veteranenforum?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar dient dit voor? Een forum binnen een forum, maar enkel toegankelijk na minimaal 5 jaar mbf'er en minimaal 5000 posts? :rolleyes:
Is het dan de bedoeling om je aantal postings op te drijven door zo veel mogelijk te reageren om dan tot het "selecte clubje" toe te mogen treden? Ja, op die manier draag je zeker bij aan het opkrikken van de kwaliteit van een forum.
Wat is de reden voor een "veteranenforum"?

Laatst bewerkt:
Ben je nieuwsgierig wat wij daar allemaal bespreken? :D:D

Dit staat er in de eerste post.

Heren,

De term veteranen forum zul je aanvankelijk niet gauw hier verwachten, eerder bij een of andere instelling van defensie. Voor zover ik weet hebben Alleen Roel en ik een Veteranenpas welke officieel is ;-) Roel vanwege zijn Libanon verleden en ik vanwege wat meer recenter werk omtrent het gerommel in het voormalige Joegoslavie.
(mocht ik hiermee iemand tekort, ik hoor het wel. ;-) )

Afijn, nu even serieus. Ik loop al langer met de gedachten, om een appart sub-forum aan te maken voor de mensen die hier al langer rondlopen. Ik wil dit forum gebruiken om jullie meningen te horen, jullie gedachten te horen en om jullie input te kunnen vragen over soms wat lastige vraagstukken zoals het omgaan met beginnende modelbouwers en ook omdat jullie meer ervaring hebben met het rondzwerfen op andere forums of bij verenigingen. Het criterium om hier te kunnen meekletsen ligt op: Meer dan 5000 postings EN langer dan 4 jaar lid. Dit process verloopt automatisch, ik voer dus niet handmatig wijzigingen door.

Ik kan hier rustig op tafel gooien dat hier niet de eendagsvliegen komen die even een lama of tamiya auto'tje kopen en hier een paar weken mee spelen en vervolgens het apparaat op marktplaats gooien.

Ook ligt het in mijn bedoeling dat alleen ik hier mag modereren, en niet het gebruikelijke moderatorteam, niet vanwege wantrouwen naar hen, integendeel... Maar meer om sfeer hier te creeren dat hier gewoon alles op tafel mag komen (uiteraard met de inachtneming van de algehele fatsoensregels) zonder dat het vermoeden bestaat dat er postings worden bijgewerkt en/of verwijderd. (ook hier geldt weer, geen enkele verdenkingen naar het huidige mod-team). Wel mogen de mods hier in dit subforum meekletsen juist om hier tot constructieve gesrpekken te komen.

Hebben jullie idee'en of vragen, ik hoor het wel.

Robert

verstuurd met mijn smartphone

We herkennen elkaar aan onze geheime handdruk :mrgreen:

Waarom zouden leden hun post-count op (willen) voeren als ze amper van het bestaan van het veteranensubforum weten? Onzin/veel-posts worden dus niet veroorzaakt door leden die snel de Olympus wilen betreden. En een zeeeeeer select gezelschap is zelfs zonder ballotage toegetreden, meteen.

Ik heb het wel eens in een woeste vlaag van collectief zelf-inzicht het Statler&Waldorf subforum genoemd.

statler-and-waldorf1-350x270.png

Laatst bewerkt:
Waar dient dit voor? Een forum binnen een forum, maar enkel toegankelijk na minimaal 5 jaar mbf'er en minimaal 5000 posts? :rolleyes:Is het dan de bedoeling om je aantal postings op te drijven door zo veel mogelijk te reageren om dan tot het "selecte clubje" toe te mogen treden? Ja, op die manier draag je zeker bij aan het opkrikken van de kwaliteit van een forum.
Wat is de reden voor een "veteranenforum"?

Vrij vertaald: Robert wil af en toe wel eens wat feedback van lieden die hier "wat langer" rondhangen.
Dus, in tegenstelling tot wat jij suggereert, een redelijke vorm van democratie.

Verder nog vragen?

juist de 5 jaar en 5000 posts is ingesteld om te zorgen dat men niet binnen een jaar op de 5000 berichten zit of 5 jaar een slapend lid is.

wel gelijk alle ouwe rotten die hier reageren ;).

Eens even kijken.
Lid sinds 2004 en het is bijna 2013. Bijna 2500 berichten.

Ik spreek jullie dus over 10 jaar wel in het veteranenforum :sleepy:

Toen het veteranenforum werd opgericht heb ik al aangegeven dat ik er geen voorstander van was, idem vanwege het zelfde als classicracer aangeeft. Er zijn gasten die ondanks dat jullie dat niet willen inzien proberen zo snel mogelijk hun berichten teller richting de top willen drijven. En die mogen dan ook daar deelnemen terwijl ze vaak totaal niks opbouwends hebben gepost op dit forum.

ach Erwin, bij mij hetzelfde, mag nog enkele jaren wachten voordat ik daar mag kijken wat ze over ons roddelen. Alhoewel, als een van de eerste gebruikers van dit forum met meer dan 20000 berichten zou ik er wel toegang moeten hebben.................

Sorry hoor, maar dit soort akties vind ik een beetje onzinnig.
Er zitten hier een heleboel mensen met geweldige kennis, die draadjes doorlezen is een bron van inspiratie en regelmatig verbazing over de kunst van het modelbouwen van sommige bouwwerken.

Dit is een heel breed forum en dat is waarom ik hier ook veel andere dingen lees dan alleen mijn eigen passie (rupsvoetuigen), als je daar ook nog een stuk gaat afschermen vind ik dat een minderwaarde.

