Eerst even de floats. Onderdeeltjes Past netjes. Eerst de dwars spant haaks op een zijkant dan de andere zijkant. Midden rib op een vlak deel uit lijnen. Niet vergeten een linker en rechter float te maken. Hoop niet dat een ijsberg in de weg ligt, geen waterdichte schotten. De floats worden op het landingsgestel geschoven en vast gezet met lijm. In de float zit een kunststof buisje. Dat moet er nu in. Buisje eerst opruwen voor een betere hechting. Buisjes met epoxy gelijmd. Staart float wordt over de staart schaats geschoven en zit op klemming vast.
Nee dat is modern, geeft verdieping in het fotografisch resulterend moment vastleggend proces aan, snap je. Of ik heb een crappy camera op mijn mobiel
Landingsgestel kan je eenvoudig wisselen. Landingsgestel erin dan het vulplaatje. Schroefje tegen onverhoopt uitvallen. Blokje boven de voorruit passend voor de vleugel gemaakt. In de doos zitten de bekende stuurstangen. Kunststof binnen en buiten buisje met een aangeknepen busje met kwiklink. Werkt perfect en kan je zonder problemen gebruiken. Maar ja, eigenwijze modelbouwer he. Gebruik in wat kleinere modellen graag een kunststof binnenkabel met hierin een 0.8 mm verenstalen draad. Nog een beetje bouwwerk te doen. Motorschot en luikje voor de accu.
Met een mal het motorschotje uitgericht met de juiste domping. Side thrust uitgemeten vanaf F1. In de hoeken de verstevigingen. Had nog een geschikt motortje liggen. 2822/14 1450. Meer dan voldoende vermogen, 150W. Denk met een 7x4 propje en een 2S LiPo wel een goede combinatie te hebben. Het regelaartje en de LiPo zouden eventueel wel passen in de ruimte achter het motorschot.
Dat is maximaal op 3S en een 8x4. Gaan we niet doen, mmmmh hoewel. nee. Met een 7x4 op 2S zal het veel tammer gaan Watt of 50 - 60 of zo.
Daar zit ik zelf ook aan te denken, misschien zelfs nog ietsje minder. Dat kun je echter ook met de gasknuppel doen.
Ik ben nog in afwachting van de bouwdoos (postnl heeft het blijkbaar nog steeds druk) maar ben intussen materialen aan het verzamelen. Voor het bespannen twijfel ik nog. Ik heb ervaring met folie ,papier en glasmat maar spanvlies en tissue zijn voor mij nieuw. Ik vind daar ook niet zo snel een leverancier voor. Waar halen jullie dat spul vandaan?
Het echte ouderwetse tissue in kleurtjes: https://www.lindinger.at/de/ Zijde: https://modellstudio.de/ Spanvlies...jongens svp fff een linkje naar die Tjech...
Gisteren de bouwdoos ontvangen en de tekening op de bouwtafel gelegd. Als motor wil ik een 2830 toepassen met 850 kV op 2S. Dan kan ik een grotere prop toepassen. De gaten in het motorspant moet ik aanpassen. Het kruis van de motor heeft andere maten. Gezien de korte neus wil ik de opstelling als volgt doen: De elastieken wil ik vervangen door twee pennen aan de voorkant en een schroef door de achterlijst. De aansturing van de roeren wordt pull pull. Ik ga er geen bouwverslag van maken.
Zo dat is ook een stevig motortje. Best wel handig wat gewicht in de neus. Beetje gekeken waar het zo ZP zo uit gaat komen en dat is al best in de goede richting. Verwacht wel wat lood nodig te hebben. Dacht eerst de regelaar en accu net achter het motorschot te zetten, maar dat is net te krap. Ja ze passen erin, alleen er zitten ook wat draadjes aan en die passen er niet bij. Denk dat nu de regelaar achter de motor komt en de accu achter F1, zoals ook op tekening staat.
Als je het andersom doet, regelaar achter F1 en de accu ervoor dan kun je met de capaciteit van de accu spelen. Dat lijkt mij beter dan lood in de neus. Ik heb in geen enkel vliegtuig lood zitten. Keuze van de accu en de plaats ervan is alles bepalend.