Victory op komst

• Topicstarter Topicstarter marlovdm
  • Startdatum Startdatum
Hi iedereen

Sorry voor de late reactie ik hed het niet door dat de abbonementknop van tapatalk niet werkte.

Ter info:
Ik heb 67 euro te besteden waar elke week €5 bij komt ( soms 10 als ik de auto van mn vader mag wassen en ik ben nog op zoek naar een bijbaantje)

ik ben er wel mee eens dat hij veel te veel weegt misschien is zon speciaal karretje dat je achter je fiets kan plaatsen en waar dan kinderen in kunnen zitten een oplassing.( die dingen die je bij basisscholen en peuter opvang tegenkomt) als je die ombouwt kan er misschien een schip op.

Ik ben in ieder geval niet meer van plan hem te vergroten en hem te maken als op de tekening.

Ps. Newbie door jou ben ik geiinspireerd dus dat heb ik al gezien overigens het is wel een mooi eindresultaat

Marlovdm, je hebt wat last van jeugdige overmoed. Op zich niet erg, maar je moet ook weer met beide benen op de grond komen.

De Victory van DeAgostini kost meer dan €1000,-. Als je afmetingen verdubbeld, stijgen de bouwkosten zeker met een factor 4. Waarschijnlijk nog meer. En dat ga jij financieren met € 67,- en maximaal € 10,- per week?

Tijd om op te houden met dromen en wakker te worden om iets realistisch aan te pakken dat past bij je leeftijd en middelen...

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Naar mijn mening(ik ben ook nog maar een broekie) is dat de aller grootste fout die jonge bouwers maken. Het budget. Ik had naar mijn idee een rieel geld bedrag in gedachte waar van ik mijn schip wilde bouwen zo'n 500 euries(en dat heb ik ook zelf betaald) maar ik kwam wel hoger uit. Met zo'n budget is zelf bouwen niet mogelijk. Als je een fout maakt is al je geld weg en dat zul je niet snel weer terug hebben. Reken maar uit 5*X-67=500 hier bij is X=113,4 dus zoveel weken moet je sparen. Dat komt neer op 113,4/52=2,18 dus 2,18 jaar. Met dit budget kun je beter een boot kopen die al gebouwd is. Als je daar advies over wilt moet je het vragen aan de ervaren mannen. Veel succes en wees niet te eigenwijs.

Gr Geert

@Marlov,

Astemblieft! Ga eerst 'ns lekker knutselen met balsa voor je je aan het grote werk waagt. Genoeg leuke tekeningen op internet, goedkoop, simpel en het vaart/ vliegt vaak ook nog prima.

@Marlov,

Astemblieft! Ga eerst 'ns lekker knutselen met balsa voor je je aan het grote werk waagt. Genoeg leuke tekeningen op internet, goedkoop, simpel en het vaart/ vliegt vaak ook nog prima.

Voorbeelden:
Footy: zo'n 30 cm lang, kost dus geen deuk, vaart leuk. 2.4GHz setje d'r in en voor jou budget heb je een varend scheepje.
Basic Jolle: maatje groter, kost meer, heeft een iets zwaardere servo nodig voor de zeilverstelling
RG65 (kan de naam fout hebben) weer wat groter, dus weer wat duurder.
Alle bovenstaande scheepjes bouw je van tekening (iets wat je met jou schip ook zult moeten kunnen) van materialen die je zelf bij elkaar zult moeten zoeken (en ook dat geldt voor het schip wat je in gedachten hebt)
Micro Magic: zeilt super, maar is een pakket uit een doos. Die doos moet je dus kopen en die is al duurder dan jou budget toelaat. Oh ja, de besturing komt er dan nog bij.

In ieder geval: succes

Wim

(Die al heel veel jaartjes bouwt (kijk maar naar m'n leeftijd; ik ben op jou leeftijd begonnen) en nu nog steeds moet nadenken hoe bepaalde problemen met een zeilboot van ongeveer 1 meter opgelost moeten worden.)

als je dit werkelijk waar wil gaan bouwen wens ik je veel succes.

ter informatie.

ik ben 17 jaar en ben op het moment bezig met het maken van een zeilboot. ik loop daar al tegen problemen aan, ook het budget loopt steeds omhoog. ik heb al een bijbaan waarbij ik minstens 100euro ik de maand heb te besteden. hier heb ik dan genoeg aan voor mijn project(en). jouw boot wordt bijna 3x zo groot dus de kosten ook minimaal 3x zo groot. net als zo velen al hebben gezegd, begin eens met een klein bouwprojectje en doe eerst een beetje ervaring op. en dat iedee van je omgebouwde kar als vervoersmiddel, bouw er ook even een hydrolische kraan op.:cool:

succes

Back