vid: SebArt Miss Wind 50: leuke trainer?

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 8 apr 2009.

  1. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik wellicht :D
     
  2. Airmartin

    Airmartin

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Langbroek
    Hoe vliegt de Miss Wind?

    Tja, wat moet ik zeggen.
    Ik heb vandaag met 3 verschillende Miss Wind (2xRood/blauw, 1x Rood/groen) gevlogen.
    Laag en Rechtuit en een snelle linkerbocht, ging prima.

    Helaas zaten ze nog achter in mijn auto op de A27 vanuit Waalwijk.
    Ik denk dat Roy Oostema als eerste in de lucht is.

    Welke motor en regelaars het worden zal deze week duidelijk worden.
     
  3. Airmartin

    Airmartin

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Langbroek
    ---
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  4. Eolis09

    Eolis09

    Lid geworden:
    6 jun 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Oudheusden
    Zo mijn Miss Wind 50 E staat klaar voor apparatuur inbouw :cool:
    Verveelde me dus heb om half 3 de doos opengetrokken en kwart voor 4 stond hij klaar, en uiteraard heb ik Wim er even mee gespest door hem een mmsje te sturen :D
    Vrijdag kijken of Dennis de servo's heeft die ik wil.
    Vanavond de knoop doorhakken welke motor en regelaar erin komen.


    Groetjes,

    Roy
     
  5. Wim Parmentier

    Wim Parmentier

    Lid geworden:
    3 mei 2005
    Berichten:
    110
    Locatie:
    De Meern
    Het zal weer eens niet waar zijn, bedrog is echt ontstaan bij die werkgever van je hoor, ik MAG dus gewoon de hele dag werken he. Maar goed kan ik even je ervaringen afwachten.
    Morgen gaat Hezik even werken aan mijn X-tra tegen die vonken, daarna kan ik ermee gaan vliegen.
     
  6. Eolis09

    Eolis09

    Lid geworden:
    6 jun 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Oudheusden
    Hahahaa ! List & Bedrog ja :D
    Rolroeren heb ik recht gemaakt door middel van de foliebout en morgen haal ik even een setje nieuwe wielen.
    Voor de rest een super mooi toestel kan niet anders zeggen..

    Over de motor ben ik er nog niet helemaal uit, ik neig toch naar
    de Hacker A50-16S met FP 3700 6s LiPo en een Jeti Spin 77 en een 16x10 prop
    Eigenlijk zoek ik een motor die tussen de A50-16S en de A50-16L zit.

    Vrijdag maar eens kijken bij Dennis :D
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Tsja, SebArt is wel kwaliteit.. heb er nog geen gezien die niet goed in elkaar zat.. ben ook nieuwsgierig op welk gewicht je uitkomt, je zult zien dat dat gelijk of lager is dan wat SebArt opgeeft..
     
  8. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Mijn Miss Wind staat ook te wachten op servo's. Motor en regelaar heb ik meteen erbij besteld, heb ik daar geen hoofdpijn van ;) Zaterdag dan even naar Dennis voor de servo's en dan vliegen met deze beauty :)
     
  9. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Kunnen jullie kijken of er standaard servo's in de vleugels passen? Heb er nog genoeg van liggen, mini servo's niet.
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Je kunt altijd het gat groter maken:)
     
  11. Eolis09

    Eolis09

    Lid geworden:
    6 jun 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Oudheusden
    Standaard servo's gaan echt niet passen zelfs niet als je de gaten groter maakt.
    Het gat is voor micro servos 12mm breed 30mm lang.
    Ik ga morgen kijken of Dennis de JR servo's heeft liggen die ik erin wil hebben.
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Het past natuurlijk altijd, Roy, tenzij die vleugel kleiner is dan een standaardservo, wat niet het geval is.

    Mooi zal het niet zijn en ik plaats ook mijn vraagtekens bij het investeren in de beste motor die geld kan kopen (plettenberg) en dan die paar tientjes voor servo's te laten liggen..
     
