Vickers Wellington

bedankt om dit te zeggen. ik dacht al dat het deze was maar durfde het niet zeggen omdat ik het niet zeker was. ik heb hem toen ook gezeien. binnen in de copit zitten ale meter ingebouwd en ze werken echt, en ook is hij uitgerust om echte bommen te droppen. dat is toe niet gedemonstreert wegens een dresuurwedstrijt in de manege daarnaast. echt een prachtige kist. ik ga het zeker volgen
 
Mr. Bean:

Als je wilt kan ik wat info plaatsen van bv. David Boddington mbt. de juiste plaatsing van meerdere motoren.


jan.
 
He Wouter, krijg wel text te zien bij je link maar de foto's komen niet door
(geblokt?) :?:

Yke Rusticus antwoordde me dat hij voor zijn 3,5m Wellington GEEN cockpits/cowls/mallen enzo heeft,
Helaas, dan wordt het wel erg veel werk extra... :(
(Moet het project trouwens thuis ook nog even 'laten inweken') :roll: :roll:

Ralf
 
strutter zei:
Moet het project trouwens thuis ook nog even 'laten inweken')
Ha Ralf,
over dat inweken, ik zat zo eens te denken....
t'is een pracht kist........
En ik zit zonder nieuw groot project..........
Als ik nu eens zelf dat ding ga tekenen in Solid Works.............
En stel dat we er dan allebei een bouwen..........
Kan je werkzaamheden verdelen..........
En dan kan je met twee van die bakken vliegen..........

Nou ja
ik zat zo eens te denken..........

groet

Frank (nog ff laten inweken)
 
Frank Hartog zei:
En ik zit zonder nieuw groot project..........
Als ik nu eens zelf dat ding ga tekenen in Solid Works.............
En stel dat we er dan allebei een bouwen..........
Een squadron! :thumbsup: :thumbsup: Jammer dat ik al een project of 2/3 heb lopen.

Succes.
 
Ralf,

Klopt, het is een erg onstabiele site. Soms gaat het goed, regelmatig proberen dus.
Het zou ook aan de firewallinstellingen kunnen liggen, maar dat weet ik niet zeker.
 
Ha Frank,

Kan je werkzaamheden verdelen..........
En dan kan je met twee van die bakken vliegen..........

Dat klinkt werelds! :)
Zat zelf ook al te denken dat het mooier zou zijn als er meerdere waren
Durfde het nog niet te uitten omdat ik er zelf nog niet helemaal over uit ben wat ik wil :oops:

Ik vind het wel een super idee als dit beide kanten uit zou komen!

Het zou beide zeker een hoop tijd schelen als de werkzaamheden verdeeld worden!
Mot nog wel ff eerst die Camel afmaken, jij hebt de Tiger Moth toch ook nog ?

We houden dit idee zeker in gedachten :P
Misschien krijgen we Teus ook nog wel mee over een tijdje...
Ach en een beetje voorstudie kan nooit kwaad :roll:

Proficiat trouwens met een waanzinnig mooie FII!
Zal hem vast en zeker eens in het echt gaan bewonderen



Groet, Ralf
 
Hee Wouter, dank,

het eerste boek heb ik ook al
alsmede een DVD en een 1:72 modelletje

Laat mij nog maar even pruttelen...

Ralf
 
Dag Ralf,

Mooie keuze, die Wellington.
Leuk zou het zijn om ook de schaalconstructie (geodetisch) te bouwen. :lol:
Ik blijf jou in elk geval ook volgen.

Groet,

Bert
 
Heren blijft de spanwijdte 3,5 mtr of is 2,5 mtr ook een optie.

De Wellington is al jaren een favoriet maar 2,5 mtr is voor mij de max.

Denk dan natuurlijk wel aan elektro met een geluidinstallatie.

Ton
 
Hallo Ton,

Zit net even te kijken naar de ZG38's voor de 3,5m optie
ruwweg wordt de cowl rond 18,4cm, dit betekent dat de ZG38 er al 2,3 cm uitsteekt
(koelt wel lekker natuurlijk) en de bougiekabel zelfs 3,7cm! ahummm...

Nog es ff bij gegevens van andere benzinemotoren kijken..

