Verzendmethoden uit Amerika

• Topicstarter Topicstarter snowball_161
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

snowball_161

Guest
Ik weet niet of er al ergens over gesproken wordt, maar ik zou graag de ervaringen van jullie eens willen horen over bestellen uit het buitenland.

Ik haal veel helicopter spullen uit Amerika.

Nu gebruik ik voornamelijk de 2 verzendmethoden:
- Priority mail (6-10 dagen)
- Express mail (5 dagen)

De meeste onderdelen heb ik laten versturen met Priority mail. Eigenlijk heb ik hierbij altijd mijn spullen zo rond de 7 á 8 dagen binnen.

Bij mijn laatste bestelling had ik wat meer haast omdat mijn ESC gek begon te doen. Dus heb ik een pakketje met Express mail verstuurd, omdat ik het dan binnen had voor het weekend... Dat ging dus niet helemaal op... Want het pakketje lag 2 weken bij de douane.

Ik denk dat er vast meer mensen zijn die hier wat over weten.
Zou dit nu aan de verzendmethode liggen, of was het nu puur toeval?

Groetjes Keith

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ongeveer 25 parketjes uit de US gehaald met een waardes tussen de 5 en 70 Dollar. Meestal via firstclassmail international.

Nog nooit met de douane te maken gehad.

Hoi Keith,

probeer als je uit Amerika bestelt altijd de items met USPS te laten versturen (United States Postal Service). Meestal zijn je spullen binnen de 5 werkdagen en zonder oponthoud bij de douane.

Grtz,
Dirk

USPS staat wel bekend om vertragingen etc. Heb twee keer een pakketje een paar weken "verloren" waarna het uiteindelijk toch binnenkwam.

Over het algemeen is standaard, 'trage' zending de beste keus als je de douane wilt ontlopen. Ik heb het alleen niet zo op USPS >.<

Tussendoor, waarom bestel je niet uit HK / China, meestal goedkoper dan USA.

Ook slechte ervaringen met UPS(paar weken geleden). Winkelbesprekingen mogen hier niet dus ga ik mijn soap niet vertellen met hen maar als je nog op zoek bent naar een extra hobby als speurder is UPS is een goede kanshebber

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Voorlopig gaat het bij mij alleen om de onderdelen voor een T-rex 450 SE V2.

Ik heb verder geen problemen met de USPS gehad of iets dergelijks. Altijd redelijk snel binnen. Maar het viel gewoon op dat als ik de duurdere snellere verzendmethode gebruik dat ik 1,5 langer moest wachten. Puur door de Nederlandse douane... Eigenlijk best slechte zaak als je het mij vraagt...

Veel goede winkels uit HK / China ken ik niet echt. Heb wel mijn adres voor de zippy lipo's.

Wat wel belangrijk voor mij is dat ik een winkel heb waarbij ik de voorraad kan zien.

Je hebt gewoon pech gehad.
En de douane hier is zachtjes gezegt k.t.

En voor dat wachten moet je ook nog 12,50 betalen.

Douane slaat echt nergens op (oké, het ligt genuanceerder) en je kunt er ook geen touw aan vast maken :confused:

Ik had een t-rex 500 gehaald uit China: binnen een dag door de douane met slechts de invoeringskosten. Precies een maand geleden een andere heli besteld, iets groter dus ik wist zeker dat ie gepakt zou worden. Ondertussen heb ik hem nog niet binnen :( Hij is nu na 3 week eindelijk bij de douane weg! Waarom dat zo lang duurt mag Joost weten. En nu ie er eindelijk door is schiet de post in Nederland weer niet op :sleepy:

Heb er geen goed woord meer voor over. De post vanuit het verre oosten is vaak wel erg snel, binnen 3 dagen in Nederland maar vanaf daar begint de ellende. Ik snap best dat je gewoon geluk kan hebben of niet maar zo'n pakket hoeft toch niet 2-3 week daar te liggen? Dit was overigens met de 'goedkopere' post (dik $60) aangezien je met de snelle post enkel weet dat ie snel in Nederland is, maar dat is ie toch wel is mijn ervaring.

Helaas moet men zich er maar bij neer leggen :sleepy:

Je hebt gewoon pech gehad.
En de douane hier is zachtjes gezegt k.t.

En voor dat wachten moet je ook nog 12,50 betalen.

Douane slaat echt nergens op (oké, het ligt genuanceerder) en je kunt er ook geen touw aan vast maken :confused:

Ik had een t-rex 500 gehaald uit China: binnen een dag door de douane met slechts de invoeringskosten. Precies een maand geleden een andere heli besteld, iets groter dus ik wist zeker dat ie gepakt zou worden. Ondertussen heb ik hem nog niet binnen :( Hij is nu na 3 week eindelijk bij de douane weg! Waarom dat zo lang duurt mag Joost weten. En nu ie er eindelijk door is schiet de post in Nederland weer niet op :sleepy:

Heb er geen goed woord meer voor over. De post vanuit het verre oosten is vaak wel erg snel, binnen 3 dagen in Nederland maar vanaf daar begint de ellende. Ik snap best dat je gewoon geluk kan hebben of niet maar zo'n pakket hoeft toch niet 2-3 week daar te liggen? Dit was overigens met de 'goedkopere' post (dik $60) aangezien je met de snelle post enkel weet dat ie snel in Nederland is, maar dat is ie toch wel is mijn ervaring.

Helaas moet men zich er maar bij neer leggen :sleepy:

Precies wat ik bedoel...

Tuurlijk heb ik het 't liefst zo goedkoop mogelijk, maar het is nou eenmaal de regels dat je daarover belasing en invoerrechten betaald.

Maar het gene wat me stoort is dat het zo lang moet duren. Mijn pakketje heeft 2 weken stil gelegen, zoveel bijzonders was het niet...

Fedex uit de VS, binnen 3 dagen hier en nooit last van de douane. Vraag me niet waarom... (priority mail international uit mn hoofd van fedex)

Ook al zet je 60 dollar op het pakketje, douane speelt vrolijk mee.

Jemigg..
Dit gaat toch niet meer over heli's mannen!
Er loopt al een draadje over import uit het buitenland en alles wat daar bij komt kijken, lees en reageer daar a.u.b.:

[55088] pakketje-uit-het-buitenland-douane-44

En ook geen winkels bespreken, lees de regels a.u.b. eens goed door, is niet toegestaan op het MBF.

M.vr.gr.
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back