"VGG zomertreffen &VGG Cup 2010: 13 juni Vierakker/Wichmond"

Zijn er nog foto's of filmpjes van mijn Elefant die de moeite waard zijn? Altijd leuk om te hebben.

Is dit wat?

1003551.jpg

ik heb sinds vanavond weer pc. Allereerst de organisatie nogmaals bedankt voor dit mooie evenment! Ik heb de silentius nog nooit zooooo hoog gehad dankzij de geweldige thermiek.

raymond, ik heb met mijn telefoon nog een paar foto's en een filmpje van je start met Eric gemaakt. Ik weet niet of het wat is geworden. Morgenavond zal ik even kijken en zien om het hier te krijgen (eb eventueel door te sturen naar jouw, maar dan moet je maar even PB geven

Hier nog ééntje, gemaakt op de open dag in Boxmeer.. (sorry voor het :offtopic:)

full

grt, Louis

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had de telelens niet bij de hand, en het hele Elefant-gebeuren was een eind weg, dit is de enige die ik ervan heb gemaakt... ik hoopte dat-ie dichterbij zou landen maar een 12 mp plaatje kan je gelukkig nog een heel eind croppen... dit is de laatste fase van het afvangen.

full

Was weer een heerlijk vliegdagje, mooie omgeving, gezellige mensen, leuk publiek zelfs! Oh, ja, ook nog lekker gevlogen! Zelfs met een nieuw hoogterecord.

Aan het eind van de middag dacht ik na wat op-neer vluchtjes te gaan landen toen er opeens een buizerd boven het veld begon te cirkelen. Daar doken we met zijn allen natuurlijk bovenop. Gevolg was veel zwevers op een kluitje en een lekkere stijg voor de 3kg ASW15 van mij. Zoals Raymond al zei was het zicht perfect door de grijze sluierbewolking dus liet ik de ASW maar eens gaan zolang ik hem nog goed kon zien. Gevolg: vanaf 40-50 meter door naar meer dan 550 meter hoog voor mijn 3 meter bakkie, super!

Even de log uit de SkyAssistent gelezen, mooi plaatje:
ASW%202010%2006%2013%20VGG%20Wichmond.gif

En als Willem weer zulk weer regelt ben ik er in Hoeven weer bij (heb wel al wat meetings in september voor mijn andere hobby . . ben dus benieuwd naar een datum)

Tot de volgende VGG!

Jacob

Jacob, kon je hem nog wel zien op die hoogte ?! Ik vond het honderd meter lager (zie mijn eerdere post) al knap lastig worden met mijn Daedalus...

Prima zicht

Hij was nog prima zichtbaar, was echt goed te doen, achteraf zelfs spijt dat ik niet nog iets hoger heb laten gaan . . . hoogte beginnend met een 6 was ook wel mooi geweest. Was een mooi egaal grijs wolkendek. Vergeet niet dat de romp van de ASW vrij dik is,3 meter spanwijdte én een diep stabilo. Weet even niet meer hoe je Daedalus er uit ziet maar kan me voorstellen dat het zicht inderdaad lastig word

edit: en mijn ogen zijn ook niet slecht . . . bijna geen brildragers in de familie

Jacob

Hij was nog prima zichtbaar, was echt goed te doen, achteraf zelfs spijt...
Dat kan ik bevestigen, je kon 'm nog goed zien.
Maar ja, je moet wel ergens een grens trekken natuurlijk. Bovendien wist niemand precies op welke hoogte dat grijze wolkendek zat... :confused:

Een greep uit mijn foto's.
Mocht er iets bij zitten dat je leuk zou vinden om zelf te hebben (de originelen zijn doorgaans 12 mp, ik heb ze voor het Forum wat verkleind & gecomprimeerd) PM me dan even je email adres en geef aan welke je wil.
Pas op: als je een foto wil staat het nummer bij de linker onderhoek!

full
''De Grondpiloten'' :D leuke foto, we zaten toen met z'n allen in een thermiekbel.
Zou u nog meer kunnen plaatsen, want volgens mij zijn er nog veel meer leuke foto's gemaakt.

Mvg Rick

Hee Rick, zondag zei je ook geen U, dat beviel me beter... :D

Ik heb niet zo heel veel foto's gemaakt (was af en toe ook aan het vliegen...) ik heb alles geplaatst dat naar mijn idee voor anderen leuk kon zijn. Een paar static foto's van diverse toestellen, waaronder Bunte Huhn en Elefant, overzicht van meerdere toestellen... van deze grondpiloten heb ik drie versies, was een lastige keuze. Ik ben er nogal principiëel in om 1 foto uit een serie te kiezen, niet meerdere bijna identieke...

full
hier nog wat foto,s

full

full

full

full

full

full

was echt een top dag ,jammer dat ik al vroeg weg moest

gr paulus

Fantje van Raymond

Fantje van Raymond

Sleepkist van E. Rukkers

Johan

Raymond, het filmpje komt iets later (maar de kwaliteit is niet super met mijn fototoestel....)

Hier nog het filmpje die ik van de sleepkist en de fant van Raymond had gemaakt. Met foto toestel geen superbeeld, maar vooruit...

Thanks everyone for posting all the photos and videos. It looks like it was a great event. Everyone has a smile on their face. I wish I could have been there.

I am jealous not only at the beautiful field you have to fly from, but also all the lovely green grass. The grass here is like straw. The only green comes from weeds. The ground is like iron. The only good thing about it is that the hard scratchy ground provides encouragement for soft landings.

May all your flying days be as nice last week.

Roger

Roger, the grass is so green because we get lots of rain... we were just lucky that weekend! :D

Volgende VGG meeting

Hebben jullie al gezien dat Willem een draadje geeft geopend voor een VGG najaarsmeeting?

Met vriendelijke groet,

Jacob Bos

Back