Vest Pokal 2014

In good tradition this years Vest Pokal will again take place on the first weekend of may, making this weekend a real F3K weekend with two big contests on both sides of the atlantic. So probably most of the world's top pilots will be in action on the field during that weekend.
The 7th edition of the Vest Pokal is the first competition for the FAI F3K worldcup 2014 and it is also part of the CONTEST Eurotour F3K 2014. For the german pilots it is also a qualifyng event for the the german national team F3K 2015.
FSV Vest e.V. celebrates the 50th anniversary this year and therefor saturday's buffet will be in a more festive enviroment in the restaurant "Südfeld" very close to the field. It is the restaurant you see when you look down the field (and that generates often some nice lift if you can get there
smile.gif
)

You'll find all the infos here: Vest Pokal 2014

We're looking forward to see you in Herten!

By the way, the [URL="
motto[/URL] stays the same for this year.
wink.gif

Cheers
Ulrich

Laatst bewerkt door een moderator:
No vest pokal for me this year. :(

[URL="
motto ?[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm, ( moet wel m'n schouder gerepareerd zijn ...ik ben van de trap gesodemieterd....voorlopig ff niet zwiepen dus)

Ik pols ook even Niels en Huey.

Voorwaarde is wel dat je lid bent van de KNVVL en dus een FAI licentie hebt. Geen apparte mini rond dus fullsize is gewenst. Maar is gewoon een groot leuk feest ;)

Registration closed

The registration for this years Vest Pokal has ended. 72 pilots from 9 countries have registerd, making it the same strong lineup as last year. We will have 6 groups, so no reserve places left.

Very positive is the good response from the juniors (7 pilots) and we also have one lady competing.

Happy Easter!
Ulrich

Laatst bewerkt:
Results online!

Due to some technical problems the publication of the end result was delayed, but it is online now:

Results Vest Pokal 2014

The weather was sunny, cool and on saturday quite windy, Fortunately without the pedicted strong gusts.

After the prelims Alex Hoekstra took the win in the FAI World cup /Euro Contest ranking. Cederic Duss took the trophy for best junior. Congratulations to both of them.

This year the FlyOff was flown "Vest style" again. This means, they were on their own on the field. Apart from informations about remaining flight times no other information was given. The task was AULD - knock out edition (lowest score leaves the field). After, due to the conditions, all remaining pilots maxed the time 5 times, the task was changed to 5x2 as a tiebreaker.

Winner of the FlyOff: Jens Hoffmann - Congratulions!!

A big thanks to everybody (Pilots and helpers) who made the event to what it was.

And now over to the pilots, they can better describe what it was like on the field. And I want to see fotos.

Kind regards
Ulrich

Alex en Peter van harte!!! Klasse.

Aan de uitslagen te zien was het niet altijd even makkelijk. Het Nederlandse veld ligt aardig uit elkaar geslagen.

Na een dag werken nog niet echt bijgekomen van een fantastisch weekend in Herten.

Het was inderdaad lastig weer. Er waren sterke bellen die soms klein waren en erg moeilijk te volgen. Ballast was ook een dilemma, soms was de thermiek zwak en kwam je niet weg met een te zware kist en soms was er veel wind en was je slecht af met een lichte kist. Wat ook niet meehielp is dat zeker 60% van het terrein benedenwinds van het wedstrijdveld tot no fly zone was uitgeroepen, er was dus maar een kant van het veld waar je de bellen kon blijven volgen. In de loop van zondag draaide de wind en mochten we overal vliegen.

Alex en Peter waren weer van een andere planeet, evenals de Zweden. In de flyoff wist Peter bij de auld telkens weer zijn kist recht in de bel te gooien.

Ik ben blij met mijn resultaat en score, heerlijk gevlogen. De Tantalus Sensazione deed het prima.

Dank aan Ulrich en de organisatie voor een perfect georganiseerd evenement.

Nog een klein incident:
Kristof lande buiten en schakelde zijn zender uit totdat Johan riep dat er nog werktijd over was voor een verbetering. Kristof twijfelt geen moment en gooit, de kist maakt een mooie looping achterover en land precies tegen mijn tent. Op een of andere manier heeft zijn Helios zich een weg in mijn tent gevonden en is achterstevoren op mijn mini terecht gekomen. Helios is volgens mij nog heel. Mini helaas wat schade. Toeschouwers waren naar de grond gedoken achter mijn tent inclusief ikzelf.

En nog 1:
Dat hoog gooien ook niet alles is bewees Bastiaan. Er zit zoveel kracht achter zijn worp dat 2 van zijn kisten het tijdens de wedstrijd hebben begeven. Er moet wel vermeld worden dat ik niemand hoger heb zien gooien :-)

Ik weet het, ik heb wat gemist :(
Op naar Tynaarlo. Deelnemersaantal groeit nog steeds. Op naar de 50?

Dat dlgen ook een beetje afhangt van geluk bewijst ronde 6, groep 2. Er trok een enorme bel over bij last flight (5 min). Iedereen een 1000. De groep erna had minder geluk...

bastiaan heeft alle 3 z'n kisten door midden gerost. ik vermoed een behoorlijke boost wedstrijd-adrenaline wat hieraan schuldig is....
Massieve carbon kisten dan maar voor Bastiaan..lol.

Het was wederom weer een heerlijke wedstrijd om te vliegen, organisatie, weertje en het eten waren opzich al reden genoeg om te gaan. Helaas heb ik niet zo kunnen eindigen zoals ik graag had gewild, beetje teveel tantalus vermoed ik...;)

Uiteraard heb ik na uitgebreide analyse van deze wanprestatie weer goede moed voor tynaarlo, TANTALUS FOREVER!!!

Drie kisten aan gort?
OMG!
Dan zijn die dingen dus netjes op het randje ontworpen/ geconstrueerd...
Met Bastiaan als grens.
Zijn volgende kist dan maar zonder Rohacell kern lijkt me.
De mallen gewoon volsoppen met epoxy en koolstof..

p.s. waar gingen ze stuk? Flutter en dan een vleugel doormidden, romp hield het niet, of waren het de staartvlakken?

Drie kisten aan gort?
OMG!
Dan zijn die dingen dus netjes op het randje ontworpen/ geconstrueerd...
Met Bastiaan als grens.
Zijn volgende kist dan maar zonder Rohacell kern lijkt me.
De mallen gewoon volsoppen met epoxy en koolstof..

p.s. waar gingen ze stuk? Flutter en dan een vleugel doormidden, romp hield het niet, of waren het de staartvlakken?

de rompen braken net voor t kielvlak, 1 kist, daar brak alles tegelijk geloof ik. beangstigend idee als bastiaan goede sterke kisten heeft....wat zou ie een t8c gooien? ik gok dat ie de 70 meter haalt.

Back