf googlen mag ook

3 jij weet precies wat je hebt, en wat voor clone het is, zoek en gij zult vinden.

4 dit is geen msn, domweg een offtopic vraag posten (die je zelf snel kunt vinden) in andermans topic zorgt ook dat mensen niet METEEN op je reageren.

Ik stel voor dat je de algemene kennis sticky doorleest voor wat betreft je staartproblemen
Daarna ff googlen op je onderdelen.
En het is werkelijk onmogelijk dat je maar 4 onderdelen kapot hebt na een mid -air met een muur.
Lagers vervangen, feathering, hoofdas etc.

Back