Vic Smeed Tomboy

Discussie in 'VRA' gestart door H. de Vries, 7 jul 2020.

  1. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Middenindekking

    IMG_20210117_185447315.jpg

    IMG-20210117-WA0012.jpeg
     
    jef vindt dit leuk.
  2. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Eerst even de floats.

    Onderdeeltjes
    IMG_20210118_175631484.jpg

    Past netjes. Eerst de dwars spant haaks op een zijkant dan de andere zijkant.
    IMG_20210118_192716570.jpg

    Midden rib op een vlak deel uit lijnen.
    IMG_20210118_192930495.jpg

    Niet vergeten een linker en rechter float te maken.
    Hoop niet dat een ijsberg in de weg ligt, geen waterdichte schotten.:eek:
    IMG_20210118_202947282.jpg

    De floats worden op het landingsgestel geschoven en vast gezet met lijm.
    In de float zit een kunststof buisje. Dat moet er nu in.
    Buisje eerst opruwen voor een betere hechting.
    IMG_20210118_203455525.jpg

    Buisjes met epoxy gelijmd. IMG_20210118_204110842.jpg
    Staart float wordt over de staart schaats geschoven en zit op klemming vast.
    IMG-20210118-WA0013.jpeg

    IMG_20210118_202610733.jpg
     
    RTrider en jef vinden dit leuk.
  3. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.343
    Locatie:
    Zwolle
    Wat heb je eea mooi schoon!!
     
  4. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Papa ze zeggen dat ik grote voeten heb.
    Nee hoor knul, maar zet je schoenen maar in de garage.
    IMG-20210121-WA0002.jpeg
     
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.013
    Locatie:
    Dordrecht
    was je zo geschrokken van die sloffen dat de foto bewogen is
     
  6. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Nee dat is modern, geeft verdieping in het fotografisch resulterend moment vastleggend proces aan, snap je. :offtopic:

    Of ik heb een crappy camera op mijn mobiel :yes:
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.013
    Locatie:
    Dordrecht
    Of een speciale en zal wel dure camera zijn voor bewegende beelden.:wave

    Wel heel leuk die sloffies
     
  8. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Landingsgestel kan je eenvoudig wisselen.
    IMG_20210123_193723524.jpg

    Landingsgestel erin dan het vulplaatje.
    IMG-20210121-WA0008.jpeg

    Schroefje tegen onverhoopt uitvallen.
    IMG-20210121-WA0010.jpeg

    Blokje boven de voorruit passend voor de vleugel gemaakt.
    IMG_20210123_201605509.jpg

    In de doos zitten de bekende stuurstangen. Kunststof binnen en buiten buisje met een aangeknepen busje met kwiklink.
    Werkt perfect en kan je zonder problemen gebruiken. Maar ja, eigenwijze modelbouwer he.
    Gebruik in wat kleinere modellen graag een kunststof binnenkabel met hierin een 0.8 mm verenstalen draad.
    IMG_20210123_193837852.jpg

    IMG_20210123_194228397.jpg

    Nog een beetje bouwwerk te doen. Motorschot en luikje voor de accu.
    IMG_20210123_194100128.jpg
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2021
    flymax, jef en ArthurP vinden dit leuk.
  9. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Met een mal het motorschotje uitgericht met de juiste domping. Side thrust uitgemeten vanaf F1.
    IMG_20210126_211419968.jpg

    In de hoeken de verstevigingen.
    IMG_20210126_211715176.jpg

    Had nog een geschikt motortje liggen. 2822/14 1450. Meer dan voldoende vermogen, 150W. Denk met een 7x4 propje en een 2S LiPo wel een goede combinatie te hebben.

    Het regelaartje en de LiPo zouden eventueel wel passen in de ruimte achter het motorschot.
    IMG_20210126_214520184.jpg
     
    ArthurP en janhein vinden dit leuk.
  10. Freubelaer

    Freubelaer The First Aviators

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Venray
    150 W met een gewicht van ca 250 gr? Dat gaat verticaal omhoog. Dat is 600 W per kilo.
     
  11. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dat is maximaal op 3S en een 8x4. Gaan we niet doen, mmmmh hoewel. nee.
    Met een 7x4 op 2S zal het veel tammer gaan Watt of 50 - 60 of zo.
     
  12. jitze

    jitze verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.202
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Wat een mooi en goed uitgedacht kitje zeg! Gewoon jammer dat ik al een Tomboy heb :hammer:
     
  13. Freubelaer

    Freubelaer The First Aviators

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Venray
    Daar zit ik zelf ook aan te denken, misschien zelfs nog ietsje minder. Dat kun je echter ook met de gasknuppel doen.
     
  14. Freubelaer

    Freubelaer The First Aviators

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Venray
    Ik ben nog in afwachting van de bouwdoos (postnl heeft het blijkbaar nog steeds druk) maar ben intussen materialen aan het verzamelen. Voor het bespannen twijfel ik nog. Ik heb ervaring met folie ,papier en glasmat maar spanvlies en tissue zijn voor mij nieuw. Ik vind daar ook niet zo snel een leverancier voor. Waar halen jullie dat spul vandaan?
     
  15. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.343
    Locatie:
    Zwolle
    Freubelaer vindt dit leuk.
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    8.606
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    tissue = papier.
     
    Freubelaer vindt dit leuk.
  17. H. de Vries

    H. de Vries The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2016
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Heerde
    De mijne vliegt met de kleinere V-stelling een stuk strakker.
     
  18. Freubelaer

    Freubelaer The First Aviators

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Venray
    Gisteren de bouwdoos ontvangen en de tekening op de bouwtafel gelegd.
    Als motor wil ik een 2830 toepassen met 850 kV op 2S. Dan kan ik een grotere prop toepassen. De gaten in het motorspant moet ik aanpassen. Het kruis van de motor heeft andere maten.
    Gezien de korte neus wil ik de opstelling als volgt doen:
    20210131_091409.jpg
    De elastieken wil ik vervangen door twee pennen aan de voorkant en een schroef door de achterlijst.
    20210131_092135.jpg
    De aansturing van de roeren wordt pull pull.
    Ik ga er geen bouwverslag van maken.
     
  19. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.560
    Locatie:
    Vlaardingen
    Zo dat is ook een stevig motortje. Best wel handig wat gewicht in de neus.

    Beetje gekeken waar het zo ZP zo uit gaat komen en dat is al best in de goede richting.
    Verwacht wel wat lood nodig te hebben.

    Dacht eerst de regelaar en accu net achter het motorschot te zetten, maar dat is net te krap.
    Ja ze passen erin, alleen er zitten ook wat draadjes aan en die passen er niet bij.
    Denk dat nu de regelaar achter de motor komt en de accu achter F1, zoals ook op tekening staat.
     
  20. Freubelaer

    Freubelaer The First Aviators

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Venray
    Als je het andersom doet, regelaar achter F1 en de accu ervoor dan kun je met de capaciteit van de accu spelen. Dat lijkt mij beter dan lood in de neus. Ik heb in geen enkel vliegtuig lood zitten. Keuze van de accu en de plaats ervan is alles bepalend.
     

Deel Deze Pagina