  13. Eolis09

    Eolis09

    Lid geworden:
    6 jun 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Oudheusden
    Standaard servo's passen niet aangezien de vleugel te dun is en ze dus aan de bovenkant uitsteken.
    Zou wel een behoorlijk lompe actie zijn trouwens om ze zo te monteren :rolleyes:
    Typisch een .... actie :D
     
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Wat een geweldig nieuws.
    Vanaf nu geen gaten meer verkleinen in de (toekomstige) 50e SebArt kisten. :D
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Liggend kun je ze monteren, of je laat ze een stuk uitsteken aan servokant.. alles past, of het mooi is, is een tweede ;)
     
  16. Eolis09

    Eolis09

    Lid geworden:
    6 jun 2009
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Oudheusden
    Nou de Miss Wind heeft gevlogen hoor, en hoe :D

    Ik heb er 3 vluchten mee gemaakt op de 5s Zippy's en ik moet zeggen dat ik het echt een onwijs goed toestel vind.
    Was even bang dat het zou vliegen als alle verkleinde F3A modellen maar deze geeft een heel rustig vliegbeeld.

    Het vermogen van de Hacker A50-16S met 16x12 APC-E prop op 5s veraste mij enorm, genoeg vermogen om het B programma mee te vliegen.
    Om er mee te kunnen hoveren is toch wel een 6s pakket aan te raden.
    Daarvan heb ik er 2 besteld dus die zullen eerdaags binnen komen hoop ik.

    Het toestel reageert heel exact en precies op het rudder, rollende loops zijn een "piece of cake" met de Miss Wind.
    Ik moest er heel erg aan wennen want het toestel doet echt wat jij stuurt en niets anders.
    Heb alles volgens het boekje in geprogrammeerd, Sebart geeft 2 mixers op namelijk;
    Rudder -> Hoogte 4% en Rudder -> Rolroeren 2%
    Ga het morgen nog eens proberen zonder die mixers om te kijken of het echt werkt.
    De verder gegevens die hun opgeven vind ik persoonlijk niet echt mijn stijl dus ik ga morgen het e.e.a. opnieuw instellen om hem naar mijn smaak vliegend te krijgen.

    Hij heeft een heel mooi en rustig vliegbeeld, ik was even bang dat het een snel vliegend toestel zou zijn met de slanke romp en de mes scherpe vleugels maar dit valt goed mee.

    Echt een aanrader :cool:
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Het zag er inderdaad goed uit. Voor het B programma ga je echt tekort komen op 5s zodra er wat wind staat, er was toen jij vloog niet veel wind.

    Het is toch nog best een redelijk formaat kist. Als ik de Wind 110 er naast zet, is die wel duidelijk nog iets groter, maar is het niet zo dat er 'een wereld van verschil' tussen zit.

    In de lucht ziet het er ook niet uit als een klein toestel, hij komt optisch fors groter over dan bv. een Angel 50.

    Wederom een erg mooi en goed vliegende SebArt kist dus..
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Uhm, niet genoeg om te hoveren maar wel voor het B programma???:rolleyes:
    Lijkt mij redelijk onmogelijk... Ondanks de 12" spoed.

    De hoeveelheid vermogen die ik nodig voor de looping :eek: lijkt alsof het nooit genoeg is. Een constante snelheid houden vraagt veel vermogen.

    Wil hem graag eens naast de angel 50 zien, voor de grote.
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Optisch zit ie tussen de Angel 50 en de Wind 110 in, en dan meer aan de 110 kant. Zal morgen, als de Miss Wind op het veld is, de Wind en Miss Wind eens naast elkaar op de foto zetten.

    Voor wat ik er van gezien heb vandaag (2 vluchten), zou hoveren op 5s ook wel gaan, maar de pullout zou niet overhouden. Als dat niet zo is, wist je dat goed te verbergen ;)

    Weet niet wat de waardes waren vandaag, de motor kwam wel makkelijk op toeren, mogelijk dat een grotere prop wel zou gaan op 5S?

    Wat betreft de looping; is je basis-snelheid dan niet te hoog? Een looping vreet idd wel vermogen, zeker bij wind, maar het helpt als je de snelheid omlaag haalt..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2009
  20. hezik

    hezik Guest

    Het vergelijk.. in het echt is het verschil wel iets duidelijker, maar toch.. de Miss Wind is echt geen kleintje:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015

Deel Deze Pagina