Heb nog een vraag bij Yke uitstaan, hij heeft zelf niet de 3.5m gemaakt maar wel een van 2.14m
weet nog niet welke aandrijving daarin zit...en of daar mallen van zijn

Dus Ton, de 2,5m zou ook zeker nog een optie zijn
(Bij ons thuis is ooit 3m spanwijdte als max. afgesproken, anders zwaait er wat vrees ik)

Wel blijft, hoe groter hoe mooier, maar het moet wel vervoerbaar zijn
Ralf
 
strutter zei:
(Bij ons thuis is ooit 3m spanwijdte als max. afgesproken, anders zwaait er wat vrees ik)
Fout, fout, fout :nooo:

Nooit wat afspreken met het thuisfront qua max. spanwijdte, gewicht, motoren, aantal etc. etc
Zodra je dat gedaan hebt zul je zien dat je iets tegen het lijf loopt wat je niet kan laten liggen maar wat net buiten de afspraken valt.

En dan heb je de poppen aan het dansen.


Maar als die projecten, hoe groot ook van start gaan dan ga ik dat zeker volgen :yes:
 
Ralf,

Helemaal mee eens hoe groter hoe mooier.

Denk dat het bouwen van een 2,5 mtr model voor mij al lastig zal worden.

Heb me voorgenomen om voor een Warbird max. 2 mtr aan te houden en voor een tweemotorig model tot max. 2.5 mtr te gaan.

Dat lijkt mij net een leuk formaat om nog een beetje te kunnen hanteren en om kwijt te kunnen in mijn bouwhok.

Heb de 3 view al eens in Cad gezet en zal eens nameten wat de romplengte gaat woden bij 2.5 mtr, zal wel schrikken worden.


Laat mij jouw zeker niet tegenhouden, want ik heb nog heel veel te doen, het zou een leuk project zijn voor de volgende winter.


Ton.
 
Ton van Munsteren zei:
Berto,

Volgen Volgen niks volgen, meedoen :banana: .

Ton
Tja, je hebt zeker al die andere projecten van ons nog niet gezien :oops:


En wat dat betreft een twin (of quad ;-) ) van 3 meter kan nog best in een station hoor :yes:


Wij vinden die gecrashte Lancaster van mrBean eigenlijk ook wel een leuk opknap project :lol:


En ik bouw lang niet zo netjes en secuur als jullie dus daar kan ik nooit mee meekomen (maar ik ben nog jong dus wie weet :roll: ).



Wat wel eens een mooi plan zou zijn is, om ieder voor zich van bijvoorbeeld diverse WWII kisten in dezelfde schaal te bouwen.
En dan een meeting organiseren.

van fighters tot bombers.
(ik werp mij wel op voor een P-38 :yes: )
 
Bert van Eijk zei:
Leuk zou het zijn om ook de schaalconstructie (geodetisch) te bouwen. :lol:

Groet, Bert

Dat wordt dan heel wat avondjes latjes snijden jongens.............. :lol:

Wellington_3.jpg
 
strutter zei:
Zit net even te kijken naar de ZG38's voor de 3,5m optie
ruwweg wordt de cowl rond 18,4cm, dit betekent dat de ZG38 er al 2,3 cm uitsteekt
(koelt wel lekker natuurlijk) en de bougiekabel zelfs 3,7cm! ahummm...
Wel blijft, hoe groter hoe mooier, maar het moet wel vervoerbaar zijn

Ralf,
en deze versie dan? (de vickers wellington B MKII)
Daar passen die zg´s 38 vast wel in!
vickers%2520wellington.jpg

Of anders die mooie viertakten van RCV, (de nieuwe RCV130 CD bedoel ik) heel compact met een super koppel!
En wat grootte betreft zit ik wel aan 1:6 (spanw 4m37)of liefst 1:5 (spanw. 5m25) te denken,
Als je de kist maar slim uit elkaar kan halen! En je hoeft vrouwlief natuurlijk niet te vertellen wat de spanwijdte word, ze zal ´t toch niet nameten? :nooo:
(De 1:5 B-25J Mitchell van Stef vd Steen bijvoorbeeld kan zodanig uit elkaar gehaald worden dat ie met gemak in een Ford Mondeo past!)

Groet,

Frank
 
Back
Top