Victoria met Regner machine

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door Roel van Essen, 9 nov 2011.

  1. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800


    Ik denk als dat je je daarin toch wel wat vergist hoor
    Stoom zet door he
    Die draait zo/n slangetje gewoon aan gort hoor
    mvg
    Frederik:D
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Natuurlijk zal (op den duur) zo'n stukje siliconenslang wel slijten. Tot nu toe (en ik vaar er nu een half jaar mee) gaat 't nog steeds prima. Geen barsten, scheuren of andere onprettige zaken.
    Als je mij jouw emailadres even opstuurt (per PB, anders heb je meteen een boel spam in je mailbox) dan stuur ik je een aantal foto's.

    Overigens: stel dat je een stuk visdraad in je schroef hebt wat je schroef blokkeert: ja, dan gaat zo'n stukje slang kapot. Maar dat heb ik liever dan een machine die tegen een geblokkeerde schroefas staat te bonken.
    Zie het als een zekering in een electrisch circuit: de zwakste schakel breekt.
    Ze komt tóch wel naar de kant, ook zonder machine. Door de grootte van het roer kun je haar vooruit krijgen door rustig met met roer heen en weer te gaan. "Wrikken" noemen ze dat, geloof ik.

    Groet
    Roel
     
  3. Patver

    Patver

    Lid geworden:
    2 mei 2008
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Goes
    deze tip zou mooi staan in een nieuw rubriek genaamd:
    "tips en tricks voor de modelbouw" in een prachtig modelbouw blad ;);)
     
  4. rudieke

    rudieke

    Lid geworden:
    21 aug 2007
    Berichten:
    102
    Locatie:
    beveren waas
    victoria

    roel

    op die manier heb je overschot van gelijk en een handige tip
    alvast bedankt



    mvg rudieke
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Niet geheel toevallig ben ik auteur voor een prachtig modelbouwblad;)
    En ja, daar heb ik al ik weet niet hoeveel tips gegeven....
     
  6. Imre68

    Imre68

    Lid geworden:
    29 sep 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Vlaardingen
    Stoomvaardag

    Vraagje: kom jij ook op 02-09 richting Amersfoort met jouw stoomsloep?[/QUOTE]

    Beste Roel,
    Na aanleiding van je vraag aan Wiggie is mijn vraag is er op 02-09 in Amersfoort een stoomvaardag of iets dergelijks of begrijp ik je opmerking verkeerd,
    Gr.Imre
     
  7. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Min of meer een on-officiële vaardag zonder faciliteiten, gewoon varen met wat dan ook. Er is geen vergunning dus het aantal moet een beetje beperkt blijven. Of te wel toevallig komen er een aantal elkaar tegen bij hetzelfde water.
     
  8. Brandweerboot

    Brandweerboot

    Lid geworden:
    20 mei 2011
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Drunen
    Poppen

    Hallo Roel,

    Na eerst dit epos te hebben doorgelezen, en natuurlijk gelachen weet ik iets meer over stoom En vooral over smering.
    Moet in de toekomst ook maar eens iets op de kop proberen te tikken, nadat ik vandaag de hanja in levende lijve heb gezien.
    Enne die romp niet spuiten hoor!!!! Bij een mooie vrouw wil je de benen tenslotte zien. En die zag ik bewegen vandaag.

    Ik ga nu ook eens kijken voor poppen voor de G:cool:iacomo.
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Zo.... even een oud topic oppoetsen.
    Vandaag heeft Steamlaunch Hanja voor het eerst sinds 2017 weer in het water gelegen. Ditmaal in de Betuwe.
    Het kostte even wat poetswerk vooraf; tenslotte heeft ze ruim een halfjaar stilgestaan.
    De ketel is gespoeld (daar best wel troep uit!) machine schoongemaakt, smeertoestel gevuld, ontvangeraccu geladen, gas en water erin en stoken maar!
    Na 8 minuten was er stoom.
    Ruim een uur gevaren op volle gastank; ketel ondertussen twee keer bijgevuld en voor de rest: genieten aan de waterkant.

    De waterkant dus: Een kunstmatige vijver, grond is waarschijnlijk gebruikt bij de aanleg van de Betuwelijn.
    Heel in de verte zie je een stoomscheepje.
    Recht onder een hoogspanningsleiding, wat misschien handig is om je accu's snel te laden. Ik heb 't nog niet geprobeerd.
    04.jpg

    Vorig jaar navigatieverlichting aangebracht.
    01.jpg

    Het is aan de hoeveelheid stoom te zien dat het niet al te warm was. Tja, 's avonds rond een uur of negen wordt het wel fris op het water. Hopen dat de diverse dames aan boord geen koutje hebben opgelopen.
    02.jpg

    05.jpg


    06.jpg

    En nog een filmpje:
     
    Bert V vindt dit leuk.
  10. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen

    Mooi Roel,
    Ze doet het nog steeds heel parmantig en als ik dit zie krijg ik toch wel heel veel zin om mijn Victoria ook weer eens uit haar kist te halen.
    Misschien deze komende week weer wel een keer :rolleyes:.
    Groet, Bert
     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Gewoon doen, Bert! En als je het niet helemaal vertrouwd... 2e scheepje erbij als "reddingboot".
    Maar mijn ervaring is dat ze (zelfs tegen de wind in!) teruggehaald kan worden door met die lap roer te "wrikken".
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik zie hoogspanningsleidingen en een dijk: Dodewaard?
     

Deel Deze Pagina