Dan zou je het hele forum net zo goed in tweeën kunnen hakken tussen moderbrouwers en modelkopers.

Maar zoals ik al zei, dit is mijn persoonlijke mening.

het afgeschermde stuk gaat niet echt om direct modelbouw gerelateerde dingen.

Het is zoals eerder aangegeven meer een overleg feedback paneel voor de wat "oudere" leden die actief begaan zijn met het forum.

overigens is iedereen vrij om feedback te geven aan robert. Het grote verschil met dat "subforum" want meer is het niet dat daar echt alles in de groep geslingerd kan worden zonder censuur. Iets dat in het openbaar helaas eindigt met modder gooien.

De leden die "toegang" hebben tot dit subforum kennen elkaar al van het forum en kunnen elkaar wat beter verdragen.

5000 berichten en 5 jaar is misschien wat uit verhouding. Heb zelf dan al wel meer dan 10 jaar lid. Maar 1000 berichten per jaar haal ik niet.

Mogelijk dat een mod even een prt. screen wilt maken van het veteranenforum zodat jullie de onderwerpen kunnen zien die besproken worden? Kan het zelf wel doen maar wil niemand voor de kop stoten.

Dan zou je het hele forum net zo goed in tweeën kunnen hakken tussen moderbrouwers en modelkopers.

Ik geloof dat er een verkeerd beeld over dat forum bestaat. Het is puur bedoeld om te discussiëren over zaken die de gang van zaken op het forum aangaan. Zo was er al een langlopende discussie over het veranderen van de regels voor het verkoopforum. Maar zoals over zoveel zaken op de rest van het forum waren de meningen ook hier verdeeld en moest Robert zijn eigen besluit nemen.

Ik heb hier niet om gevraagd, en twijfel zelfs of ik het nodig vind. Maar ik kan me Robert's standpunt wel voorstellen. Die wil meningen peilen en ongevraagde adviezen krijgen vanuit een groep actieve gebruikers die al een tijdje op het forum aanwezig zijn. Dat betekent dus niet van nieuwe leden die koud een paar maanden lid zijn en komen verkondigen hoe het allemaal anders en beter moet zonder het forum door en door te kennen. Je zou het een soort ruisfilter kunnen noemen.

Een manier om je berichtenteller zo snel mogelijk op te laten lopen is het al zeker niet. Gelukkig is dit niet zo'n forum waarbij er een bepaalde (zichtbare) status wordt toegekend puur op grond van het aantal berichten. Wat voor voordeel zou je er dan aan hebben om die teller sneller te laten lopen?

"Achterkamertjespolitiek" slaat nergens op. Alleen al vanwege het feit dat het forum geen democratie is. Als je het in politieke termen zou willen indelen is het een milde vorm van dictatuur, waarin de machthebbers (Robert en Pascal) wel willen luisteren naar het "volk" maar uiteindelijk zelf de beslissingen nemen, zelfs als die ingaan tegen de wil van de meerderheid.

Tsja...... Enjoy.

Kan die tijd die je moet investeren in al die berichten beter doorbrengen achter de sticks op het veld :-)

In dat geval, maak dan een subforum aan voor "Vrienden van modelbouwforum.nl".
Dan heb je in ieder geval een reeële drempel en een eigen keuze.

In dat geval, maak dan een subforum aan voor "Vrienden van modelbouwforum.nl".
Dan heb je in ieder geval een reeële drempel en een eigen keuze.

Dit is dus een voorbeeld waarom Robert heeft besloten het af te schermen voor mensen die net komen kijken.

Dit is op veel forums gebruikelijk, op tweakers heb je dan bv. de Huiskamer.

Maar het is geen spannend deel hoor, er gebeurd weinig (lees het is er stil) dan alleen af en toe het standaard gezeur over wat er hier en daar opgevallen is.

Kan die tijd die je moet investeren in al die berichten beter doorbrengen achter de sticks op het veld :-)

Dat soort opmerkingen moet je nooit maken tegen iemand die je niet kent, oen die je er bent (ik hou kl...k nog maar even binnensmonds).

Mening altijd klaar zonder hinder te hebben van feiten, hè!!!!

Dit is dus een voorbeeld waarom Robert heeft besloten het af te schermen voor mensen die net komen kijken.

Als je de moeite had genomen om wat achtergronginformatie in te winnen, had je erachter gekomen dat ik al 24 jaar aan het modelBOUWEN ben.
Dat bedoel ik nu te zeggen.......

I rest my case

Vanwege wat gedrag wat nu ten toon gespreid word (in een aantal postings boven mij) in, is er juist deze een limiet opgesteld 5 jaar en 5000 posts ;)

5 jaar
Minimaal 5000 berichtjes
Bijna 3 per dag

Kunt beter iets zinnigs doen.

Wat is zinnig?
De ene vind bouwen zinnig de volgende vliegen, rijden of varen.
De volgende vind op het forum zitten zinnig.
Als je vind dat je beter geen berichten moet posten kan het forum wel sluiten want een leeg forum lijkt mij ook weinig aan.

Zelf ben ik ook niet zo'n voorstander van het veteranen gedeelte.
Als het er al zou moeten zijn zou ik er een voorstander van zijn dat de lengte van 5 naar 10 jaar verhoogt word.
En de 5000 berichten regel vervalt.
Maar het is Robert zijn forum.
Bedenk wel dat het allemaal vrijwilligerswerk is.

En als je je irriteer aan het forum, niemand wordt volgens mij verplicht om lid van het forum te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back