vid: SebArt Miss Wind 50: leuke trainer?

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 8 apr 2009.

  1. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik neem me al tien jaar voor dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met het kopen van nieuwe spullen en eerst eens echt uit te nutten van wat je hebt. En elke keer komt er weer een reden voorbij om voorde bijl te gaan. Wat een mooie hobby.
     
  2. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Precies, niet zo zakelijk zijn, in onze sport gaat het om de passie.
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Wat een rothobby zul je bedoelen. Zoals anderen zeggen: "was ik maar rijk en niet zo mooi" :)

    Hoe serieus overweeg je de aanschaf van dit toestel?
     
  4. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Niet, totdat ik bij Dennis de doos een keer open doe.
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja, bekend fenomeen, is bij modelbouwende vrouwen nog veel erger:D (don't ask)
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    :D Ik heb daar ook wel eens last van .

    Gelukkig vliegt mijn vrouw niet en vind sport op de tv interessanter .(die is niet zo duur)

    Mvg Johan
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Ja dat fenomeen ken ik ook al. Wat zouden ze toch in die dozen stoppen, volgens mij is het een soort gas.. als je 'm opendoet ben je bedwelmd en pas nadat je met rokende pinpas en al in de auto naar huis zit, komt weer het besef van wat je net gedaan hebt en moet je al gaan plannen hoe je je aanschaf straks veilig langs moeder de vrouw de trap opkrijgt zonder die nacht in het logeerbed te moeten doorbrengen..

    Mijn oorspronkelijke strategie (van de modelbouwruimte zo'n teringzooi maken dat je er nog een olifant zou kunnen stallen zonder dat ie zichtbaar is) begint zo langzamerhand niet houdbaar meer te worden; ik hoor tegenwoordig om de 2 zinnen de woorden 'zolder opruimen' voorbijkomen, en mensen uitnodigen werkt ook niet echt.. Toen Br@m en Niek hier waren heb ik nog nadrukkelijk moeten stellen dat de bouw- en klusruimte strikt 'offlimit' was :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2009
  8. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Jullie hebben het echt slecht. Mijn vrouw moedigt mij vaak aan om eens wat nieuws te kopen, kan zij ook zonder een vervelend gevoel zich weer eens lekker in de nieuwe kleren steken.
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Die van mij ontmoedigt nieuwe aankopen juist met dat doel. Er ligt hier niet voor niets een 'esprit platinum customer card' op de plank :p
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Esprit, prettige zaak. https://www.espritmodel.com/
    Nog een T-shirt van gekregen na een E-mailtje. (serieus)


    :D
    Hier is het ook een ongelofelijke teringzooi hoor.
     
  11. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    is de Wind of de angel het "nieuwe" model?
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    De Angel is het oude model, de Wind het nieuwe, enkel is dat dus een dubbeldekker geworden....
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Tsja, het is verwarrend bij Sebart. De angel was er in elk geval het eerst.

    Ik heb ergens anders de volgende samenvatting gepost en daar geen kritiek op gekregen, ik ga er dus nog even vanuit dat dit klopt:

    Silvestri vloog wedstrijden met de Angel. Daar zijn verkleinde versies van uitgekomen onder de Sebart vlag, de .30 en de .50. Als opvolger was de monodekker 'Wind' gekozen, daar is al een .110 versie van op de markt en de .140 (fullsize) versie zou binnenkort komen.

    Echter werd het afgelopen WK gewonnen door Somenzini met een dubbeldekker, met als gevolg dat dubbeldekkers ook in trek zijn. Sebart vliegt nu met de 'Miss Wind' wat een dubbeldekker is. De Miss Wind .50 is daar weer een verkleining van.

    @Alexxx: nee dus. De Wind is een monodekker. De Miss Wind is de dubbeldekker ;)

    Dus:

    Angel .50, Angel .30 -> verkleiningen van het voormalig wedstrijdmodel 'Angel'
    Wind 110 -> verkleining van de Wind 140, die er nog niet is en denk ik ook niet Silvestri's wedstrijdkist zal worden (?)
    Miss Wind .50 -> verkleining van de Miss Wind 140, Silvestri's huidige wedstrijdmodel.
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jaja, ik heb het even afgekort, maar is verwarrend, aangezien die dus ook al bestaat:D

    Blijft de Angel .50 wel zelfstandig bestaan nu?
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Daar ben vanuit gegaan, anders had ik nog een keer extra nagedacht voor het kopen.
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Het is dan ook een mooi uitziend en prima vliegend model, wat goed verkoopt.. Sebart zou gek zijn om het ding nu uit het gamma te halen.
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat geintje hebben ze ook met de Funtana S140 gedaan, dat was eeuwig zonde.....
     
  18. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    hmm leuk om met zulke info thuis te komen van vakantie.

    ik heb hem reeds vorige maand bij Aerobertics besteld.

    leveringsdatum kon hij nog niet zeggen maar wel dat de eerste die hij te pakken krijgt naar mij gaat komen. Leuke aanvullen bij de angel 50.

    afwachten maar.
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Zal toch niet meer lang duren dan.. en idd een leuke aanvulling op een Angel .50 :)
     
  20. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    De Miss WindS 50E staat inmiddels bij Sebart.it in de prijslijst, bij stock staat de vermelding June 2009.

    Nog even geduld dus.
     

Deel Deze Pagina