[video] Airshow - Mirage 2000

441px-Les_Chevaliers_du_ciel_poster.jpg

Lijkt mij een mooie film.

zag ik daar nou een vrouwelijke jet-piloot :? ?

leuk en aardig met de emancipatie in films enzo maar in het echt zou dat onmogelijk zijn... vrouwen mogen geen jet-piloot worden aangezien de baarmoeder inklapt bij een te hoge hoeveelheid G-krachten...

Sommige vrouwen hebben geen baarmoeder meer... Maar het is waarschijnlijk een man met langer haar.

Danny Mulders zei:
zag ik daar nou een vrouwelijke jet-piloot :? ?

leuk en aardig met de emancipatie in films enzo maar in het echt zou dat onmogelijk zijn... vrouwen mogen geen jet-piloot worden aangezien de baarmoeder inklapt bij een te hoge hoeveelheid G-krachten...

Volgens mij zuig je dit uit je duim. Waarop baseer je dit? De rest van je organen blijven ook op z'n plek en onbeschadigd.

Daarnaast zijn er wel degelijk vrouwelijke jet-piloten.

http://www.luchtmacht.nl/vluchtdoor...atgebeurdeermeer/eerstevrouwelijkepiloot.html

Manja Blok is de eerste vrouwelijke operationele F-16-piloot bij de Koninklijke Luchtmacht. Zij is van 1987 tot 1999 in dienst bij de Koninklijke Luchtmacht. Manja komt bij toeval bij de luchtmacht terecht, via een bon in de tv-gids. Na een selectieproces van ongeveer een jaar wordt Manja bij een luchtmachtdetachement van de Rijksluchtvaartschool in Eelde op haar praktische kennis getest. Daarna volgen de officiersopleiding en de survivaltraining. Deze duren bij elkaar een jaar. Manja kan goed meekomen tijdens de opleiding, maar “de opleiding is wel pittig. Elk moment kun je uit de opleiding gezet worden omdat de vereisten zwaar zijn” vertelt Manja.

Na de vliegselectie op Eelde volgt zij in Amerika de opleiding tot straaljagerpiloot. Veertien maanden later keert ze terug in Nederland en vliegt nog anderhalf jaar op de NF-5. De conversietraining naar de F-16 volgt na drie jaar dienstverband bij de luchtmacht. Het spannendste aan vliegen met een F-16 vindt Manja het moment van een luchtgevecht: “Je gaat om te winnen!” Na twaalfeneenhalf jaar trouwe dienst bij de luchtmacht vervolgt Manja in 1999 haar carrière bij Transavia, nadat ze haar brevet voor de burgerluchtvaart heeft gehaald. Daar maakt ze zo´n 1.500 vlieguren per jaar.

Back